Polteraben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
18 svar
21 synes godt om
24. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej Alle
Jeg er så heldig at have fået æren at planlægge min venindes Polteraben 
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeres polteraben har været eller hvordan i godt kunne tænke jer den

Jeg ved ikke hvad budgettet er, men det er en lille budget at de ikke har så mange penge, Manden har lige gået arbejdsløs og er lige kommet i job, kvinden er på kontanthæjlp, så som sagt så er pengene små, så derfor skal det ikke være dyrt for dem

jeg er ano da jeg kender flere her inde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

An&Jo

Nu spørger jeg nok dumt..

Men de skal vel ikke selv betale deres polterabend??

Det er da dem der arrangerer det der skal betale det??

Anmeld

24. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej Alle
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeres polteraben har været eller hvordan i godt kunne tænke jer den

Jeg ved ikke hvad budgettet er, men det er en lille budget at de ikke har så mange penge, Manden har lige gået arbejdsløs og er lige kommet i job, kvinden er på kontanthæjlp, så som sagt så er pengene små, så derfor skal det ikke være dyrt for dem

Halløj

bliver lige nødt til at komme af med det. Det hedder polterabend (med d) da det ellers vil blive udtalt som 'abe' 

hvad med at I spiser hos en af jer veninder eller finder et sted med billigt buffet. Nu ved jeg ikke hvor. I bor, men tæt på Nørreport ligger der et sted som hedder Dalle Valle. Det er billigt og I vil efter maden kunne sidde og nyde drinks til billige penge. De har ofte tilbud. Så er I også tæt på byen hvis I skal fulde Jer lidt. 

Ellers kan I vel spise hjem hos en af Jer tøser hvor I leger nogle klassiske polterabend lege som fx lav den flotteste brudkjole af toiletpapir og lignende og slutte af på en bodega eller tage i byen. 

Hvis vejret er til det kan I tage på stranden og grille eller andet udendørs sted hvor det jo også vil være muligt med polterabend lege 

Anmeld

24. juni 2014

Aabye

Jeg har nu aldrig hørt om at det er det kommende brudepar der skal betale for deres egen polterarbend.. 
De stykker jeg har været med til, har det været deltagerne der har betalt, netop fordi at brudeparret har alle udgifterne på brylluppet.. 

Anmeld

24. juni 2014

Anonym trådstarter

Vidste ikke det med at dem der står for det skulle betale, jeg har aldrig i mit liv være med til en eller planlagt en

Så håber vi kan komme ud over dette og min stavefejl som er så rigtigt udpeget  

Hvordan har jeres Polterabend ? 

Anmeld

24. juni 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Hej Alle

På et polterabend er det normalt altid de deltagende der betaler udgifterne hertil og brudeparret betaler ikke noget.. 

Jeg var til mit eget polterabend for 14 dage siden, blev hentet 7.30 om morgenen(min mand skulle også på polterabend den dag) så spiste vi morgenmad hos os alle sammen, derefter var jeg ude og køre gocart med tøserne, derefter ned på gågaden og sælge kakao mælk (var klædt ud som ko) vi spiste sandwich nede i byen, derefter drog vi ud i et lydstudie, hvor jeg skulle starte med at få taget billeder af mig i ko kostumet, derefter kom min mand og hans venner og vi skulle så indspille 2 sange, hvor der også blev video filmet, herefter drog både min mand og jeg og gæster ud på en bondegård hvor min mand og jeg skulle lave konkurrencer mod hinanden i skydning, malke køer osv, om aftenen blev jeg sminket op og fik sat hår og der blev bestilt pizza og vi festede ellers hele natten både med mine veninder og min mands  

Det var en fantastisk dag 

Anmeld

24. juni 2014

TrineMine86

Vidste ikke det med at dem der står for det skulle betale, jeg har aldrig i mit liv være med til en eller planlagt en

Så håber vi kan komme ud over dette og min stavefejl som er så rigtigt udpeget  

Hvordan har jeres Polterabend ? 

Det er ikke kun dem der står for det det skal betale, hvis nu bruden har 12 veninder der skal med til polter arbend så fordeler man udgifterne, f.eks at man giver 500 kr pr mand og planlægger polter arbend ud fra det.. 

Anmeld

25. juni 2014

BabyMus

Hej Alle

Jeg har aldrig været med til en før. Men hvad jeg har forståelsen af, så går det ud på at ydmyge personen mest muligt. Altså forstået på den måde at man tit møder nogle på gaden som er klædt ud og har skilte om halsen, og skal sælge kondomer og kys osv. Jeg synes det virker lidt underligt at man skal ydmyge en person på den måde bare fordi man skal giftes.. Men måske det bare er mig når jeg ikke har været med til et og kun set det udefra!

Ellers så synes jeg man har hørt om alle mulige sjove ting man kan lave i stedet. Indspille en CD/musikvideo, male porcelæn, køre gokart, danse mavedans/bollywood/hula/salsa/pole osv. Få noget wellness af en art, male billeder, paintball, kage-/chokolade-/flødebollekursus og sikkert en masse andet!

Så har jeg også hørt om dildoparty, stripper og en masse alkohol!

Og så synes jeg tit man hører at hvis både bruden og gommen har holdt det på samme dag, så mødes de til sidst og spiser/går i byen sammen resten af aftenen.

Jeg håber folk tager hensyn til bruden og så ikke udsætter hende for så meget som man ved hun ikke ville bryde sig om. Det ville jeg i hvert fald gøre hvis det var mig som skulle planlægge. 

Jeg ville selv blive utrolig glad for at skulle danse, men jeg er også en dansemus!

Anmeld

25. juni 2014

stjernehimmel

det er som oftes dem der deltager der betaler... det er jo en form for gave til dem... 

Jeg har aldrig været med til en så har ikke gode ideer, men vær obs på budgettet min bedre haldel var med til en iår... der løb op i ca 1500 kr PR MAND... og det kostede ca 500 kr i benzin og by tur oveni.. OG udgifter til selve bryllupet...

PYHA

Anmeld

25. juni 2014

Frk.S

Her er et link til en tråd, hvor jeg fortæller om min polterabend:

https://www.baby.dk/debat/215284pi1/bryllup/min-fantastiske-polterabend-lidt-langt.aspx 

Jeg aner ikke hvad det kostede - for ganske som de andre skriver, så plejer brud og gom ikke at skulle betale noget - det deles mellem deltagerne.

Jeg har været til en del (ret forskellige) polterabends efterhånden, og også været med til at arrangere et par stykker. Hvad der kunne være fedt i jeres tilfælde, kommer jo meget an på hvad hun er til. Skal det være vildt eller lige så stille og roligt. Osv. Jeg har både været til nogle, vore bruden var gravid og det derfor var meget stille og roligt, men også nogle hvor vi drak hele dagen.

Jeg kan da lige remse nogle af de ting op som vi har lavet på nogle af de polterabends jeg har været til (ud over min egen) - til inspiration:

• Bowling
  • Latterkursus
  • Smykkeworkshop
  • Dildoparty
  • Forskellige slags quiz om brud og gom
  • Ansigtsbehandling for brud
  • Bruden får lagt makeup
  • Spa
  • Gokart
  • Ski (på fake skibakke)
  • Indspille en CD
  • Paintball
  • Glaskunst (hvor vi alle skulle lave en del som blev til et fad til brud og gom)
  • Alle deltagere tager en lille gave med til bruden, som siger noget om deres forhold. Bruden skal så gætte hvem de enkelte gaver er fra (kan nemt laves til en drikkeleg, hvis det er dét man vil)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.