ICSI - send en solstålehistorie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
16 svar
6 synes godt om
20. juni 2014

LilleMie

Nu fik jeg bestilt en tid til samtale om et ICSI behandlingsforløb. Jeg har helt ondt i maven lige nu, både af spænding men også lidt af modløshed - for jeg føler pludselig, at det hele er ude af vores hænder. 

I 15 måneder har vi prøvet på at få endnu et barn - uden held  Kæresten fik i februar bortopereret sin ene testikel pga. en slem bitestikelbetændelse, og i går fik vi svar på hans sædprøve nr. 2 siden operationen. Tallet er forbedret, men der er stadig kun ca. 100.000 levende sædceller - så nu har vi besluttet os for, at vi skal have hjælp.

Da vi jo ikke er ufrivilligt barnløse, er der ikke mere hjælp at hente nu i det offentlige nu. Så nu har vi kontaktet en privat klinik og vi har allerede fået en tid på onsdag. Det er heldigvis en af fordelene ved de private klinikker, ventetiden er ikke så lang, til gengæld ryger hele vores opsparing!

De vil sende en masse papirer til os og jeg har læst en masse på nettet, så det er med blandede følelser, at jeg ser frem til at skulle på hormoner efter sommerferien...

Men hvis vi får et barn mere ud af det hele, så kan jeg klare alt 

Jeg kunne lige nu godt tænke mig at høre alle jeres solstrålehistorier fra især ICSI (men også IVF), så jeg kan begynde at glæde mig lidt mere til hele forløbet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

(august)

Solstrålen her fra. 

Min mand havde ca 60.000 på en god dag med to testikler. Vi var igennem 7ægoplægninger også var der gevinst og vores trunte bliver 4 lige om lidt. (ICSI)

Ønsker alt det bedste for jer og krydser. 

Anmeld

20. juni 2014

LilleMie

(august) skriver:

Solstrålen her fra. 

Min mand havde ca 60.000 på en god dag med to testikler. Vi var igennem 7ægoplægninger også var der gevinst og vores trunte bliver 4 lige om lidt. (ICSI)

Ønsker alt det bedste for jer og krydser. 

Puha 7 oplægninger, det lyder som et hårdt og langt forløb - men fedt at det lykkedes og I har en skøn pige nu! Tak for at du ville dele jeres historie 

Anmeld

20. juni 2014

ønskebørn74

LilleMie skriver:

Nu fik jeg bestilt en tid til samtale om et ICSI behandlingsforløb. Jeg har helt ondt i maven lige nu, både af spænding men også lidt af modløshed - for jeg føler pludselig, at det hele er ude af vores hænder. 

I 15 måneder har vi prøvet på at få endnu et barn - uden held  Kæresten fik i februar bortopereret sin ene testikel pga. en slem bitestikelbetændelse, og i går fik vi svar på hans sædprøve nr. 2 siden operationen. Tallet er forbedret, men der er stadig kun ca. 100.000 levende sædceller - så nu har vi besluttet os for, at vi skal have hjælp.

Da vi jo ikke er ufrivilligt barnløse, er der ikke mere hjælp at hente nu i det offentlige nu. Så nu har vi kontaktet en privat klinik og vi har allerede fået en tid på onsdag. Det er heldigvis en af fordelene ved de private klinikker, ventetiden er ikke så lang, til gengæld ryger hele vores opsparing!

De vil sende en masse papirer til os og jeg har læst en masse på nettet, så det er med blandede følelser, at jeg ser frem til at skulle på hormoner efter sommerferien...

Men hvis vi får et barn mere ud af det hele, så kan jeg klare alt 

Jeg kunne lige nu godt tænke mig at høre alle jeres solstrålehistorier fra især ICSI (men også IVF), så jeg kan begynde at glæde mig lidt mere til hele forløbet 

Mange ICSI forsøg skulle der til, men her er resultatet.. Så uanset hvor længe og hård kampen bliver, er det det hele værd.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juni 2014

Nov26

Med den første var vi igennem en række forsøg i det offentlige inden det lykkedes. Med nr to krævede det kun to forsøg på privat klinik.  Begge gange icsi

Anmeld

20. juni 2014

LilleMie

ønskebørn74 skriver:

Mange ICSI forsøg skulle der til, men her er resultatet.. Så uanset hvor længe og hård kampen bliver, er det det hele værd.. 

De ser skønne ud - helt sikkert kampen værd og så dejligt for jer, at det lykkedes  Vi har også lige snakket om, at chancen for tvillinger er større i behandling, men to er lige så velkomne som en 

Anmeld

20. juni 2014

LilleMie

Nov26 skriver:

Med den første var vi igennem en række forsøg i det offentlige inden det lykkedes. Med nr to krævede det kun to forsøg på privat klinik.  Begge gange icsi

Åh jeg håber virkelig, at vi også kan nøjes med 1-2 forsøg! Synes bare så tit jeg hører om, hvor hårdt det er med hormoner, uvisheden osv., så jeg gruer lidt for at skulle igennem det alt for mange gange. 

Men skønt for jer, at det lykkedes og at I nu har to skønne unger, jeg glæder mig til at kunne sige det samme  Tak for at du ville dele din historie 

Anmeld

20. juni 2014

tarkoflen

Vores lille skat er lavet i 2. forsøg med ICSI første forsøg var IVF, men der var ingen æg til oplægning, derfor valgte lægerne ICSI anden gang, og det virkede, og vi har verdens lækreste lille Thea på 14 måneder

Til næste gang, vil jeg høre om jeg kan slippe for næsespray og få indsprøjtninger i stedet under nedreguleringen, men det er jo hvad man er til. Jeg synes det var max stressende at skulle huske den næsespray hver 6. time... Bare en lille Info, hvis du skal igennem lang protokol, jeg vidste ikke der var andre muligheder end næsespray.

Rigtig meget held og lykke med samtalen på onsdag, jeg håber snart der er en lækker lille baby på vej til jer

Anmeld

20. juni 2014

ønskebørn74

LilleMie skriver:

De ser skønne ud - helt sikkert kampen værd og så dejligt for jer, at det lykkedes  Vi har også lige snakket om, at chancen for tvillinger er større i behandling, men to er lige så velkomne som en 

Håber bare ikke i skal så meget igennem.. 

14 oplægninger.. 5 ægudtagninger.. 

Anmeld

20. juni 2014

LilleMie

tarkoflen skriver:

Vores lille skat er lavet i 2. forsøg med ICSI første forsøg var IVF, men der var ingen æg til oplægning, derfor valgte lægerne ICSI anden gang, og det virkede, og vi har verdens lækreste lille Thea på 14 måneder

Til næste gang, vil jeg høre om jeg kan slippe for næsespray og få indsprøjtninger i stedet under nedreguleringen, men det er jo hvad man er til. Jeg synes det var max stressende at skulle huske den næsespray hver 6. time... Bare en lille Info, hvis du skal igennem lang protokol, jeg vidste ikke der var andre muligheder end næsespray.

Rigtig meget held og lykke med samtalen på onsdag, jeg håber snart der er en lækker lille baby på vej til jer

Tak for at du vil dele din dejlige historie 

Jeg er relativ fortrøstningsfuld endnu, og tror stadig på, at vi nok skal blive forældre igen. Vi kunne jo en gang tidligere og så kan vi også igen... også selvom oddsene er lidt dårligere denne gang efter hans sygdom. Svaret på sædprøven i går var bare et hårdt slag (især for ham), og man bliver lidt opgivende bagefter!

Ja det er en hel jungle med det medicin osv. Men jeg har læst at flere skriver, at de hellere vil stikke sig end næsesprayen, så det har jeg da med i mine overvejelser. Jeg er ikke så god til nåle, men som jeg forstår det, skal jeg nok alligevel lære at stikke mig selv ifm. nogle af de andre hormoner, og så kan jeg jo lige så godt gøre det med nedreguleringen også Hvis de altså anbefaler lang protokol til mig, nu må vi se, hvad lægen siger på onsdag!

Men det er dejligt, at vi nu er i gang og beslutningen om behandling er taget. For vi har skubbet den foran os i 4 måneder nu og håbet på en markant bedring af hans sædkvalitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.