Zafir skriver:
Jeg er helt klar over, - at det her indlæg er placeret forkert. MEN - det kommer på tværs af alle mulige kategorier og de mennesker, der er nysgerrige på, hvad der er sket med Frigg i den tid, hvor jeg ikke har haft overskud til baby.dk, rammer jeg uden tvivl bedst her.
-
Men altså - da Frigg fik sit første epilepsi anfald 18. marts sidste år, så ramlede hele vores verden jo. Fra at have et normalt barn, der var lidt langsom i sin udvikling.
I de næste 2 mrd var vi ind og ud af sygehuset. Fik alle mulige undersøgelser og blev heldigvis overflyttet til Epilepsihospitalet Filadelfia 
Frigg er blevet undersøgt for alle normale slags epilepsi. Gentest, blodprøver, rygmarvsprøver osv... Alt er negativt. Så indtilvidere har Frigg sin helt egen Frigg-epilepsi.
Hun får så en HULENS masse medicin. Hun har prøvet en masse forskellige medicin kombinationer. Og pt får hun 3 forskellige slags, hvoraf den ene af dem, egentligt kun bliver brugt til voksne, men åbenbart har en god effekt på Frigg, da der går væsentligt længere mellem hendes anfald nu, end før 
MEN - Dengang - da det lige var startet, blev vi MR scannet. For at udelukke om det var en svulst i hjernen fx... OG det var det jo så ikke. Vi åndede lettet op og tænkte: PYHA - så er det 'bare' epilepsi...
Og det var så inden vi vidste, hvordan det skulle ændre vores liv.
For udover anfaldene, der ikke er det slemme. De kommer når de kommer...
Så har hun fået en lang række kognitive følger, samt en helt masse natteuro...
Så nu er hun som en MEGET MEGET glad adhd autist. Hun har intet filter og er SUPER impulsstyret.
Hun har næsten intet sprog - det er dog blevet bedre på det sidste. Men hun forstår næsten alt og kommunikerer godt med sine omgivelser 
Hun har ingen ro i sig selv. Man skal aktivt putte hende også de ofte RIGTIG mange gange hun vågner om natten... hun er bundet fast til stolen når hun spiser eller sidder og leger.
Hun har ikke koncentration til at se tv fx og hendes impulser styrer hende.
Hun kan ikke rigtig mærke smerte, men har på det sidste kunnet blive ked af det
Hvilket faktisk er rigtig rart...
MEN - Hun er altid glad. Hun er så ved at finde ud af at der er forskel på fremmede og kendte - hvilket også er rart.
Men hun VIL være udviklingshæmmet og hun vil have sine kognitive følger - er prognoserne. Samt at de ikke regner med at hun bliver anfaldsfri.
Jeg har så ikke arbejdet siden. - Det er pisse hårdt arbejde aldrig at vide om jeg får sovet fx. Og at der ALTID skal være én på hende. Man kan ikke sætte hende til at lege i 2 min fx, mens man lige går på wc, alene. Så må man tage hende med.
Så vores liv er ret ændret, i forhold til, hvad det var. Vi kæmper for at holde sammen på familien og holde sammen på vores sociale liv. Overskuddet har været på et minumum, samtidig med at vi hele tiden har skulle kæmpe for at kommunen skulle forstå vores situation. Men det er så en helt anden historie.
Hun har gået i specialbørnehave siden 1. december, med stor succes. Inden havde hun været tilbage i vuggestue i 2 mrd med fuld støtte 3 timer om dagen. - hvilket var helt ad helvedes til. Hun kunne slet ikke kapere alle impulserne osv og var helt umulig når hun kom hjem.
Nu er hun lykkelig. Udvikler sig, stille og roligt i Frigg tempo og bliver trænet i de ting de kan. Hun er lykkelig om morgenen når hun bliver hentet af børnehavebussen og lykkelig om eftermiddagen, når hun kommer hjem igen. - Så det er helt vildt dejligt.
MEN - på det sidste - efter sidste medicintilpasning, er der sket noget. Hun har fået mere overskud til at lære. Hun siger nye ord. Hun sover bedre - selvom det absolut ikke er normal søvn. Men bedre. Også har vi fået bevilget aflastning
Så fra August, skal hun afsted fra fredag til mandag 1 gang om måneden. Hvilket kommer til at gøre godt for vores ægteskab. Vi gør vores bedste, men mangler seriøst mor og far tid, uden børn. - Og storesøster mangler storesøster tid, uden lillesøster der tager for meget.
Men I må gerne spørge løs. Jeg skal prøve at svare efter bedste evne.
Jeg kigger ind hver dag, men det er ikke hver dag jeg har tid og ro til at skrive.