Så vidt jeg kan google så er det noget der hedder kambô, og det skulle være en renselses ceremoni. Bivirkningerne kan være opkast og diarré, og så skulle det give nogle rimelig fucked up sideeffects i den første halve time det er blevet givet.
Det gives igennem huden som du jo så har set mærker efter på armene, de gives også i brystet, og føres så via lymfesystemet rundt i kroppen.
Det har åbentbart været brugt i rigtig mange hundrede år blandt indianere/indfødte i bla. Amazonas. Og det er gift man udvinder fra frøer, som man får frem ved at provokere "lade som om" at den bliver spist. Giften fra en frø i sig selv er kraftig nok til at slå 20 mand ihjel, men bliver den bearbejdet korrekt så skulle den have en smertestillende effekt der eftersigende skulle være 200 gange stærkere end morfin.
I stammeregi ses det som en vaccine, og som noget man er stolt af, og derfor viser de deres ar/mærker fra indføringen af giften frem. Kvinder får det også, der bliver det typisk givet i benene. Hvorfor kunne jeg ikke se.
Jeg kan se at der har været sendt udsendelser på dr2 sidste år omkring det, det hed amazonas medicin. Men man kan ikke længere finde programmet.
Men det er noget man kan finde noget om på youtube.
Jeg kunne ikke se nogen steder om det skulle være farligt osv. Men det er også noget videnskaben bruger til fremstilling af bla, modgift til slangebid osv. Men om det er euforiserende, afhængighedsskabende eller skadeligt, det ved jeg ikke. Men det er sådan noget med at man skal tage det på bestemte tidspunkter/inden for bestemt tid, typisk imellem to fuldmåner (ca 28 dage)
det er hvad jeg lige kunne finde og forklare. Men du kan jo selv researche lidt
Anmeld