Vi er gift, og skylder penge til kommunen, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
14 svar
1 synes godt om
23. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej har fået et brev fra kommunen om at jeg skylder dem 23.000 kr. i daginstition. De mener jeg åbenbart har fået for meget udbetalt i 2012, men var på kontanthjælp der da jeg var på barsel.

Men jeg er blevet gift for en måned siden, kan de gå ind og tage hele min mands løn fordi jeg skylder penge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

B&J

du får ringet ind i morgen og får lavet en afbetalings ordning så røre de ikke nogle penge

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du får ringet ind i morgen og får lavet en afbetalings ordning så røre de ikke nogle penge

jo men har tidligere fået af vide at man ikke kan afbetale når det drejer sig om daginstitition

Anmeld

23. juni 2014

Eliza

Anonym skriver:

jo men har tidligere fået af vide at man ikke kan afbetale når det drejer sig om daginstitition

Det kan man..

Anmeld

23. juni 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Ring ind og få en afdragsordning - desværre tror jeg så godt at de kan tage børnepengene indtil gælden er betalt.

Jeg har en veninde der var i nogenlunde samme situation. Der modregnede de gælden i børnepengene.

Håber det løser sig

Anmeld

23. juni 2014

B&J

Anonym skriver:

det ved jeg ikke noget om men hvis jeg var dig ville jeg ringe ind og spørge

Anmeld

23. juni 2014

LJMNA

Anonym skriver:

Du burde godt ku lave en afbetalings aftale, og så husk at være opmærksom på at de i fremtiden godt kan tag børnefamilieydelsen tiæ gælden.

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Ring ind og få en afdragsordning - desværre tror jeg så godt at de kan tage børnepengene indtil gælden er betalt.

Jeg har en veninde der var i nogenlunde samme situation. Der modregnede de gælden i børnepengene.

Håber det løser sig

det ville heller ikke betyde noget hvis de tog børnepengene, og hvis jeg skylder det de siger, har jo ikke en chance for at bevise det tilbage til 2012. udover en bank udskrift selvfølgelig jeg var mere bange for de tog min mands penge, for tager de hele hans løn så har vi jo ingen penge til husleje og mad mm.

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

LJMNA skriver:

Du burde godt ku lave en afbetalings aftale, og så husk at være opmærksom på at de i fremtiden godt kan tag børnefamilieydelsen tiæ gælden.

jeg har heller ikke noget i mod de tager børnepengene til min gæld, men hvis de tager hele min mands løn så har vi ingen penge til mad og husleje mm.

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Det kan man..

okay stod nemlig engang i en situation hvor kommunen sendte mig en regning tilbage i 2010, en regning på 10.000 kr. det var deromkring jeg flyttede sammen med min nuværende mand, men de havde lavet en fejl så regningen røg i skraldespanden, men fik at vide at man ikke kunne afdrage når det handlede om sådan noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.