tarkoflen skriver:
Det var da så lidt 
Kunne l selv sidste gang? For så er der da stor sandsynlighed for at l ved hjælp af ICSI kan igen 
Ja medicinen er en jungle, men man lærer det, for det er jo vejen frem for at få en baby. Det med at stikke sig, det tror jeg nu langt de fleste lærer når de er i sådan et forløb. Det er simpelthen for besværligt at være afhængig af andre til at stikke sig. Min veninde var så bange for nåle og det første stykke tid havde hun altid andre til at stikke sig, men det blev for bøvlet og hun lærte det selv. Hvis hun kan, så kan du helt sikkert også 
Kan sagtens sætte mig ind i, at det var slemt for ham, her er det mig der er noget galt med, og det er ærlig talt ret meget op af bakke, at være den der er årsag til, at man ikke kan få en baby! Men man lærer at acceptere det, for man kan jo ikke l ændre det!
Ja, vi kunne selv sidste gang og allerede i 5. cyklus, så jeg er meget glad for at du skriver, at vi har en stor sandsynlighed
Ja det er bestemt ikke sjovt at være "årsagen", men vi ved jo reelt ikke om, det er et delt ansvar. Jeg går og venter på blodprøvesvar fra lægen, for jeg er blevet testet for, om jeg kan have PCO, da jeg har rigtig mange af symptomerne. Hun ville ikke videresende til gynækolog, da vi jo ikke er ufrivilligt barnløse, men blodprøven gik hun med til og så må vi se om de viser tegn på PCO...
Det er lidt skørt, for selvom jeg selvfølgelig håber, at jeg er helt rask, for at det skal øge vores muligheder (og jeg ikke skal tage hensyn til det resten af mit liv). Så håber jeg også lidt for min kærestes skyld, at jeg også kan bære lidt af ansvaret, for han synes ikke det er fedt lige nu.
Og det med at stikke sig, ja det lærer jeg jo nok. Jeg er kommet så langt, at jeg ikke panikker og er ved at besvime efter vaccinationer og blodprøver, og faktisk kan gå direkte ud fra lægen, bare jeg kigger væk mens de stikker. Så at skulle stikke sig selv, må være sidste skridt ud af min nålefobi 
Men jeg takker for, at jeg lige har måtte læsse lidt af til dig, for der er ikke så mange, der ved vi prøver på at få et barn mere og har problemer. Vi har dog nu fortalt det til mine forældre og få venner, og tror også det ender med, at vi deler det til alle de nærmeste (forældre, søskende, nære venner), for jeg synes, det er hårdt at gå med alene efterhånden.