Har igen lavet lidt frivillige arbejde :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
14 svar
16 synes godt om
22. juni 2014

MyLove E

Jeg har siden 2003 lavet frivillig arbejde ved muskelsvind fonden, har også mødt min mand der igennem
Vi har lavet lidt andet frivilligt sammen også inden for handicap området.

Men siden Elias kom til verden og jeg er blevet syg, har vi ikke været meget med. Jeg har savnet det meget. Men der er altid en hel weekend og foregår næsten altid på Sjælland.

Juhuu i fredags var jeg så ude og lege frivillige igen Denne gang noget helt nyt. En hal fest for unge, de skal være 15 og må ikke være fyldt 18.
De er meget strenge omkring det.
Der sælges ikke alkohol, de har selv med i taske/pose. De aflevere de i en garderobe og får så et nr. og så henter de en drinks af gangen. Ingen glas flasker i hallen, så det bliver helt op.
Der går vagter rundt blandt dem hele tiden og holde øje med at alle har det godt. Bliver nogen for fulde kommer de ud og sidde med en masse vand og fin brækspand ;-)

De er så gode til at passe på hinanden

Jeg er virkelig glad for kunne være med til give 400 unge mennesker en god fest under ordentlig forhold
Er bestemt ikke sidste gang

Laver i frivilligt arbejde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

MDA

Jep arb for Muskelsvindfonden. Skal med på GK hele turen for 2 år i træk.

Anmeld

22. juni 2014

MyLove E

MDA skriver:

Jep arb for Muskelsvindfonden. Skal med på GK hele turen for 2 år i træk.

Skønt ;-) Jeg har kun været med en gang og flere gange på Åh Abe.
Jeg er muskelter hvis du kender til os ;-)

Anmeld

22. juni 2014

MDA

Nej ik lige hvad er det ??? 

Anmeld

22. juni 2014

MyLove E

MDA skriver:

Nej ik lige hvad er det ??? 

Vi passer / lege med / udfordre børn med muskelsvind + søskende, i mens deres forældre er til kursus ;-)

Det er et fantastisk job

Anmeld

22. juni 2014

Leneur

MyLove E skriver:

Jeg har siden 2003 lavet frivillig arbejde ved muskelsvind fonden, har også mødt min mand der igennem
Vi har lavet lidt andet frivilligt sammen også inden for handicap området.

Men siden Elias kom til verden og jeg er blevet syg, har vi ikke været meget med. Jeg har savnet det meget. Men der er altid en hel weekend og foregår næsten altid på Sjælland.

Juhuu i fredags var jeg så ude og lege frivillige igen Denne gang noget helt nyt. En hal fest for unge, de skal være 15 og må ikke være fyldt 18.
De er meget strenge omkring det.
Der sælges ikke alkohol, de har selv med i taske/pose. De aflevere de i en garderobe og får så et nr. og så henter de en drinks af gangen. Ingen glas flasker i hallen, så det bliver helt op.
Der går vagter rundt blandt dem hele tiden og holde øje med at alle har det godt. Bliver nogen for fulde kommer de ud og sidde med en masse vand og fin brækspand ;-)

De er så gode til at passe på hinanden

Jeg er virkelig glad for kunne være med til give 400 unge mennesker en god fest under ordentlig forhold
Er bestemt ikke sidste gang

Laver i frivilligt arbejde?

Ja jeg er medhjælper på Sølund festival her i Skanderborg. En festival for fysisk og psykisk handicappede. Det er den mest livsbekræftende festival, selvom jeg også elsker mit medhjælperjob på Smukfest men der er klientellet jo helt anderledes. På Sølund er alle glade. Vi hjælper hinanden. Sørger for at de handicappede hygger sig og bare at se hvordan de nyder musikken, selv dem i kørestole. Finder en lille kæreste, eller allerede har en. Hvordan de unge handicappede går rundt med deres venner og ter sig ligedan som de "normale" Har altid kun fået noget positivt med mig hjem og bliver bare glad i låget hver gang jeg tænker på den og de mennesker der er derude.

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

Er med til at arrangere familie arrangementer hver søndag i roskilde - altså jeg er ikke med hver søndag, men vi er en gruppe af forældre der laver "gimle for børn".

Derudover har jeg været med til at lave temaaftener for landsforeningen ved spædbørnsdød og holdt oplæg ved samme - men har ikke kunne tage uddannelsen så nu er det kun oplæg.

Og ja skal jo så også på roskilde festival som parkeringsvagt igen i år.

For en del år siden sad jeg på ungdommens røde kors telefonlinie: ung på linie som telefonpasser.

Anmeld

22. juni 2014

MDA

MyLove E skriver:

Vi passer / lege med / udfordre børn med muskelsvind + søskende, i mens deres forældre er til kursus ;-)

Det er et fantastisk job

Lyder rigtig hyggeligt 

Anmeld

23. juni 2014

Newsence

Jeg er i beredskabsforbundet.. Vi rykker ud ved brand, oversvømmelser og ja storm ( eks Bodil i Frederikssund) derudover underviser jeg de nye vi får i forbundet i førstehjælp.. Dette er self ulønnet også... Er endvidere unge ansvarlig derude dvs at jeg tar imod dem, sørger for de har det godt og holder dem i ørerne og lærer dem hvordan man opfører sig når vi er på udkald..
Elsker det og det giver en så meget...

Anmeld

23. juni 2014

Dot D

Indtil i tirsdags var jeg frivillig underviser i IT, for mennesker med nedsatte funktioner af forskellig art og grad.

Det har været rigtigt dejligt at arbejde med dem. Vi holdt afslutning i tirsdag, jeg havde lidt kage med, og de var så søde at overraske mig med en stor buket blomster.

I skal da lige se de to søde "piger" og mig i et "på gensyn"-kram...

PS. Har fået lov at vise billedet frem... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.