kan man elske for meget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
14 svar
26 synes godt om
26. juni 2014

allo

som overskriften lyder - kan man elske for meget ?

jeg tror jeg elsker min kæreste for meget. kan slet ikke holde ud at være fra ham og når vi er sammen skal vi helst være helt tæt hele tiden.

igår var vi omme ved min familie og hjælpe til med nogle ting, og jeg blev så mut at jeg begyndte at snøfte lidt fordi han gik rundt i haven og jeg var indenfor,.. selvom han var indenfor rækkevidde så savnede jeg ham.

jeg har aldrig haft det sådan før og er SÅ bange for at skræmme ham væk eller kvæle ham..

han griner selvfølgelig bare af mig og siger nååårh hvor sødt, meeen tænker at det må ret svært at ha en kæreste som mig

nogle gode råd ? eller andre der har det på samme måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

et-ønske

Hvor lang tid har I været sammen??

Anmeld

26. juni 2014

allo

snart 9 mdr

Anmeld

26. juni 2014

isabellasmor

allo skriver:

jeg tror jeg elsker min kæreste for meget. kan slet ikke holde ud at være fra ham og når vi er sammen skal vi helst være helt tæt hele tiden.

igår var vi omme ved min familie og hjælpe til med nogle ting, og jeg blev så mut at jeg begyndte at snøfte lidt fordi han gik rundt i haven og jeg var indenfor,.. selvom han var indenfor rækkevidde så savnede jeg ham.

jeg har aldrig haft det sådan før og er SÅ bange for at skræmme ham væk eller kvæle ham..

han griner selvfølgelig bare af mig og siger nååårh hvor sødt, meeen tænker at det må ret svært at ha en kæreste som mig

Jeg tænker når jeg læser dit indlæg, at du er en meget usikker kvinde.. som jeg læser det har det intet med at elske for meget at gøre, men nærmere usikkerhed eller psykisk ustabilitet på et eller andet plan... det kan jo komme af mange ting, dårlige tidligere forhold osv.. men jeg tror simpelthen det handler om at du skal arbejde godt og grundigt med dig selv. for uden at lyde kynisk, så er det altså ikke normalt at græde når kæresten går om i baghaven ..

Anmeld

26. juni 2014

MorDk

Jeg må sige at du skal arbejde lidt med dig selv ellers kvæler du jeres forhold. Det er ikke et sundt forhold (sådan som jeg ser det) Det er selvfølgelig rigtig dejligt du er forelsket i din kæreste, men du bliver nød til at slippe ham lidt ellers skræmmer du ham væk (med mindre han har det på samme måde) 

Som kærester skal man også kunne gøre noget hver for sig.

At du nærmest græder fordi I ikke er i samme rum - det får altså nogle alarmklokker til at ringe hos mig. 

Jeg ville seriøst få pip hvis jeg konstant og hele tiden skulle være op og ned af min kæreste (men det er jo som jeg har det med det) 

Anmeld

26. juni 2014

allo

jeg er meget usikker.. har meget svært ved at tillade mi selv at få følelser og lukke op og det har gjort ved min nuværende kæreste.. nok deraf det hele kommer.

jeg ved om jeg bare kan ignorere det eller om jeg kan gøre noget for at lade ham "slippe" lidt.

Anmeld

26. juni 2014

Mor til Ella

allo skriver:

Hvordan har du det så hvis han er i byen selv?...

Lyder ikke så sundt for dig, og det kan jo hurtigt ødelægge et forhold.

Anmeld

26. juni 2014

allo

ike så godt.. det sker heldigvis ikke så tit

men stoler egentlig ok på ham - eller det prøver jeg at overbevise mig selv om at jeg gør

tror bestemt heller ikke det er sundt for mig.. men tro ikke det er ham der gør noget forkert, den ligger udelukkende ved mig men ved desværre ikke hvordan jeg kommer videre herfra

Anmeld

26. juni 2014

L&V

allo skriver:

Ja det tænker jeg godt man kan. Hvis jeg var i sådan et forhold som du beskriver ville jeg føle mig kvalt og det ville skubbe mig væk.

Altså det er jo bare min personlige holdning.

Anmeld

26. juni 2014

MomInTheMaking

allo skriver:

Nej, man kan ikke elske nogen for meget.

Man kan rode rundt i begreberne og tro at jalousi, 'at have brug for', 'at være bange for at miste' osv osv. Er kærlighed og det er det ikke.
I min optik er det blot nogen ting der KAN følge med når man elsker nogen, hvis man er usikker på sig selv, ikke føler sig værdig til at blive elsket eller lignende.

Det bedste du kan gøre er at 'give slip' lidt af gangen og hver gang du gør det, så se det som den sejr det er. Du bliver aldrig sikker i dig selv eller på din partner hvis du ikke giver dig selv eller ham lov til at bevise at intet slemt sker når du giver slip.
Og nogengange brænder man nalderne når man giver slip, nogen mennesker såre én, men det er en del af livet og samspillet imellem mennesker. Der skal lidt skidt til, for at man kan mærke det gode.

Sidst men ikke
Mindst, snak med ham
Om det, uden at gøre det til hans ansvar. Men sæt ord på. Det hjælper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.