Kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
13 svar
3 synes godt om
22. juni 2014

monzemussen

Min søn på 4 år. Er lige kommet i spørge Jørgen alderen. Det skal ikke misforstås, men nej hvor kan han drive mig til vanvid med alle de spørgsmål

Selvfølgelig er det dejligt at han er nysgerrig, men mange gange er det spørgsmål (læs 100 gange i timen) som hvad kommer efter Mandag osv osv. Hvorfor er det ikke fredag? Hvornår er det fredag? Jeg vil have det er torsdag..
Hvornår svarer de hvis nogle skriver, og hvis der er noget jeg ikke kan svare på eller siger det ved jeg ikke. nuuuhhhr så blir han gal.

Haha ej undskyld det lyder bare så banalt, men når man har svaret ham og han spørger 1000 af gange om det samme på en dag, så bliver man en bette smule vandvittig.
Og som sagt skal det ikke misforstås.

Ps. Han bruger mine udtryk nu. han gav mig lige grineflip, da han bruger mine udtryk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

Karina84

Uh hvor jeg kender det!! Min er dog kun 3 år og nogle mdr. Så er her er vi nået til "HVORFOR???"... Og det er bare til ALT!

Pyh man skal have lidt tålmodighed indimellem 

Anmeld

22. juni 2014

monzemussen

Karina84 skriver:

Uh hvor jeg kender det!! Min er dog kun 3 år og nogle mdr. Så er her er vi nået til "HVORFOR???"... Og det er bare til ALT!

Pyh man skal have lidt tålmodighed indimellem 

Uh ja, det gør min nu også stadigvæk i perioder med hvorfor. Man skal have meget tålmodighed, men de er sku så dejlig alligevel. Elsker vores hyggestunder engang imellem når vi kan sidde på gulvet og bare hygge

Anmeld

22. juni 2014

Isabella_mor

Jeg prøvede det samme med en dreng for nogle år tilbage. Og jeg var lige ved at få pip. Indtil jeg så giver igen. Og så svarer han bare " fordi sådan er det bare.." Jeg var HEEEELT færdig. Og det svar er et godt svar at give nogengange.  

Anmeld

22. juni 2014

Karina84

Isabella_mor skriver:

Jeg prøvede det samme med en dreng for nogle år tilbage. Og jeg var lige ved at få pip. Indtil jeg så giver igen. Og så svarer han bare " fordi sådan er det bare.." Jeg var HEEEELT færdig. Og det svar er et godt svar at give nogengange.  

Jep den må vi indimellem også bruge herhjemme, den eller "fordi mor/far siger det"....

I går prøvede manden at svare igen med "hvorfor" "ja hvorfor", indtil drengen så at han drillede ham og så fik han svar og de grinte af det 

Anmeld

22. juni 2014

Mor Christa

Guuud hvor jeg kender det!!! Victor på 3,5 gør præcis det samme, og jeg får piiiip! 

En typisk samtale når vi sætter os ud i bilen:

victor: mor, kører vi langsomt?

mig: njaar, lidt

victor: hvorfor kører vi langsomt?

mig: fordi vi er i byen

victor: hvorfor er vi i byen? 

Mig: fordi det er vi bare

pause

victor: hvor er byvejen?

mig: det er den vi kører på

victor: og hvor er så landevejen?

mig: det er den vi skal ud på lige om lidt

victor: hvorfor?

mig: fordi ellers kan vi jo ikk komme ind til kolding

vi kommer på landevejen

victir: er vi på landevejen nu?

mig: ja.

victor: kører vi hurtigt nu?

mig: ja her må vi kører hurtigere 

Victor: hvorfor?

mig: fordi det siger politiet

osc osv osv ;-) suk!

Anmeld

22. juni 2014

monzemussen

Mor Christa skriver:

Guuud hvor jeg kender det!!! Victor på 3,5 gør præcis det samme, og jeg får piiiip! 

En typisk samtale når vi sætter os ud i bilen:

victor: mor, kører vi langsomt?

mig: njaar, lidt

victor: hvorfor kører vi langsomt?

mig: fordi vi er i byen

victor: hvorfor er vi i byen? 

Mig: fordi det er vi bare

pause

victor: hvor er byvejen?

mig: det er den vi kører på

victor: og hvor er så landevejen?

mig: det er den vi skal ud på lige om lidt

victor: hvorfor?

mig: fordi ellers kan vi jo ikk komme ind til kolding

vi kommer på landevejen

victir: er vi på landevejen nu?

mig: ja.

victor: kører vi hurtigt nu?

mig: ja her må vi kører hurtigere 

Victor: hvorfor?

mig: fordi det siger politiet

osc osv osv ;-) suk!

Gud hvor jeg kender den samtale også. Og det er hver gang man køre. Hvorfor kører du ikke hurtigere mor? Hvorfor skal vi den vej og ikke den anden vej? Hvad hedder vejen? Hvor er vi henne nu? Hvor lang tid går der?

Anmeld

22. juni 2014

Clisolka

Hehe sådan er det også herhjemme nu 

Hvorfor... hvorfor.... hvorfor.... 

Derfor! 

Anmeld

22. juni 2014

Mor Christa

monzemussen skriver:

Gud hvor jeg kender den samtale også. Og det er hver gang man køre. Hvorfor kører du ikke hurtigere mor? Hvorfor skal vi den vej og ikke den anden vej? Hvad hedder vejen? Hvor er vi henne nu? Hvor lang tid går der?

Hahahaha lige præcis!! Aaargh :p

Anmeld

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
monzemussen skriver:

Min søn på 4 år. Er lige kommet i spørge Jørgen alderen. Det skal ikke misforstås, men nej hvor kan han drive mig til vanvid med alle de spørgsmål

Selvfølgelig er det dejligt at han er nysgerrig, men mange gange er det spørgsmål (læs 100 gange i timen) som hvad kommer efter Mandag osv osv. Hvorfor er det ikke fredag? Hvornår er det fredag? Jeg vil have det er torsdag..
Hvornår svarer de hvis nogle skriver, og hvis der er noget jeg ikke kan svare på eller siger det ved jeg ikke. nuuuhhhr så blir han gal.

Haha ej undskyld det lyder bare så banalt, men når man har svaret ham og han spørger 1000 af gange om det samme på en dag, så bliver man en bette smule vandvittig.
Og som sagt skal det ikke misforstås.

Ps. Han bruger mine udtryk nu. han gav mig lige grineflip, da han bruger mine udtryk

Hahaha. Ej hvor sødt....men kan godt se det også må være irriterende. Min dreng er stadig ved "hvad er det mor" og "hvad lavet du/de" samt "hvor skal du/de hen" og hvis jeg siger "det ved jeg ikke" så bliver han bare ved med at spørge om det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.