D-vitamin mangel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
12 svar
2 synes godt om
21. juni 2014

L-Lotte

Er der nogle der har erfaring med D-vitamin mangel.

- symptomer

- hvordan behandles det

- hvor hurtigt mærker man en bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Wimmie

L-Lotte skriver:

- symptomer

- hvordan behandles det

Jeg "lider" af det... Ingen behandling ud over at spise ekstra D-vitamin

Døjer meget med smerter i led. Ved ikke hvor hurtigt man mærker en bedring...i nogle af mine led mærkede jeg bedring efter ca. 1 uges vitamintilskud.

Anmeld

21. juni 2014

Mor til F

L-Lotte skriver:

- symptomer

- hvordan behandles det

Jeg fik konstateret Jern og D-vitamin mangel,  da jeg tog til lægen pga. voldsom træthed, svimmelhed og mange smerter i ryg og lænd.  

Knoglerne i det område, begyndte at sige en knæklyd.

Jeg købte nogle helt almindelige vitaminpiller - livol,  med ekstra B og D-vitamin. 

Jeg tror der gik ca 2 uger,  før jeg mærkede en forskel. 

Efter 3 måneder fik jeg taget nye blodprøver - både Jern og D-vitamin var blevet normale

Jeg skal have lavet en DEXA scanning senere på året. 

Anmeld

21. juni 2014

Rockertand

L-Lotte skriver:

- symptomer

- hvordan behandles det

Du skal have taget en blodprøve for at konstatere det, så får du D-tilskud i 3 måneder, og så en kontrolblodprøve.

Anmeld

21. juni 2014

fo82

Det konstateres ved blodprøve.

på mit glas d3 står der 2 piller dagligt hele året, så 3 mdr kur er ikke altid nok.

jeg mangler oven i hatten også b vitamin så lige nu er vi igang med en booster 1 stik 1 gang i ugen i 3 uger, og så skal vi se om det holder - jeg spæder op med 2 monostærk b-vitamin fra livol (hvilket gør at mit urin er neon gult )

Anmeld

21. juni 2014

L-Lotte

Tak for jeres svar 

vil få taget en blodprøve og så ellers starte med en multivitamin

Anmeld

21. juni 2014

Rockertand

L-Lotte skriver:

Tak for jeres svar 

vil få taget en blodprøve og så ellers starte med en multivitamin

En almindelig vitaminpille kan ikke afhjælpe D-vitaminmangel, men kan kun bruges som vedligeholdelsesdosis (og det er ofte heller ikke nok), det er meget højere doser, der skal til.

Anmeld

21. juni 2014

Fannylm

Jeg har haft B12-vitamin mangel og der er nogle af symptomerne meget ligesom dem folk skriver ved d-vitamin. Så hvis jeg var dig ville jeg sørge for at lægen måler, B12, D-vitamin, jern og folat  

MVH Fanny

Anmeld

21. juni 2014

fo82

Fannylm skriver:

Jeg har haft B12-vitamin mangel og der er nogle af symptomerne meget ligesom dem folk skriver ved d-vitamin. Så hvis jeg var dig ville jeg sørge for at lægen måler, B12, D-vitamin, jern og folat  

MVH Fanny

Hvis du har b12 mangel kan du heller ikke "producere" folat - de to ting hænger sammen

og jeg tænker lidt at hvis man ikke selv kan optage b-vitamin og skal behandles resten af livet - was denn med graviditet? 

Nogen der ved noget om det? 

Anmeld

21. juni 2014

Fannylm

Jeg har nogle mostre der ikke kan optage B12 og de får indsprøjtninger ved lægen der dækker dem i noget tid, så det er da sikkert det samme ved graviditet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.