Nogen der har været i berlin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
14 svar
10 synes godt om
22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja vi snakker lidt om at tage en 3 dage til Berlin i ferien, men min kæreste (som har været der) er en hat til at sætte sig ind i rejser, muligheder osv, så den ligger ligesom på mig, som aldrig har rejst nogen steder hen overhovedet.

Nå, men  jeg tænker så, vil det være bedst at køre selv eller tage tog? Toget er ret billigt, men de fleste afgange er med mange skift og tager en evighed så vidt jeg kan se  Afstanden fra os vil være ca 580km i bil, altså en tur på 6,5 time ca. 

Men er det overhovedet muligt/eller smart at have en bil med ift parkering eller vil det koste en halv arm mon? 

Kom hid med alle jeres tips, erfaringer og ideer!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

tarkoflen

Vi tog toget fra Århus og skulle kun skifte i Hamburg. Det fungerede upåklageligt, lige ud over der var nogle autonome der havde sprunget banen i luften, så vi måtte en omvej, men det var jo ikke togets skyld

Vi boede på easy hotel, og det var super godt og billigt! Der er også mange der udlejer lejligheder dernede, det skal vi prøve i september, for der skal vi have vores datter på 1 1/2 år med, og så er det smart at have køkken

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

Lejede en lille lejlighed og kørte med bil som vi parkede gratis ved lejligheden og ikke brugte mens vi var der

Anmeld

22. juni 2014

Marts<3

Jeg har været i Berlin 3 gange! Mega fed by. Elsker den!

Men det kan slet ikke betale sig i bil. Hvis man bestiller i god tid, så kan i komme 2 person afsted med fly for under 1000kr retur... Alene færgen er 1000kr.

Der er mange ting og se. Hvad slags ferie er i til? Shoppingen er fed, men der er også meget kultur. Vi holder af det lidt hippie og trendy. Så vi holder os til bydele hvor vi kan gå god mad og god lokal stemning.

Vi er mest i østberlin...

Anmeld

22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
tarkoflen skriver:

Vi tog toget fra Århus og skulle kun skifte i Hamburg. Det fungerede upåklageligt, lige ud over der var nogle autonome der havde sprunget banen i luften, så vi måtte en omvej, men det var jo ikke togets skyld

Vi boede på easy hotel, og det var super godt og billigt! Der er også mange der udlejer lejligheder dernede, det skal vi prøve i september, for der skal vi have vores datter på 1 1/2 år med, og så er det smart at have køkken

Hvor lang tid tog rejsen? Og kan du huske prisen ca?

Anmeld

22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Marts<3 skriver:

Men det kan slet ikke betale sig i bil. Hvis man bestiller i god tid, så kan i komme 2 person afsted med fly for under 1000kr retur... Alene færgen er 1000kr.

Der er mange ting og se. Hvad slags ferie er i til? Shoppingen er fed, men der er også meget kultur. Vi holder af det lidt hippie og trendy. Så vi holder os til bydele hvor vi kan gå god mad og god lokal stemning.

Vi skal ikke med færge hvis det er så den udgift får vi ikke i bil

jamen jeg tror vi er til shopping og lokalkulturen. Magter ikk rigtig de der mega turist ting  

Anmeld

22. juni 2014

tarkoflen

Mor11 skriver:

Hvor lang tid tog rejsen? Og kan du huske prisen ca?

Jeg mener vi gav ca. 1000 kr. Tur/retur for os begge. Og turen derned tog noget længere end beregnet på grund af de fjolser der sprang banelegmet i luften

Mener at rejsetiden hjem var noget i retning af. 6-7 timer

Jeg kan virkelig anbefale jer et smut på Marie Frank museet hvis l er til sådan noget, det var så fint!

Anmeld

22. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Marts<3 skriver:

På momomdo er de billigste retur billetter lidt over 3000kr og tager 16timer!! Dét magter jeg ikke hvis vi kun har 3dage

Anmeld

22. juni 2014

tarkoflen

Mor11 skriver:

På momomdo er de billigste retur billetter lidt over 3000kr og tager 16timer!! Dét magter jeg ikke hvis vi kun har 3dage

Hold da op, hvor skal l køre fra? Kan godt forstå du ikke orker 16 timer, så havde jeg også taget bilen! Og det gør vi også når vi skal afsted med vores datter, men det er mest for at kunne få barnevogn, seng og sådan noget med til hende

Har l prøvet at tjekke DSBs hjemmeside eller smutte ned forbi et billetkontor? Det gjorde vi og det var så nemt

Anmeld

22. juni 2014

Marts<3

Mor11 skriver:

Det kommer an på hvor god tid man bestiller...

Men noget mega turistet som feks den bombet kirke er værd og se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.