Jeg er bange....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
15 svar
4 synes godt om
21. juni 2014

Anonym trådstarter

... for hvad min eks (og faren til vores barn) kan finde på.

Vi har et barn på 2 år sammen og jeg har været alene siden h*n var 10 måneder gammel,
lige siden bruddet har jeg kæmpet for at få en fast samværsordning med faren. han har været ekstrem ustabil, og har virket til at have en stor nedtur over livet generelt...

i al den her tid hvor jeg ikke har følt der har været samarbejde men derimod modgang på samværsfronten har jeg tænkt på at få fuld forældremyndighed. først har grunden været at jeg har manglet hans underskrift i et par tilfælde.. indmeldelse til skole og pas.

men nu er min bekymring reel blevet større.. i torsdags mødtes vi fordi han ville snakke. han fortæller at han tager noget medicin og at det virker. han viser mig de underlige former for "bid" på armen. han siger medicinen hedder frog poison (nogle herinde der kender det? for jeg gør ikke).. det skulle være noget shamanistisk noget.

Nå men han fortæller videre. han siger at jeg altid har været forvirret og naiv, men at det er okay og at han tilgiver mig for alt hvad jeg har gjort galt (ved ikke helt hvad han mener her..) ... han siger at jeg har sagt han ikke kan se vores barn når han vil (hvilket jeg aldrig har sagt.. har derimod bedt om en fast ordning fordi det vil give os mere ro på) og efter den dag forsvandt han ud af vores liv i to måneder. De her forsvindinger har foregået tit. et eksempel:
han ser vores barn jævnligt i tre-fire uger, og forsvinder pludseligt i 1-3 måneder... sådan har det været siden jeg gik fra ham

udover dette taler han generelt ned til mig. det mærkeligste er at hans humør ændrer sig hele tiden, og meget pludseligt..

jeg er reelt nervøs, og bange for hvem han er blevet til... jeg føler virkelig lyst til at søge fuld forældremyndighed, og overvejer endda at få samværsordning gennem kommunen, men er møghamrende nervøs for hans reaktion og hvad han kan finde på???

hvad synes i, ud fra det jeg skriver? please hjælp mig... ved ikke levende råd..

Er han syg? psykisk måske?? alle mulige erindringer popper frem i mig fra dengang vi var sammen. han har altid være ret aggressiv i sin facon, og min gode veninde har sagt at jeg har været bange for at vække ham eller bruge hans kop i køkkenet osv.. ting som jeg har fortrængt..

håber ikke det var for uoverskueligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Anonym trådstarter

Er der seriøst ingen der vil komme med nogle bud på hvad i tænker om det?? føler mig i vildrede i alt det her..

Anmeld

21. juni 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Er der seriøst ingen der vil komme med nogle bud på hvad i tænker om det?? føler mig i vildrede i alt det her..

Han lyder meget syg, eller på stoffer!!! Jeg ville helt sikkert søge fuld forældremyndighed.. Han er der jo ikke for jeres søn, og han skal da ikke vokse op med en far som han ikke kan regne med.... Desuden er hans opførsel virkelig mærkelig, og skræmmende, og han burde ikke være sammen med et lille barn hvis han er under påvirkning af noget medicin der får ham til, at gå sådan op og ned inhumør og tilstedeværelse... Jeg ville vende det med din socialrådgiver eller andre på kommunen!

Anmeld

21. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du er utryg synes jeg du skal gå til kommunen og ytre din bekymring om hans ændrede adfærd. Og berette om at han har været meget ustabil ift samvær. Det er jo ikke godt for jeres barn, så synes da det vil være ideelt med en fast plan han/i skal følge. 

Det med myndigheden ved jeg ikke. Kommer måske an på hvad hans opførsel konkret skyldes. Hvis manden er syg, skal han måske have en chance for at blive rask før i træffer den beslutning?   

Anmeld

21. juni 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

... for hvad min eks (og faren til vores barn) kan finde på.

Vi har et barn på 2 år sammen og jeg har været alene siden h*n var 10 måneder gammel,
lige siden bruddet har jeg kæmpet for at få en fast samværsordning med faren. han har været ekstrem ustabil, og har virket til at have en stor nedtur over livet generelt...

i al den her tid hvor jeg ikke har følt der har været samarbejde men derimod modgang på samværsfronten har jeg tænkt på at få fuld forældremyndighed. først har grunden været at jeg har manglet hans underskrift i et par tilfælde.. indmeldelse til skole og pas.

men nu er min bekymring reel blevet større.. i torsdags mødtes vi fordi han ville snakke. han fortæller at han tager noget medicin og at det virker. han viser mig de underlige former for "bid" på armen. han siger medicinen hedder frog poison (nogle herinde der kender det? for jeg gør ikke).. det skulle være noget shamanistisk noget.

Nå men han fortæller videre. han siger at jeg altid har været forvirret og naiv, men at det er okay og at han tilgiver mig for alt hvad jeg har gjort galt (ved ikke helt hvad han mener her..) ... han siger at jeg har sagt han ikke kan se vores barn når han vil (hvilket jeg aldrig har sagt.. har derimod bedt om en fast ordning fordi det vil give os mere ro på) og efter den dag forsvandt han ud af vores liv i to måneder. De her forsvindinger har foregået tit. et eksempel:
han ser vores barn jævnligt i tre-fire uger, og forsvinder pludseligt i 1-3 måneder... sådan har det været siden jeg gik fra ham

udover dette taler han generelt ned til mig. det mærkeligste er at hans humør ændrer sig hele tiden, og meget pludseligt..

jeg er reelt nervøs, og bange for hvem han er blevet til... jeg føler virkelig lyst til at søge fuld forældremyndighed, og overvejer endda at få samværsordning gennem kommunen, men er møghamrende nervøs for hans reaktion og hvad han kan finde på???

hvad synes i, ud fra det jeg skriver? please hjælp mig... ved ikke levende råd..

Er han syg? psykisk måske?? alle mulige erindringer popper frem i mig fra dengang vi var sammen. han har altid være ret aggressiv i sin facon, og min gode veninde har sagt at jeg har været bange for at vække ham eller bruge hans kop i køkkenet osv.. ting som jeg har fortrængt..

håber ikke det var for uoverskueligt..

Ja han lyder til at være syg, her tænker jeg psykisk, noget hen af psykotisk eller i den stil, eller påvirket af stoffer.. 

Jeg ville ikke lade mit barn være alene med ham på nuværende tidspunkt, måske der lige skulle undersøges nærmere hvad der foregår.. 

Anmeld

21. juni 2014

EnGodMor

Jeg ville booke et møde med kommunen og fortælle dem alt du har skrevet her, alt du selv tænker, alt du har oplevet med din eks og så videre. 

Håber du finder den bedste løsning

Anmeld

21. juni 2014

monzemussen

Anonym skriver:

Skriv lige privat besked. Jeg står i en lignende situation og jeg kan sikkert give råd. Dog har jeg ikke læst til at skrive det i offentlighed.

Ved præcis hvordan du har det

Anmeld

22. juni 2014

Isabella_mor

Så vidt jeg kan google så er det noget der hedder kambô, og det skulle være en renselses ceremoni. Bivirkningerne kan være opkast og diarré, og så skulle det give nogle rimelig fucked up sideeffects i den første halve time det er blevet givet. 

Det gives igennem huden som du jo så har set mærker efter på armene, de gives også i brystet, og føres så via lymfesystemet rundt i kroppen. 

Det har åbentbart været brugt i rigtig mange hundrede år blandt indianere/indfødte i bla. Amazonas. Og det er gift man udvinder fra frøer, som man får frem ved at provokere "lade som om" at den bliver spist. Giften fra en frø i sig selv er kraftig nok til at slå 20 mand ihjel, men bliver den bearbejdet korrekt så skulle den have en smertestillende effekt der eftersigende skulle være 200 gange stærkere end morfin. 

I stammeregi ses det som en vaccine, og som noget man er stolt af, og derfor viser de deres ar/mærker fra indføringen af giften frem. Kvinder får det også, der bliver det typisk givet i benene. Hvorfor kunne jeg ikke se. 

Jeg kan se at der har været sendt udsendelser på dr2 sidste år omkring det, det hed amazonas medicin. Men man kan ikke længere finde programmet. 

Men det er noget man kan finde noget om på youtube.

Jeg kunne ikke se nogen steder om det skulle være farligt osv. Men det er også noget videnskaben bruger til fremstilling af bla, modgift til slangebid osv. Men om det er euforiserende, afhængighedsskabende eller skadeligt, det ved jeg ikke. Men det er sådan noget med at man skal tage det på bestemte tidspunkter/inden for bestemt tid, typisk imellem to fuldmåner (ca 28 dage) 

det er hvad jeg lige kunne finde og forklare. Men du kan jo selv researche lidt  

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Han lyder meget syg, eller på stoffer!!! Jeg ville helt sikkert søge fuld forældremyndighed.. Han er der jo ikke for jeres søn, og han skal da ikke vokse op med en far som han ikke kan regne med.... Desuden er hans opførsel virkelig mærkelig, og skræmmende, og han burde ikke være sammen med et lille barn hvis han er under påvirkning af noget medicin der får ham til, at gå sådan op og ned inhumør og tilstedeværelse... Jeg ville vende det med din socialrådgiver eller andre på kommunen!

Tak for dit svar.
Nej jeg føler nemlig ikke jeg kan regne med ham..
Så indtil videre søger jeg fuld forældremyndighed, da jeg har brug for at få ordnet de praktiske ting...

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis du er utryg synes jeg du skal gå til kommunen og ytre din bekymring om hans ændrede adfærd. Og berette om at han har været meget ustabil ift samvær. Det er jo ikke godt for jeres barn, så synes da det vil være ideelt med en fast plan han/i skal følge. 

Det med myndigheden ved jeg ikke. Kommer måske an på hvad hans opførsel konkret skyldes. Hvis manden er syg, skal han måske have en chance for at blive rask før i træffer den beslutning?   

Kan godt se hvad du mener med forældremyndigheden.. men jeg er bare ved at være SÅ træt af ikke at kunne stole på han er der...

Har en kontakt med en advokat og en socialrådgiver i mødrehjælpen så tror egentlig jeg vil snakke med dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.