Vi er gift, og skylder penge til kommunen, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2014

LJMNA

Anonym skriver:

jeg har heller ikke noget i mod de tager børnepengene til min gæld, men hvis de tager hele min mands løn så har vi ingen penge til mad og husleje mm.

Skat går først ind og laver lønindholdelse efter lang tids manglede samarbejde og brudte aftaler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

Mamalou

Jeg har fået en efterregning på for meget boligsikring engang og der fik jeg en afdragsordning. Uden problemer. Jeg kunne selv bestemme hvor meget jeg ville betale. Det er godt nok nogle år siden, men har svært ved at forestille mig, at det er blevet ændret.

Anmeld

23. juni 2014

Michael healer

Anonym skriver:

Hej har fået et brev fra kommunen om at jeg skylder dem 23.000 kr. i daginstition. De mener jeg åbenbart har fået for meget udbetalt i 2012, men var på kontanthjælp der da jeg var på barsel.

Men jeg er blevet gift for en måned siden, kan de gå ind og tage hele min mands løn fordi jeg skylder penge?

De kan ikke tilbage holde alle pengene se her 

"Indgår du ikke en aftale om at afdrage din gæld, eller overholder du ikke aftalen, kan Inddrivelsescentret beslutte, at der skal ske en lønindeholdelse, dvs. at din arbejdsgiver tilbageholder en del af din løn, som så går til afbetaling af din gæld. Der kan tilbageholdes mellem 5 og 30 pct. af din løn"

Anmeld

23. juni 2014

Elling <3<3

Når der er vedr. Daginstit. Laver kommunen (ihvert fald min arbejdsplads ) ikke afbetaling, med mindre at det kan betales tilbage over Max 6 mdr.
Kan dette ikke lade sig gøre,vil sagen blive overdraget til skat, som kan modregne det skyldige beløb i børne og familie ydelse.

Anmeld

24. juni 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man kan godt få en afdrags ordning,men ellers tager de bare børnefamilie ydelsen end til gælden er betalt.

Nej de kan ikke lave løn indholdelse hos din mand,når i ikke var gift,da gælden blev stiftet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.