Polteraben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2014

Isabella_mor

Vi planlagde polterabend for min veninde, og vi startede med at mødes på en café, hvor bruden så kom med en af de andre for de havde aftalt at de skulle ud og "shoppe" og spise brunch. Og så var vi alle sammen der før dem, som var aftalt med hende der havde en aftale med bruden, så det var første surprise. 

Bagefter fik hun et prinsesse diadem på, en lille paraply (prinsesse/børneparaply) og en tryllestav. Og så skulle vi til næste overraskelse. Vi skulle sumobryde med de der fatsuits på. Og så røg der jo også et par drinks indenbors så det var smadder underholdende. Derefter gik turen til en anden café hvor vi fik endnu en drink, og derefter tog vi hjem i vores fesrlokale hvor vi havde fået bestilt sushi og så spiste vi en masse og drak lidt mere og det var det. 

Vi var 6-7 stykker og vi betalte selvfølgelig det hele. Og det var en super hyggelig dag og vi havde det rigtig sjovt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Frk.S

BabyMus skriver:

Jeg har aldrig været med til en før. Men hvad jeg har forståelsen af, så går det ud på at ydmyge personen mest muligt. Altså forstået på den måde at man tit møder nogle på gaden som er klædt ud og har skilte om halsen, og skal sælge kondomer og kys osv. Jeg synes det virker lidt underligt at man skal ydmyge en person på den måde bare fordi man skal giftes.. Men måske det bare er mig når jeg ikke har været med til et og kun set det udefra!

Jeg blev bestemt ikke ydmyget til min polterabend. Heldigvis vidste dem der arrangerede det, at jeg ikke ville synes det var spor sjovt at blive klædt ud og skulle sælge kys. Og det blev respekteret.

De polterabends jeg har været til, der har det handlet om at give bruden en dejlig dag. 

Én gang var der en der var klædt lidt ud og havde nogle små opgaver - men kun fordi vi vidste hun ville synes det var sjovt. 

Anmeld

25. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er selv igang med at planlægge sammen med 10 andre. Vi har ikke besluttet noget endnu, men det allervigtigste er at arrangere noget som bruden vil synes er sjovt.  

jeg selv ville blive vildt ked af det hvis mine tætteste venner arrangerede "sælg kys og vær klædt ud som idiot"-tema. Det er absolut ikke mig jeg gad godt noget vildt som vandski eller de der ringe trukket efter en speedbåd og så forkælelse med lidt wellness fx fodmassage og champagne bagefter  

hov, skulle ikke være et citat

Anmeld

25. juni 2014

BabyMus

Frk.S skriver:

Jeg blev bestemt ikke ydmyget til min polterabend. Heldigvis vidste dem der arrangerede det, at jeg ikke ville synes det var spor sjovt at blive klædt ud og skulle sælge kys. Og det blev respekteret.

De polterabends jeg har været til, der har det handlet om at give bruden en dejlig dag. 

Én gang var der en der var klædt lidt ud og havde nogle små opgaver - men kun fordi vi vidste hun ville synes det var sjovt. 

Okay det lyder godt så. Dejligt der blev taget hensyn.

Det er jo selvfølgelig heller ikke til at vide om dem man har set på gaden gerne har villet det, og hvis det er noget for dem er det jo bare fint så. Ser bare lidt grænseoverskridende ud synes jeg. Det ville i hvert fald heller ikke være noget for mig. Så rart at høre at folk tager hensyn til én.  

Anmeld

25. juni 2014

Hullabullabulla

På min polterabend fik jeg lavet et tandsmykke og negle, derefter var vi ude og klatre i trætopbaner, og om aftenen spiste vi, der kom en stripper, og så drak og hyggede vi, og tog derefter hjem til drengene og festede natten lang !

Der var 6 deltagere foruden mig, og de 6 lagde hver 750 kr.

Ellers kan poledance virkelig anbefales det er mega sjovt

Anmeld

25. juni 2014

HB90

Anonym skriver:

Hej Alle
Jeg er så heldig at have fået æren at planlægge min venindes Polteraben 
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeres polteraben har været eller hvordan i godt kunne tænke jer den

Jeg ved ikke hvad budgettet er, men det er en lille budget at de ikke har så mange penge, Manden har lige gået arbejdsløs og er lige kommet i job, kvinden er på kontanthæjlp, så som sagt så er pengene små, så derfor skal det ikke være dyrt for dem

jeg er ano da jeg kender flere her inde

Min polterabend startede omkring kl. 9. Vi var 9 piger. De kom og overraskede med morgenmad. 

Så havde de noget forfærdelig grimt tøj med, som jeg skulle have på :-) 

Derefter skulle vi ud og køre. Turen gik til et studio, hvor vi skulle indspille en sang (som blev spillet til brylluppet i det underholdning de havde planlagt) - det lød forfærdeligt :-) 

Herefter kørte vi hjem til en af mine veninder, hvor de havde forberedt frokost (sandwiches)

Om eftermiddagen tog vi ned på en lokal bar, hvor vi er kommet meget i studietiden. Her var jeg "bartender for en dag" og skulle servere drinks til mine veninder, som de selv måtte bestemme. Efterfølgende var der nogle forskellige lege i baren, og den rigtige bartender sørgede for at vi hele tiden havde drinks eller shots :-) 

Derefter tilbage til min venindes hus, hvor der blev bestilt pizza til alle. Så var der mulighed for at tage et bad, klæde om, lægge make-up osv. Resten af aftenen hyggede vi med drinks, spil og sladder. og kl. ca. 23 kom der så en mandlig stripper :-) 

Da stripperen var gået, kom alle fra min mands polterabend (blev holdt samme dag) og så festede vi alle sammen, og nogle tog i byen til slut :-) 

Det var en god, men meget lang dag :-) Ved at mine veninder hver især har betalt 400,- for dagen, og det dækkede jo selvfølgelig også mine udgifter, da brudeparret ikke selv skal betale :-)

Anmeld

25. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

De polterabend jeg har været med til at arangere, der har vi fra start af, blevet enige om et buget, da det er så vigtig at der er styr på udgifterne, og at det ska være en pris alle ka være med på.

Vi har i min veninde gruppe aftalt at prisen ligger på 250 kr pr kvinde. Det har dækket aktiviteter og mad. Udover det har folk så selv stået for drikkevarer, og alle har sku ha en flaske alkohol og en L fælles sodavand med, så brudens drikkevarer var dækket ind. Maden har vi lavet i fælleskab.

Til den ene var i haunstrup zoo, hvor bruden ku lege dyrepasser for en dag, hvor hun fik lov til at komme ind til nogle af de sjove dyr. Hun ville gerne klædes ud, så hun fik en ko kappe og hue på. Hun er vokset op på en gård med kør... Vi havde startet ude hos hendes forældre, med overraskelses brunch, sammen med drengene. Sener mødtes vi med drengene i en spejderhytte, hvor vi lavde bålmad og lavede forskellige aktiviteter osv.

Den anden, var vi ved en glaskunsterner, hvor bruden lavede nogle fine glasting, så de så fik i bryllupsgave. Så tog vi i skoven, hvor bruden fik forskellige kostumer på, også tog vi fede billeder, som vi lavede en kalender ud af. Drengende havde gjort det samme med gommen, så kalenderen blev rigtig sjov.

Derefter tog vi i DGI huset i herning, hvor vi havde lavet forskellige former for ansigtsmasker, body scubs, jordbær dyppet i chokolade og forskellige slags bobbelvand.

Efter det tog vi ud til en veninde og spiste og legede forskellige lege. 

Så i hvert fald, så find af et rimeligt buget, som alle ka være med på! Vh stine

Anmeld

25. juni 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Enig med de andre, hold budgettet på et ok plan, så alle kan være med.

Min egen:

Vi var i behandling så skulle ægscannes en lørdag formiddag og da vi kom hjem, stod der morgen mad og køleting i huset... 20 min senere ringede det på døren og ca 20 tøser stod i døren, inklusiv min mor og søstre.. :-)

Så lavede de morgenmad, rundstykker og basser ( en venindes mand er bager :-)) Min genbo har motorcykel så mig op bag på hende og afsted ud på motorvejen.

Endte ved Roskilde hvor alle de andre var kommet og vi skulle rapelle ned af en høj silo.. Dette var for alle dem der havde lyst og ikke kun mig. Vi fik 2 ture ned af tårnet ;-)

Bagefter tog vi hjem til vores hus hvor min mand havde gjort garagen klar med borde og sat telt op, og så fik vi hjemmesmurte sandwich..

Herefter fik jeg "wellnes"... ALLE havde noget med de skulle "behandle" mig med. Jeg fik vasket hår med øl og æg ( det siger Ole Henriksen er godt ) vasket fødder i kaffegrums, håndbehandling med havregrød og advokado ( det var super godt ) Ansigtsmaske af æggehvider, lakeret negle i forskellige farver, og til sidst fik jeg krøllet mit hår meget fint af min veninde der er frisør :-) ( alt dette var faktisk dejlige ting) 

Så var der quiz... De skulle gætte ting om mig og bagefter skulle jeg gætte noget om hver enkelt gæst. Hvis jeg gættede forkert skulle jeg tage en genstand fra en pose og tage på... Jeg var meget fint udklædt til sidst..:-) 

Så kom min mand og grillede kød og vi fik noget at spise, og så var der "tips en 13" med opgaver...

Til sidst skulle vi ned og midnatsbowle, mig selvfølge i mit pæne udklædningstøj , men klokken var næsten midnat så det var okay..Bagefter tog dem der ville, med hjem i garagen og fik en øl og en drink, og vi kom alle sent i seng.. Men en dejlig dag og lige som jeg ville have det, og tror det blev holdt på et biligt budget.. Jeg syntes jo det er sjovt når der sker noget ALLE kan deltage i, og ikke kun forbeholdt bruden.. Jeg ahr selv været med på fort Østerlund ved SIlkeborg, det er et FEDT sted til polterabend, som deltager... :-) 

Men husk at det skal være i brudens "ånd" det der sker, og hold budgettet, og ( måske ) noget alle kan/vil deltage i... Held og lykke 

Anmeld

25. juni 2014

tarkoflen

I mine øjne er det vigtigste af alt er at arrangere en dag som din veninde vil synes er fantastisk! Jeg ville ALDRIG arrangere klæd bruden grimt på og sælg kys eller lignende! Jeg ville selv hade det og kender absolut ingen der vil synes det var fedt!

Jeg har været på polterabend med følgende aktiviteter:

Latterkursus
Lave glasperler
Lave glasfad
Malk en ko
Kæmpe bordfodbold
Sumobrydning
Spille minigolf
Indspille cd
Lave kalender til gommen
Teambuilding halløj i en skov
Ansigtsbehandling til bruden

Noget jeg godt gad prøve
Poledancing
Curling

Håber der var lidt du kunne bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.