Andre med meget små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
17 svar
2 synes godt om
25. juni 2014

asff

Ja er der det? Min datter er meget lille.. Hun er 5,5 måned og er 61 cm og vejer 5650 g. Vi er blevet beordret til at skrue op for grød, og ellers skal jeg fortsætte amning. Men jeg er ærlig talt lidt bekymret.. Synes altså hun er MEGET lille bitte, i forhold til andres børn.. Hun er i str 62 nu. Under graviditeten, blev hun mindre og mindre - først var det 14% under gennemsnittet - så 16, 18, og 22.. Og da hun kom til verden var hun 2800 og 45 cm. Er der nogen med samme ''problemer''? Vil MEGET gerne i kontakt med nogen. Det skal lige siges, hun for det meste, er rigtig madglad Og hun er velproportioneret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

asff

asff skriver:

Ja er der det? Min datter er meget lille.. Hun er 5,5 måned og er 61 cm og vejer 5650 g. Vi er blevet beordret til at skrue op for grød, og ellers skal jeg fortsætte amning. Men jeg er ærlig talt lidt bekymret.. Synes altså hun er MEGET lille bitte, i forhold til andres børn.. Hun er i str 62 nu. Under graviditeten, blev hun mindre og mindre - først var det 14% under gennemsnittet - så 16, 18, og 22.. Og da hun kom til verden var hun 2800 og 45 cm. Er der nogen med samme ''problemer''? Vil MEGET gerne i kontakt med nogen. Det skal lige siges, hun for det meste, er rigtig madglad Og hun er velproportioneret. 

Op.

Anmeld

25. juni 2014

SHERO

Min den ældste var også meget meget lille, 2670 ved fødsel. Da han var 5,5 mdr vejede han knap 6,4 kg men var 67 cm. Han er stadig en slank fyr og lidt mindre end gennemsnittet, han er 4,5 år i dag, men trives fint.

jeg havde rigtig mange problemer med at få mad i ham dengang, og stadig er det ikke nemt.
så længe de trives og man er Obs på de får lidt ekstra fedt stof i grøden ville jeg ikke være nervøs.
gik lidt til kontrol vejning, mest fordi han ikke rigtig fulgte egen kurve, men lægerne var aldrig bekymret for han var super aktiv og stortrivede.

denne gang har jeg fået en lille buttet baby med elastikker. Hun var også lille ved fødsel men kommet godt efter det.

Anmeld

25. juni 2014

asff

Tullen85 skriver:

Min den ældste var også meget meget lille, 2670 ved fødsel. Da han var 5,5 mdr vejede han knap 6,4 kg men var 67 cm. Han er stadig en slank fyr og lidt mindre end gennemsnittet, han er 4,5 år i dag, men trives fint.

jeg havde rigtig mange problemer med at få mad i ham dengang, og stadig er det ikke nemt.
så længe de trives og man er Obs på de får lidt ekstra fedt stof i grøden ville jeg ikke være nervøs.
gik lidt til kontrol vejning, mest fordi han ikke rigtig fulgte egen kurve, men lægerne var aldrig bekymret for han var super aktiv og stortrivede.

denne gang har jeg fået en lille buttet baby med elastikker. Hun var også lille ved fødsel men kommet godt efter det.

Tak for svar - jeg er bare bekymret NU, for hun er på størrelse med en 3 måneders

Anmeld

25. juni 2014

StudPsyk

asff skriver:

Tak for svar - jeg er bare bekymret NU, for hun er på størrelse med en 3 måneders

Men hvordan er hendes trivsel? Så længe hun trives, er kontaktbar og aktiv, spiser og har våde bleer, tager på (omend det er lidt) ville jeg ikke bekymre mig for meget. Vi er jo alle forskellige størrelser, og nogen er bare små. Egentlig er det jo ikke fordi at hendes vægt, relativt set, er helt skæv. Jeg mener man siger de skal have fordoblet fødselsvægten ved 6 måneder, så der skal hun veje cirka 5600 gram. Passer jo meget godt!  

Anmeld

25. juni 2014

Joerg2

asff skriver:

Hej

Min datter vejede 2630 gram, da hun blev født 40+4. Hun er næsten 11 måneder nu og vejer ca. 7,5 kg., så hun er ikke så stor og bruger kun 68 i de fleste ting. 

Men hun er super kvik, god motorisk og meget glad. Vi har gået til mange vejninger, og det kan gøre en hver forældre nervøs. Men så længe dit barn er glad og tilpas, ville jeg være helt rolig!

Nogen er "kodet" små

Anmeld

25. juni 2014

De3Guldklumper

asff skriver:

Så længe hun tager på, er veltilpas, vågen og aktiv så skal du ikke bekymre dig. Nogen babyer er små fra start og tager jo så også på i en fart.

Min den ældste var 3000 kg fra start og 9,9 kg til 1 års undersøgelsen.

Min nr 3 - som bliver 6 mdr den 11.7 vejede 4220 ved fødslen og vejer nu til 5 mdr undersøgelse 8650 g.

Som fingerregel skal de til 1 års undersøgelsen ha 3 doblet deres vægt. Så synes det lyder super fint med din datter

Anmeld

25. juni 2014

SHERO

Men synes da heller ikke hun lyder meget tynd, er hun det, eller bare lille?

måske fordi jeg har haft en virkelig tynd dreng, men min datter er 5 mdr og 63 cm og vejer 5900, lidt længere godt nok men med gode kinder og lårbasser.

for tænker din datter jo også var lille fra fødsel, så hun er jo ikke så lang nu heller.

men kan sagtens følge din bekymring, men hvis hun trives så prøv ikke at fokusere så meget på størrelsen og prøv ikke at sammen ligne børn er jo meget forskellige

Anmeld

25. juni 2014

Karina84

Min datter på 14 mdr. er også en slank pige... Hun har altid ligget i bunden af kurverne, men har spist fint og udviklet sig rigtig godt.

Her var det mest jeg selv der var bekymret, SP og læge synes alt så fint ud, fordi hun så udviklede sig så godt.

Jeg selv har altid været slank, og min mand høj og slank (i hvert fald da han var yngre   &nbsp. Så nogle får bare slanke børn og andre mere buttede unger. Storebror har også altid være lang og slank, så sådan er det åbenbart bare..

Det er lang tid siden jeg har vejet hende, men tror ikke  hun har rundet de 10 kg. endnu, hun ligger nok lige deroppe ad 

Anmeld

25. juni 2014

asff

Janne T. skriver:

Men hvordan er hendes trivsel? Så længe hun trives, er kontaktbar og aktiv, spiser og har våde bleer, tager på (omend det er lidt) ville jeg ikke bekymre mig for meget. Vi er jo alle forskellige størrelser, og nogen er bare små. Egentlig er det jo ikke fordi at hendes vægt, relativt set, er helt skæv. Jeg mener man siger de skal have fordoblet fødselsvægten ved 6 måneder, så der skal hun veje cirka 5600 gram. Passer jo meget godt!  

hun trives og er foran motorisk.. Så slapper jeg bare af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.