Føler ikke at far er interesseret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
16 svar
8 synes godt om
24. juni 2014

*Mor Til Albert*

Som overskriften lyder, så føler jeg ikke at min kæreste er synderligt interesseret i vores kommende barn. Med interesse mener jeg, at han ikke fx spørger "Sparker han" eller "Har du mærket ham i dag" osv. 

Er det normal kommende-far-adfærd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror ikke deres hoveder kredser om baby på samme måde som vores vi skal tage hensyn til vores krop, tænke over hvad vi indtager osv, så det fylder naturligt meget for os. Jeg tror, indtil han selv kan mærk den lille uden på din mave, så tænker han nok ikke over at du mærker noget derindefra  

Anmeld

24. juni 2014

CarinaSB

*Heidi* skriver:

Som overskriften lyder, så føler jeg ikke at min kæreste er synderligt interesseret i vores kommende barn. Med interesse mener jeg, at han ikke fx spørger "Sparker han" eller "Har du mærket ham i dag" osv. 

Det gjorde min mand heller ikke .. :) Men det generede mig nu ikke :) Han nød når han kunne se at de sparkede .. og ville rigtig gerne mærke når de sparkede .. Men selvom at han ikke gjorde det så viste jeg at han glædede sig til at blive far .. :)

Anmeld

24. juni 2014

*Mor Til Albert*

Mor11 skriver:

Jeg tror ikke deres hoveder kredser om baby på samme måde som vores vi skal tage hensyn til vores krop, tænke over hvad vi indtager osv, så det fylder naturligt meget for os. Jeg tror, indtil han selv kan mærk den lille uden på din mave, så tænker han nok ikke over at du mærker noget derindefra  

Han har mærket vores barn meget svagt, men måske skal der nogle mere hårde spark til. Men du har nok ret; mænd tænker nok ikke helt på samme måde. 

Anmeld

24. juni 2014

Hullabullabulla

*Heidi* skriver:

Det lyder helt normalt..

En mor bliver mor den dag testen er positiv, hvor en far først bliver far den dag barnet fødes

Anmeld

24. juni 2014

*Mor Til Albert*

CarinaSB skriver:

Det gjorde min mand heller ikke .. Men det generede mig nu ikke Han nød når han kunne se at de sparkede .. og ville rigtig gerne mærke når de sparkede .. Men selvom at han ikke gjorde det så viste jeg at han glædede sig til at blive far ..

Hvordan kunne du mærke, at din mand glædede sig til at blive far?

Anmeld

24. juni 2014

CarinaSB

*Heidi* skriver:

Hvordan kunne du mærke, at din mand glædede sig til at blive far?

Han spurgte om hvordan jeg havde det, var ham der bestemte hvad for en barnevogn vi skulle have og han nød og gå og nusse om børneværelset :) Han lagde tit hans hånd på min mave uden at jeg selv havde spurgt .. :)

Anmeld

24. juni 2014

*Mor Til Albert*

CarinaSB skriver:

Han spurgte om hvordan jeg havde det, var ham der bestemte hvad for en barnevogn vi skulle have og han nød og gå og nusse om børneværelset Han lagde tit hans hånd på min mave uden at jeg selv havde spurgt ..

Sådan nogle ting gør min kæreste jo ikke engang. 

Anmeld

24. juni 2014

Diana2013

Hehe tror det er helt normalt. Min ville knapt nok røre min mave, jeg skulle tage hans hånd over på min mave, ellers ville gjorde han ikke. fordi han synes det var for alien agtig og kunne slet ikke forholde sig til at "noget" voksede indeni mig

Anmeld

24. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
*Heidi* skriver:

Han har mærket vores barn meget svagt, men måske skal der nogle mere hårde spark til. Men du har nok ret; mænd tænker nok ikke helt på samme måde. 

Nej det gør de ikkr det er også meget svært at forholde sig til for dem, især første gang. Min kæreste glemmer tit at jrg er gravid selvom det er 2. Gang. Og det gør jeg også selv men det handler om at min tid er fyldt op med mit job, min søn og alt det praktiske der nu er. Så har ikke rigtig tid til at tænke over det på samme måde som sidst. Og jeg tror det er lidt det samme for mændene. Deres hoveder er fyldt op med alt muligt andet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.