Nogen der har været i berlin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

grinny

Jeg har kun prøvet at køre derned i bus, det synes jeg ikke er behageligt, men det er også fordi det er så mange mennesker i et lille lukket rum.

Men Berlin er en FED by! Så mange fede ting at se. Har i tid og lyst til at stå i kø skal i tage i Rigsdagsbygningen om aftenen og gå hele vejen op i kuplen, det er så fedt at se Berlin By Night!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
tarkoflen skriver:

Hold da op, hvor skal l køre fra? Kan godt forstå du ikke orker 16 timer, så havde jeg også taget bilen! Og det gør vi også når vi skal afsted med vores datter, men det er mest for at kunne få barnevogn, seng og sådan noget med til hende

Har l prøvet at tjekke DSBs hjemmeside eller smutte ned forbi et billetkontor? Det gjorde vi og det var så nemt

God ide, det er nok mere overskueligt at få dem til at gøre arbejdet når jeg nu er sådan helt på bar bund   

Anmeld

22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Marts<3 skriver:

Det kommer an på hvor god tid man bestiller...

Men noget mega turistet som feks den bombet kirke er værd og se.

Vi er lidt begrænset af at vi jo har ferie om 4 uger så bedre tid kan det ikke rigtig blive

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

Ritter sport museet og butik er et must ??
Vi havde alle 3 børn med og så en del om muren og 2. Verdenskrig (var kun mig der havde været der før faktisk et år efter muren faldt). Og så var vi i zoo. Skøn skøn by

Anmeld

23. juni 2014

Købmagerkonen

Mor11 skriver:

Ja vi snakker lidt om at tage en 3 dage til Berlin i ferien, men min kæreste (som har været der) er en hat til at sætte sig ind i rejser, muligheder osv, så den ligger ligesom på mig, som aldrig har rejst nogen steder hen overhovedet.

Nå, men  jeg tænker så, vil det være bedst at køre selv eller tage tog? Toget er ret billigt, men de fleste afgange er med mange skift og tager en evighed så vidt jeg kan se  Afstanden fra os vil være ca 580km i bil, altså en tur på 6,5 time ca. 

Men er det overhovedet muligt/eller smart at have en bil med ift parkering eller vil det koste en halv arm mon? 

Kom hid med alle jeres tips, erfaringer og ideer!  

Mht transport kommer det an på hvor i landet i bor, samt hvornår I skal af sted. Vi tog flyet fra København, og det var meget billigere end tog, bus eller bil - men vi var også i god tid mht at bestille Vi var dernede sidste sommer, og det gav virkelig pote at undersøge gode spisesteder på forhånd, da man ellers hurtigt lander i turistfælden hvor tingene er for dyre og for dårlige! ...og så er det en god ide at have kontanter på sig, da flere af restauranterne slet ikke modtog andet end kontanter.

Ting at se:

Berliner Unterwelten: I bliver vist rundt i bunkere og underjordiske gange fra 2. verdenskrig og Den kolde krig. Da vi var dernede sidste sommer var de lige startet på at have danske rundvisninger, og det kan virkelig anbefales!

East side gallery: Udendørs galleri på Berlinmuren fra Ostbahnhof st. til Oberbaumbrücke

Zoologischer garten:  Zoologisk have - virkelig hyggeligt sted at gå en tur, men jeg vil ikke anbefale at smide penge efter det tilhørende akvarium... det var jævnt kedeligt!

Museumsinsel: Det er næsten et must-see hvis I er interesseret i museer og historie. Det er en ø med flere forskellige museer, men man kan ikke se dem alle på en dag - så bliver man helt skør i hovedet. Personligt ville jeg anbefale Pergamonmuseet

Der er også kanalrundfarter og loppemarkeder (søg under flohmarkt), som kan findes rundt omkring i byen hvis I er i Berlin i weekenden.

Ting at spise:

Cafe im Litteraturhause: Fasanenstrasse 23 - vi var der til brunch på en varm sommerdag hvor vi sad udenfor i en lille have omgivet af idyl og blomster.

Monsieur Vuong: Alte Schönhauser Str. 46 - virkelig lækker, billig vietnamesisk restaurant.

The Bird: Am Falkplatz 5 - Burger- og steakhouse. Her blev vi nødt til at bestille bord fordi det var så populært

Kauf dich Glücklich: Oderberger str 44 - Vaffel/pandekage/ishus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.