Tourette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

TbCp

Englebisse skriver:

Okay var det slemt for dig dengang eller lagde du ikke mærke til det selv?
Min mand får også de ufrivillige bevægelser når han bliver begejstret eller når han er ivrig for at fortælle noget.
Det var hårdt for min mand dengang han var barn, og han blev drillet rigtigt meget med det fordi han det var hele tiden de bevægelser. Så fik han også tit raseri anfald. Det nød børnene at drille ham med så det blev være..

Jo jeg lagde mærke til det. Det var forfærdeligt og jeg var meget flov over det.
På den ene skole jeg gik fortalte min mor det til klasselæreren, som så skulle fortælle det til klassen så de ligesom forstod det. Det var nok i 5.-6. kl. Og den forbandede lærer stillede sig så op i klassen og sagde noget ala "Tina har tourette så hun siger nogle lyder og laver nogle bevægelser, og når hun gør det skal i bare slå til hende"

Næste skole jeg kom på fortalte vi det igen og læreren fortalte det så til klassen.

Jeg er aldrig blevet drillet med det, men har været meget flov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

4kløver

TbCp skriver:

Hvordan oplevede i det?

Det var fordi hun gjorde nogle "sjove" ting med sine hånder ( det er svært at forklare )  men da hun blev større rullede hun med en blyandt  mellen hånderne og kørte dem op og ned. Det var der det blev opdaget ..Det forsat oså i skolen men der begyndte hun også at fløjte.. Men nu er hun 15 og der er ikke noget at se.. Nu er det også en mild grad hun havde.. Bare skriv igen vis det er   selv om at jeg er mega dårlig til at forklare

Anmeld

16. august 2009

TbCp

4kløver skriver:

Det var fordi hun gjorde nogle "sjove" ting med sine hånder ( det er svært at forklare )  men da hun blev større rullede hun med en blyandt  mellen hånderne og kørte dem op og ned. Det var der det blev opdaget ..Det forsat oså i skolen men der begyndte hun også at fløjte.. Men nu er hun 15 og der er ikke noget at se.. Nu er det også en mild grad hun havde.. Bare skriv igen vis det er   selv om at jeg er mega dårlig til at forklare

Havde i selv nogen ide om at det kunne være det? Eller var det børnehaven der begyndte at snakke om det?

Dejligt for hende at der ingenting er nu, det er ikke sjovt at have det lige i teenageårerne især

Anmeld

16. august 2009

4kløver

Havde i selv nogen ide om at det kunne være det? Eller var det børnehaven der begyndte at snakke om det?

Dejligt for hende at der ingenting er nu, det er ikke sjovt at have det lige i teenageårerne især

Det var både børnehaven og jeg og så kom vi til lægen på sygehuset
Det er ikke helt væk men nu kalder de det bare en " gren" til hendes ocd som de først opdaget da hun var 13...

Anmeld

16. august 2009

TbCp

4kløver skriver:

Det var både børnehaven og jeg og så kom vi til lægen på sygehuset
Det er ikke helt væk men nu kalder de det bare en " gren" til hendes ocd som de først opdaget da hun var 13...

Ja det har jeg godt hørt at der kan være et sammenfald der.
Havde en psykiater der klart mente at jeg også havde OCD men er selv ret overbevist om at det "kun" er tourette.
Kunne være dejligt hvis der bare lige var en lille test de kunne tage der kunne vise om der var tourette eller ej Så behøvede jeg ikke at gå og bekymre mig om det

Anmeld

16. august 2009

4kløver

TbCp skriver:

Ja det har jeg godt hørt at der kan være et sammenfald der.
Havde en psykiater der klart mente at jeg også havde OCD men er selv ret overbevist om at det "kun" er tourette.
Kunne være dejligt hvis der bare lige var en lille test de kunne tage der kunne vise om der var tourette eller ej Så behøvede jeg ikke at gå og bekymre mig om det

Kan se at du er fra Odense har du prøvet at være inde hos anne korsgaard??

Anmeld

16. august 2009

TbCp

4kløver skriver:

Kan se at du er fra Odense har du prøvet at være inde hos anne korsgaard??

Hende var jeg ved som barn Det var hende der gav mig diagnosen

Men nej har ikke været inde hos hende med Liva, men måske man skulle overveje det

Anmeld

16. august 2009

karina1980

nu arbejder jeg med voksne psykisk syge og der har vi en med tourette, som vi konstant skal holde øje med om det bliver værre eller bedre(da han også har andre diagnoser)

vi får at vide at vi skal lytte efter hvad han siger, om han stammer, har svært ved at få ordene frem, eller simpelthen bare går i hak og siger det samme igen og igen, eller pludselig siger noget, uden grund

udover talen, skal vi holde øje med bevægelserne han fortager sig om det er en ønsket/normal bevægelse i forhold til det han laver, om der er nogle pludselig bevægelser, og om han selv registrere når de er der,

men altså vores psykriater siger at op til 10 års aldren kan børn godt få tics uden at de behøver at have nogen sygdom, det noget med udviklingen af hjerne,

f.eks tænker de på en ting, men er igang med noget andet, kan hjerne godt give signal til at de skal gøre det den tænker på, og det er så en normal ting, men så fordi de er igang med noget andet, bliver det kun til en *halv* bevægelse. (håber i forstod det)

men det skal selvfølgelig ikke ske rigtig mange gange i løbet af en dag,

jeg synes det rigtig svært at se hvornår det er tourette og hvornår det ikke er både på voksne og børn, og har det måske også lidt sådan at jeg nok personligt ville trække den langt før jeg satte diagnosen på, med mindre det selvfølgelig er meget invaliderende for barnet- psykisk/socialt

Anmeld

16. august 2009

Englebisse

TbCp skriver:

Jo jeg lagde mærke til det. Det var forfærdeligt og jeg var meget flov over det.
På den ene skole jeg gik fortalte min mor det til klasselæreren, som så skulle fortælle det til klassen så de ligesom forstod det. Det var nok i 5.-6. kl. Og den forbandede lærer stillede sig så op i klassen og sagde noget ala "Tina har tourette så hun siger nogle lyder og laver nogle bevægelser, og når hun gør det skal i bare slå til hende"

Næste skole jeg kom på fortalte vi det igen og læreren fortalte det så til klassen.

Jeg er aldrig blevet drillet med det, men har været meget flov

Hold kæft en møglærer. De var og er desværre ikke altid lige pædagogiske, og hvor har det bare gået ud over mange børn fordi de ikke har været det.

Det må ikke have været sjovt for dig, og især heller ikke når man er alene om det, og folk har svært ved at forstå hvorfor man gør de lyde og bevægelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.