Hvor aktive er jeres vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2014

Christine

mor:) skriver:

Det er da en mærkelig kommentar at slutte af med - det er jo blot en forforståelse du har. 

Det er baseret på egen erfaring, så det synes jeg ikke. Har kun oplevet en god dp som ofte lavede ting med børnene, meget mere end det lader til vuggestuer omtalt i denne tråd gør.

Fatter ikke hvad dit problem er?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christine skriver:

Det er baseret på egen erfaring, så det synes jeg ikke. Har kun oplevet en god dp som ofte lavede ting med børnene, meget mere end det lader til vuggestuer omtalt i denne tråd gør.

Fatter ikke hvad dit problem er?!

Uha da da. Sikke aggressiv du blev 

jeg har ikke noget problem, men det er stadig en fordom du har dannet dig fra de få steder du må havd erfaring med og som ts ikke kam bruge til særlig meget, medmindre du kan garantere hende at der bliver spækket med kreativitet og aktivitet hvis hun vælger dp. 

rigtig god søndag til dig 

Anmeld

22. juni 2014

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg simpelthen synes min datters vuggestue/børnehave er så pisse dovne...

de laver aldrig, som i ALDRG noget med børnene til jul var der lavet to stykker pap klippet som nisser tegnet med blyant på, det var det...

De har tur dag en dag om ugen, men ofte kommer de ikke afsted... Synes sku det er for lavt et eller andet sted, børnene oplever ikke andet end at lege på legepladsen (tjoe nogle gange regner det også kan de hoppe i vandpytter PÅ LEGEPLADSEN) Har lidt insider viden om børnehaven og der sker ikke meget mere der...

måske jeg har for høje krav, ved det ikke.. Men jeg kommer fra en privat inst som altid lavede noget med børnene... Selvfølgeligt var der også fri leg, men der var også aktiviteter...

mit dilemma er at hun snart skifter til børnehaven (integreret) og overvejer virkeligt om jeg skal rykke hende til en anden når nu hun alligevel skal skifte... Derudover har vi lillebrøster på vej, som jo nok skal gå hvor storesøster går...

mit problem er jo bare at jeg i realiteten ikke ved on græsset er grønnere på den anden side, og at min datter jo har det godt med de voksne, har gode venner både i vuggestuen og børnehaven... Men bliver sku lidt gal...

det skal lige siges at de ikke har den værste normering i verden, ved godt at det kan være et problem... Men vel ikke hver eneste dag året rundt

Jeg følger med, da min datter skal starte i vuggestue til december..

Anmeld

22. juni 2014

L&V

Vores vuggestue er meget aktive men ikke produktive og heller ikke på tur særlig tit og det var faktisk et plus for os.. Vi havde mulighed for en anden vuggestue hvor de går rigtig meget på tur og det er jeg bare ikke til. For mig er det vigtigere at de lære at begå sig med de andre børn, er trygge ved de voksne og lære nogle af de basale færdigheder..

Tror meget af det jeg sætter pris på er det "usynlige" som jeg ved de gør og er med til at gøre min drengs dag vidunderlig og tryk

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen... 

Kan se jeg bare mande mig op og sige noget til dem... For synes ikke det er okay... 

Anmeld

22. juni 2014

Chris86

Maler værksted to gange om ugen-hvor de skiftevis er med, de er jævnligt på tur-også sammen med selve børnehaven.. Regnskoven, bondegård, kattegat centeret, dagplejedag, kirken til påske og jul.. Ture ned på sportspladsen for at spille bold osv osv!
Til jul laver de julepynt (tror vi fik samlet omkring ti stk minimum) og aaaalt mulig andet sjovt..
Er MEGA glade for vores børnehave/vuggestue!

Anmeld

22. juni 2014

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Maler værksted to gange om ugen-hvor de skiftevis er med, de er jævnligt på tur-også sammen med selve børnehaven.. Regnskoven, bondegård, kattegat centeret, dagplejedag, kirken til påske og jul.. Ture ned på sportspladsen for at spille bold osv osv!
Til jul laver de julepynt (tror vi fik samlet omkring ti stk minimum) og aaaalt mulig andet sjovt..
Er MEGA glade for vores børnehave/vuggestue!

Kan jeg godt forstå... Den lyder også bare helt fantastisk, og slet slet ikke som en der kunne ligge i Nordsjælland :/

Anmeld

23. juni 2014

Christine

mor:) skriver:

Uha da da. Sikke aggressiv du blev 

jeg har ikke noget problem, men det er stadig en fordom du har dannet dig fra de få steder du må havd erfaring med og som ts ikke kam bruge til særlig meget, medmindre du kan garantere hende at der bliver spækket med kreativitet og aktivitet hvis hun vælger dp. 

rigtig god søndag til dig 

Hvorfor skrev du så ikke det? I stedet for at bedømme mit indlæg på så negativ en måde? Jeg har ikke brug for at du leger politi i forhold til mine svar, det er der næppe nogen der har.

Og alle der skriver svar gør det vel ud fra egne erfaringer og det de hører fra andre. Ts spurgte til erfaringer, samt hvis du læser flere indlæg, så ville du måske opdage at flere har samme indtryk af vuggestuer.

Jeg synes ærligt talt det var dit svar der var aggressivt og jeg synes i hvert fald heller ikke det var konstruktivt, da du bare kunne have skrevet det du skriver nu i første omgang.

Anmeld

23. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christine skriver:

Hvorfor skrev du så ikke det? I stedet for at bedømme mit indlæg på så negativ en måde? Jeg har ikke brug for at du leger politi i forhold til mine svar, det er der næppe nogen der har.

Og alle der skriver svar gør det vel ud fra egne erfaringer og det de hører fra andre. Ts spurgte til erfaringer, samt hvis du læser flere indlæg, så ville du måske opdage at flere har samme indtryk af vuggestuer.

Jeg synes ærligt talt det var dit svar der var aggressivt og jeg synes i hvert fald heller ikke det var konstruktivt, da du bare kunne have skrevet det du skriver nu i første omgang.

Det står det også i min første kommentar - leger ikke politimand, men skriver min holdning. Det er trods alt et debatforum. 

Jeg synes nu ikke der er en masse negative vs indlæg

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg kunne godt bruge dit svar til noget... Havde oprindeligt planlagt dagpleje men her i kommunen er alle lukket så der er kun private tilbage, og da jeg selv har været inde for dagpleje verden kender jeg de dagplejemødrene og deres måder at passe børn på er det ikke dem der skal passe mit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.