kat men nabos hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
15 svar
11 synes godt om
22. juni 2014

Anonym trådstarter

Vi er blevet tilbudt en lille killing og vi har længe ønsket os en kat, vi har en lille hund i forvejen.

Problemet er at vores nabo ejer en meget aggressiv og utilregnelig hund! Det er en muskelhund,  og hun er ikke sød ved den, så det siger ligesom sig selv at den er blevet lidt crazy i løbet af årene! En af de andre naboer havde en til løber mis på besøg et stykke tid, en dag skambidte naboens hund så denne kat, som heldigvis overlevede og fik sig et godt hjem.. men... så er det jo vi ikke rigtig har turde få os en kat... vi bor i rækkehus.  

For en måneds tid siden bed hunden vores nabo så hun skulle syes,  hun annoncerede det på fb og folk reagerede med så er det nok på tide den får fred, men nej det skulle den i hvert fald ikke! Hun har et barn på 10 og hun er aldrig hjemme,  og i den tid hun er væk sidder denne store hund i et lille bitte hundebur og piber når den ikke sover.... 

Når men... skal vi bare droppe tanken om kat? Vi har flere gange overvejet at melde det til bolig foreningen,, men vi gider bare ikke nogen nabokrig og hun mishandler den jo ikke, så spørgsmålet er om vi overhovedet ville få noget ud af det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

Kay

Anonym skriver:

Vi er blevet tilbudt en lille killing og vi har længe ønsket os en kat, vi har en lille hund i forvejen.

Problemet er at vores nabo ejer en meget aggressiv og utilregnelig hund! Det er en muskelhund,  og hun er ikke sød ved den, så det siger ligesom sig selv at den er blevet lidt crazy i løbet af årene! En af de andre naboer havde en til løber mis på besøg et stykke tid, en dag skambidte naboens hund så denne kat, som heldigvis overlevede og fik sig et godt hjem.. men... så er det jo vi ikke rigtig har turde få os en kat... vi bor i rækkehus.  

For en måneds tid siden bed hunden vores nabo så hun skulle syes,  hun annoncerede det på fb og folk reagerede med så er det nok på tide den får fred, men nej det skulle den i hvert fald ikke! Hun har et barn på 10 og hun er aldrig hjemme,  og i den tid hun er væk sidder denne store hund i et lille bitte hundebur og piber når den ikke sover.... 

Når men... skal vi bare droppe tanken om kat? Vi har flere gange overvejet at melde det til bolig foreningen,, men vi gider bare ikke nogen nabokrig og hun mishandler den jo ikke, så spørgsmålet er om vi overhovedet ville få noget ud af det 

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/dyrenesvagtcentral

Der kan du anmelde når dyr ikke bliver passet ordentligt

Anmeld

22. juni 2014

Laulund87

Øhh jeg kan ikke forstå du ikke har meldt hende for dyremishandling?? Hvis hun "ikke er sød ved den" og den sidder i et lille bur Jeg havde meldt hende for længst!

Så ville den nok blive fjernet og så er der slet ikke et problem med at få en kat.

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Øhh jeg kan ikke forstå du ikke har meldt hende for dyremishandling?? Hvis hun "ikke er sød ved den" og den sidder i et lille bur Jeg havde meldt hende for længst!

Så ville den nok blive fjernet og så er der slet ikke et problem med at få en kat.

Som jeg skriver,  det er jo ikke fordi den bliver mishandlet.  Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at putte hunden i hundebur,  eller råbe af den og / eller lade den passe sig selv og gø alle naboer op. At hun ikke vil gøre noget ved dens bideri kan jeg jo hellere ikke Gøre noget ved når det er hende selv der bliver bidt.... 

Anmeld

22. juni 2014

Laulund87

Anonym skriver:

Som jeg skriver,  det er jo ikke fordi den bliver mishandlet.  Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at putte hunden i hundebur,  eller råbe af den og / eller lade den passe sig selv og gø alle naboer op. At hun ikke vil gøre noget ved dens bideri kan jeg jo hellere ikke Gøre noget ved når det er hende selv der bliver bidt.... 

En stor muskelhund der sidder i et lillebitte hundebur og piver? Hmm det ville jeg se som forsømmelse og ville slet ikke være i tvivl om at jeg ville melde det.

Og hunden må jo være farlig hvis du ikke tør anskaffe dig en kat?

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

En stor muskelhund der sidder i et lillebitte hundebur og piver? Hmm det ville jeg se som forsømmelse og ville slet ikke være i tvivl om at jeg ville melde det.

Og hunden må jo være farlig hvis du ikke tør anskaffe dig en kat?

En hund der bider sin egen ejer vil jeg klart se som farlig! Og aggressiv ved vi alle den er da den jo går fuldstændig amok når der går nogen forbi udenfor og. Da vi kender vores nabo og selv har været derinde flere gange kender vi jo til forholdene.  Igen så er jeg meget sikker på at der fra nogen som helst dyre organisationer ikke ville blive gjort noget. Den eneste vi måske ville få Held med at kontakte er vores boligselskab, men det har andre prøvet hvilket gjorde at der blev sendt et nyt brev til hende hvor hun skulle søge om at have hunden (selvom hun jo har godkendelse til at have den) , men det nægter hun at udfylde (fordi hunden jo er en muskelhund så hun er bange for hun så får afslag efter den nye lov) , og ja så har de ikke gjort mere ved det. 

Anmeld

22. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Langt de fleste boligforeninger tillader slet ikke muskelhunde, så jeg tror i ville få nemt ved at trumfe igennem at enten hunden eller både hund og ejer må flytte. Kan sagtens forstå at i ikke ønsker nabokrig, det ville jo være hæsligt, men jeg ville nok vælge at lade hende være sur frem for at bo ved siden af en farlig hund.

Håber i finder en løsning...

Bed hunden sin ejer eller hvordan? For hvis den har bidt andre, så er det da ualmindeligt "heldigt" at den ikke er blevet fjernet/aflivet.

Anmeld

22. juni 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hold katten som indekat.

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Langt de fleste boligforeninger tillader slet ikke muskelhunde, så jeg tror i ville få nemt ved at trumfe igennem at enten hunden eller både hund og ejer må flytte. Kan sagtens forstå at i ikke ønsker nabokrig, det ville jo være hæsligt, men jeg ville nok vælge at lade hende være sur frem for at bo ved siden af en farlig hund.

Håber i finder en løsning...

Bed hunden sin ejer eller hvordan? For hvis den har bidt andre, så er det da ualmindeligt "heldigt" at den ikke er blevet fjernet/aflivet.

Hun holder grill med nogen venner og under dette har hunden fået et kødben, hun vil klappe sin hund og så bider den hende så hun skal syes  i hånden/armen. Hun er ikke interesseret overhovedet, i at få den aflivet, uanset hvad.  Da den bed katten så den skulle opereres,  blev der Heller ikke gjort noget. 

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Hold katten som indekat.

Tænker bare det ikke er så nemt med små børn osv? Altså når døren er åben om sommeren eller børnene åbner døren når de skal ud osv? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.