Øv, har det skidt med imorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
19 svar
36 synes godt om
26. juni 2014

Anonym trådstarter

I morgen er det min lille piges tur til at blive vaccineret (3mdr.). Jeg kan slet ikke være i mig selv idag, er ved at græde hele tiden...  Hvad kan der ske ved ikke at lade hende få de lorte vacciner ??? Ved der er en risiko for at børn bliver syge af vacciner også i nogle tilfælde varigt syge... Tænk hvis det min pige der bliver det ??? Arg kan slet ikke klare tanken om at jeg skal udsætte hende for smerte... Hader selv at blive stukket så tanken om at lade min BABY blive det er så grænseoverskridende at jeg tuder... 

Øv øv øv... Måtte bare ud med min tudetur...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Tanja1234

Der er kun én ting at gøre... Du må mande dig op! Dit barn bliver sindssygt påvirket af din frygt, så hvis du ikke får styr på den, så bliver alle vaccinationer en kamp fremover og en rigtig dårlig oplevelse for dit barn...

Det er overstået på 2 sekunder! Min datter har aldrig grædt eller lignende og smerten er jo nærmest ikke eksisterende...

Vi har kun talt positivt om det med at komme til lægen og blive vaccineret og har i dag en datter på 3 som glæder sig til at komme til lægen!

Anmeld

26. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Det er et stik og ja hun græder og så er det væk. Dit barn kan mærke, hvis du er bange for det.

Selvfølgelig skal hun vaccineres - for dit barns skyld

Så hiv op i dig selv, det skal nok gå. Det er altså bare en vaccination

Anmeld

26. juni 2014

tarkoflen

Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om at hun skal stikkes! Men alternativet er for mig værre! Hun kan blive meget meget syg hvis hun får en af sygdommene og det kan være potientielt livsfarligt.

Vores datter bliver ked af det når hun bliver stukket, men kys kram og amning/flaske kan redde meget. Thea var ikke glad for sutten endnu første gang så der var det mig der trøstede. Flere fra min MG havde børn der slet ikke græd eller blev påvirket af at blive stukket. Så måske du er heldig, men det kræver nok at du kan slappe af. Alternativt så sig du ikke kan holde det ud, jeg har en veninde der ikke var derinde da hendes datter blev stukket.

Er der ikke mulighed for at der er en der kan tage med dig?

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

I morgen er det min lille piges tur til at blive vaccineret (3mdr.). Jeg kan slet ikke være i mig selv idag, er ved at græde hele tiden...  Hvad kan der ske ved ikke at lade hende få de lorte vacciner ??? Ved der er en risiko for at børn bliver syge af vacciner også i nogle tilfælde varigt syge... Tænk hvis det min pige der bliver det ??? Arg kan slet ikke klare tanken om at jeg skal udsætte hende for smerte... Hader selv at blive stukket så tanken om at lade min BABY blive det er så grænseoverskridende at jeg tuder... 

Det er jo ikke smerte, det er ikke en blodprøve. Hun mærker et lille stik og så er hun ked af det lidt og så er det ovre. Ikke alle børn bliver syge af vaccine, eller påvirket.
Men du er nød til at slappe af, ellers ender du med et barn der er bange for at komme til lægen, fordi hun kan mærke du er det. Nogen gange skal man gemme sin egen smerte for sine børn.

Her skal vi snart have nummer 2 vaccine og hun er kun lige blevet 4måneder i går.

De skal have de vacciner.

Anmeld

26. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Tag dig sammen og tør øjnene

Du gør det eneste rigtige for dit barn, vil du måske hellere at hun risikerer at blive alvorlig syg senere i livet?

Det er hurtigt overstået og i skal nok klare den, også dig

Monica

Anmeld

26. juni 2014

L&V

Men prøv og tænk på hvad du udsætter hende og andre for hvis hun ikke får dem...

Det er alligevel noget mere alvorligt end det lille prik og de par dages feber.

Anmeld

26. juni 2014

Anonymo

Du bliver nødt til at tage dig sammen, hun påvirkes af din frygt for vaccinen. Ingen mor bryder sig om at sit barn skal stikkes men det er bedre at stikket svir et øjeblik end at hun måske får en alvorlig og smitsom sygdom 

Min datter blev stukket og hun græd i det ene sekund damen stak hende, så fik hun mad og så var hun glad som før. Det var ingenting 

Anmeld

26. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Det er altså ikke så slemt! Tag en dyb indånding og kig væk imens hun bliver stukket, hvis du ikke kan holde ud at se det.

Risikoen for at blive syg af vaccinen er ufatteligt lille. Sygdommene derimod er meget farlige!

Når det er første gang kan hun godt få feber efterfølgende, men det er væk næste morgen. Vores nr. 2 blev varm og ildrød om aftenen, men det er normalt. Og så har de jo to små prikker på de små søde lår, men det er slet ikke noget de mærker til! Det er kun os som mødre der får helt ondt i hjertet af det 

Anmeld

26. juni 2014

Frk.S

Tanja1234 skriver:

Der er kun én ting at gøre... Du må mande dig op! Dit barn bliver sindssygt påvirket af din frygt, så hvis du ikke får styr på den, så bliver alle vaccinationer en kamp fremover og en rigtig dårlig oplevelse for dit barn...

Det er overstået på 2 sekunder! Min datter har aldrig grædt eller lignende og smerten er jo nærmest ikke eksisterende...

Vi har kun talt positivt om det med at komme til lægen og blive vaccineret og har i dag en datter på 3 som glæder sig til at komme til lægen!

Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv.

Hvordan børnene reagerer kommer som oftest meget an på forældrene. 

Det er jo bare et lille prik og hvis du vælger at springe det over risikerer du at udsætte hende for langt værre ting. Hun kan potentielt blive dødeligt syg.... og forestil dig de undersøgelser hun skal igennem hvis man mistænker én af de sygdomme senere i livet.

Freja sagde ikke et kvæk da hun fik vaccinen. Hun fik en smule feber om aftenen,  som hun så bare sov fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.