Tourette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.653 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. august 2009

TbCp

Hejsa
Jeg ved ikke lige hvor jeg skal smide den her så den ryger altså lige herind også hvor der måske er flere der ser den.

Er der nogle herinde der har børn med tourette?
Ved i hvor hurtigt det kan opdages?

Jeg har selv tourette, fik det konstateret da jeg var 11-12 år. Jeg er lidt nervøs for om Liva går hen og får det. Jeg er nok lidt mere opmærksom på det end godt er, men jeg synes hun er begyndt med nogle mærkelige "tics-agtige" ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Englebisse

TbCp skriver:

Hejsa
Jeg ved ikke lige hvor jeg skal smide den her så den ryger altså lige herind også hvor der måske er flere der ser den.

Er der nogle herinde der har børn med tourette?
Ved i hvor hurtigt det kan opdages?

Jeg har selv tourette, fik det konstateret da jeg var 11-12 år. Jeg er lidt nervøs for om Liva går hen og får det. Jeg er nok lidt mere opmærksom på det end godt er, men jeg synes hun er begyndt med nogle mærkelige "tics-agtige" ting.

Nu har ikke et barn med tourette og dog ved jeg det ikke endnu. Min mand har tourette og jeg ved at far kan give det videre til søn. Min søn er nu 15 mdr og der ikke umiddelbart noget at se. Jeg er faktisk ikke helt klar over hvornår det kan opdages. Hmm ikke til stor hjælp, men jeg hænger lige med på denne tråd fordi jeg faktisk er interesseret om at vide mere om det.
Hvis jeg må spørger!? Hvad for en form for tourette har du? Min mand har ufrivillige bevægelser engang imellem, men jeg lægger næsten ikke mærke til dem mere.

Anmeld

15. august 2009

TbCp

Englebisse skriver:

Nu har ikke et barn med tourette og dog ved jeg det ikke endnu. Min mand har tourette og jeg ved at far kan give det videre til søn. Min søn er nu 15 mdr og der ikke umiddelbart noget at se. Jeg er faktisk ikke helt klar over hvornår det kan opdages. Hmm ikke til stor hjælp, men jeg hænger lige med på denne tråd fordi jeg faktisk er interesseret om at vide mere om det.
Hvis jeg må spørger!? Hvad for en form for tourette har du? Min mand har ufrivillige bevægelser engang imellem, men jeg lægger næsten ikke mærke til dem mere.

Da det blev konstateret var det både ufrivillige bevægelse og verbale tics.
Det var omkring konfirmationsalderen så slet at jeg fik medicin for det. Min mor talte dengang mere end 100verbale tics i minuttet.

Nu kommer det som verbale tics, men oftest kun op til f.eks. at nye ting skal ske, stress m.m.

Anmeld

15. august 2009

Englebisse

TbCp skriver:

Da det blev konstateret var det både ufrivillige bevægelse og verbale tics.
Det var omkring konfirmationsalderen så slet at jeg fik medicin for det. Min mor talte dengang mere end 100verbale tics i minuttet.

Nu kommer det som verbale tics, men oftest kun op til f.eks. at nye ting skal ske, stress m.m.

Okay var det slemt for dig dengang eller lagde du ikke mærke til det selv?
Min mand får også de ufrivillige bevægelser når han bliver begejstret eller når han er ivrig for at fortælle noget.
Det var hårdt for min mand dengang han var barn, og han blev drillet rigtigt meget med det fordi han det var hele tiden de bevægelser. Så fik han også tit raseri anfald. Det nød børnene at drille ham med så det blev være..

Anmeld

15. august 2009

stumpen-89

Englebisse skriver:

Okay var det slemt for dig dengang eller lagde du ikke mærke til det selv?
Min mand får også de ufrivillige bevægelser når han bliver begejstret eller når han er ivrig for at fortælle noget.
Det var hårdt for min mand dengang han var barn, og han blev drillet rigtigt meget med det fordi han det var hele tiden de bevægelser. Så fik han også tit raseri anfald. Det nød børnene at drille ham med så det blev være..

Jeg kunne havde skrevet dette indlæg. Min kæreste har også tourette,

Anmeld

15. august 2009

Englebisse

stumpen-89 skriver:

Jeg kunne havde skrevet dette indlæg. Min kæreste har også tourette,

Okay hvordan har han det med det idag?

Anmeld

15. august 2009

stumpen-89

Han er ikke god til at begå sig social..

hvad med din mand?

Anmeld

15. august 2009

Englebisse

stumpen-89 skriver:

Han er ikke god til at begå sig social..

hvad med din mand?

Det har min mand ingen problemer med han har mange venner og kommer let i kontakt med andre. Tror det er fordi han er lige til og måske ikke har de hæmninger eller lås på dem som vi andre har.

Anmeld

15. august 2009

4kløver

vi fik det afvide da hun begyndte i børnehave men hun har nok haft det siden hun var 1½  for der beyndte det..

Anmeld

16. august 2009

TbCp

4kløver skriver:

vi fik det afvide da hun begyndte i børnehave men hun har nok haft det siden hun var 1½  for der beyndte det..

Hvordan oplevede i det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.