Kunne det ikke være en kombination? du er måske lidt mere nærtagende (end ellers?) og han er måske lidt mere dum?
Jeg tænker at det let kan ske hvis man selv er inde i periode hvor man bokser med nogle ting personligt - som du skriver, du har været sygemeldt med stress.
Min kæreste og jeg har også lidt haft sådan en periode, hvor jeg heller ikke heeelt kunne finde ud af om det var mig der lige skulle slappe lidt af med at tage alt super nært eller om det var ham der var lidt en dum en. Jeg tror måske det var lidt af begge dele. For os kom det nok af at jeg var arbejdsløs efter endt uddannelse og VIRKELIG træt af det - og min kæreste prøvede jo at være sød og forståede som man nu skal, men den glipper jo nogle gange. Nu har jeg fået noget arbejde og har noget mere i sigte - og det hjælper så også på vores forhold (altså generelt har vi det jo godt).
Måske hjælper det med lidt tid fra hinanden - for os virkede det rigtigt godt med en dejlig afslappende ferie bare os to, hvor vi lige kunne finde hinanden lidt igen uden alt det hverdagsøv der nogle gange bare indfinder sig.
Derudover tror jeg det hjælper at fokusere på sig selv og hvordan man selv har det/hvordan man selv kan få det bedre/blive gladere osv. Det hjælper også forholdet i det lange løb 
- det skal nok gå over igen - det gjorde det i hvert fald her
Anmeld