Andre med meget små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2014

asff

Joerg2 skriver:

Hej

Min datter vejede 2630 gram, da hun blev født 40+4. Hun er næsten 11 måneder nu og vejer ca. 7,5 kg., så hun er ikke så stor og bruger kun 68 i de fleste ting. 

Men hun er super kvik, god motorisk og meget glad. Vi har gået til mange vejninger, og det kan gøre en hver forældre nervøs. Men så længe dit barn er glad og tilpas, ville jeg være helt rolig!

Nogen er "kodet" små

Så er jeg mere rolig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

asff

Pylle3 skriver:

Så længe hun tager på, er veltilpas, vågen og aktiv så skal du ikke bekymre dig. Nogen babyer er små fra start og tager jo så også på i en fart.

Min den ældste var 3000 kg fra start og 9,9 kg til 1 års undersøgelsen.

Min nr 3 - som bliver 6 mdr den 11.7 vejede 4220 ved fødslen og vejer nu til 5 mdr undersøgelse 8650 g.

Som fingerregel skal de til 1 års undersøgelsen ha 3 doblet deres vægt. Så synes det lyder super fint med din datter

Okay, jeg er beroliget

Anmeld

25. juni 2014

asff

Tullen85 skriver:

Men synes da heller ikke hun lyder meget tynd, er hun det, eller bare lille?

måske fordi jeg har haft en virkelig tynd dreng, men min datter er 5 mdr og 63 cm og vejer 5900, lidt længere godt nok men med gode kinder og lårbasser.

for tænker din datter jo også var lille fra fødsel, så hun er jo ikke så lang nu heller.

men kan sagtens følge din bekymring, men hvis hun trives så prøv ikke at fokusere så meget på størrelsen og prøv ikke at sammen ligne børn er jo meget forskellige

Hun er slet ikke tynd, hun er faktisk en lille prop. Jeg er blevet beroliget

Anmeld

25. juni 2014

asff

Karina84 skriver:

Min datter på 14 mdr. er også en slank pige... Hun har altid ligget i bunden af kurverne, men har spist fint og udviklet sig rigtig godt.

Her var det mest jeg selv der var bekymret, SP og læge synes alt så fint ud, fordi hun så udviklede sig så godt.

Jeg selv har altid været slank, og min mand høj og slank (i hvert fald da han var yngre   &nbsp. Så nogle får bare slanke børn og andre mere buttede unger. Storebror har også altid være lang og slank, så sådan er det åbenbart bare..

Det er lang tid siden jeg har vejet hende, men tror ikke  hun har rundet de 10 kg. endnu, hun ligger nok lige deroppe ad 

Tak for svar, er mere rolig

Anmeld

25. juni 2014

liten-mamma

Ja er der det? Min datter er meget lille.. Hun er 5,5 måned og er 61 cm og vejer 5650 g. Vi er blevet beordret til at skrue op for grød, og ellers skal jeg fortsætte amning. Men jeg er ærlig talt lidt bekymret.. Synes altså hun er MEGET lille bitte, i forhold til andres børn.. Hun er i str 62 nu. Under graviditeten, blev hun mindre og mindre - først var det 14% under gennemsnittet - så 16, 18, og 22.. Og da hun kom til verden var hun 2800 og 45 cm. Er der nogen med samme ''problemer''? Vil MEGET gerne i kontakt med nogen. Det skal lige siges, hun for det meste, er rigtig madglad Og hun er velproportioneret. 

Min datter er også et lille nips 2206 gram og 47 cm ved fødsel, 28% under gennemsnittet (født 38+3). 

Da hun var på din datters alder vejede hun 6 kg og 64 cm.

Hun er 1 1/2 år her d. 15/07 og vejer lidt over 10 kg og har ingen anelse om hvor lang hun er, men lang er hun! Lang og slank  Og bruger str. 80 i tøj og har gjort det i 6 mdr nu

Folk bliver altid meget overraskede når jeg fortæller at hun er så gammel som hun nu er.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. juni 2014

asff

liten-mamma skriver:

Min datter er også et lille nips 2206 gram og 47 cm ved fødsel, 28% under gennemsnittet (født 38+3). 

Da hun var på din datters alder vejede hun 6 kg og 64 cm.

Hun er 1 1/2 år her d. 15/07 og vejer lidt over 10 kg og har ingen anelse om hvor lang hun er, men lang er hun! Lang og slank  Og bruger str. 80 i tøj og har gjort det i 6 mdr nu

Folk bliver altid meget overraskede når jeg fortæller at hun er så gammel som hun nu er.

Nårh hun er finHun ser også 'tyndere' ud, Philippa ligner en lille buttet prop

Anmeld

25. juni 2014

liten-mamma

asff skriver:

Nårh hun er finHun ser også 'tyndere' ud, Philippa ligner en lille buttet prop

Tusind tak  Ja hun er også utrolig slank!

Anmeld

27. juni 2014

Mor til Frederic og Freya

asff skriver:

Ja er der det? Min datter er meget lille.. Hun er 5,5 måned og er 61 cm og vejer 5650 g. Vi er blevet beordret til at skrue op for grød, og ellers skal jeg fortsætte amning. Men jeg er ærlig talt lidt bekymret.. Synes altså hun er MEGET lille bitte, i forhold til andres børn.. Hun er i str 62 nu. Under graviditeten, blev hun mindre og mindre - først var det 14% under gennemsnittet - så 16, 18, og 22.. Og da hun kom til verden var hun 2800 og 45 cm. Er der nogen med samme ''problemer''? Vil MEGET gerne i kontakt med nogen. Det skal lige siges, hun for det meste, er rigtig madglad Og hun er velproportioneret. 

Syntes det er flot at hun er vokset 19 cm allerede og taget små 3 kg på, det er skisme flot på 5,5 mdr...

'Normalen' siger ca. 25 cm det første leveår, altså fra 0-1 år og det følger hun da helt fint med til at kunne nå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.