Er det forkert at gå på kirkegård?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
15 svar
8 synes godt om
18. juni 2014

Anonym trådstarter

Min pige på 4 år har spurgt om ikke vi skal gå op og se den lokale kirkegård/kirke. Hun synes det ser meget flot ud og er nysgerrig.

Må man godt det når det ikke er for at besøge en grav og hvad med at gå ind i kirken? Er det uetisk, eller hvad man skal sige, at gå rundt og kigge?

Vi vil selvfølgelig gå lige så stille rundt, ikke gå ind på gravene og opføre os respektfuldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Selvfølgelig kan I det - det er helt naturligt. Så længe, at der ikke bliver løbet rundt kan jeg ikke se noget galt i det

Anmeld

18. juni 2014

LilleSmølf

Det ville være forket hvis du lader hende råbe og skrige og hoppe rundt på gravene.

Men det gør du jo selvfølgelig ikke, så synes da sagtens I kan tage en fin tur derud. Det er jo også en optimal måde at snakke om døden på (når du engang synes det er passende) samt at hun ikke behøver at tænke grimme tanker om kirkegårde når fx. en bedsteforældre ikke længere er her, da hun ved det er et fint sted (:

Jeg har selv taget mig en gåtur en gang imellem, netop fordi der er så roligt og pænt og man kan få ro til at tænke. Det er ikke forbudt at gå derind i åbningstiden, så længe man kan opføre sig ordenligt

Anmeld

18. juni 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Min pige på 4 år har spurgt om ikke vi skal gå op og se den lokale kirkegård/kirke. Hun synes det ser meget flot ud og er nysgerrig.

Må man godt det når det ikke er for at besøge en grav og hvad med at gå ind i kirken? Er det uetisk, eller hvad man skal sige, at gå rundt og kigge?

Vi vil selvfølgelig gå lige så stille rundt, ikke gå ind på gravene og opføre os respektfuldt

Ja, det må man meget gerne :-) mange kirker i danmark holder faktisk åbent for at folk skal kunne komme ind bare og kigge (og desværre bliver der stjålet mere og mere fra kirkerne, for tyveknægtene har frit spil) så nu har de fjernet lysestager osv fra mange kirker, så der kun er altertavle og kirkebænke tilbage, og det er der så også nogen der løber med

I København der er Assistenskirkegård nærmste en folkepark hvor folk ligger og solbader, holder pincin, børnefødselsdag osv. Det er dog ikke almindeligt på andre kirkegårde.

God tur :-)

Anmeld

18. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Selvfølgelig må i besøge kirkegården, den er offentlig og alle må færdes det, men selvfølgelig skal i færdes med værdighed, der kan jo være personer der, som er i sorg.

God tur

Monica

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar! Så vil vi gå en tur derop en dag og snakke lidt om hvad det er for noget Selvfølgelig uden at larme, løbe osv

Anmeld

18. juni 2014

-Sigrid-

Jeg syntes det er fedt at tage børnene med. Mine døtre skal med på kirkegården engang imellem, for jeg ville blive rigtig ked af det hvis de blev (mere end resten) bange for døden. Så vil jeg hellere vise dem hvor roligt der er på en kirkegård, vise at der ikke er spøgelser eller andre uhyggelige ting der. Min datter på to vil også gerne op på kirkegården, så det skal vi i næste uge 

Anmeld

18. juni 2014

FrkRaarup

Anonym skriver:

Afsted med jer ?

Det er der virkelig intet galt i. ?

Anmeld

18. juni 2014

FrkRaarup

Anonym skriver:

Tusind tak for svar! Så vil vi gå en tur derop en dag og snakke lidt om hvad det er for noget Selvfølgelig uden at larme, løbe osv

Bestemt en god idé.

Jeg elsker at komme på kirkegården og besøge min datter.

Så længe folk opføre sig ordentligt, så ser jeg intet galt i det

Syntes det er fint at tage hende med
Det er et super fint sted og kan være meget hyggeligt

Anmeld

18. juni 2014

M&N

Jeg kan ikke se hvorfor I ikke skulle gøre det?

Det er et offentligt sted, og man må kigge så meget man vil :-)

Min kæreste har arbejdet og været i lærer på en kirkegård så jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har rendt rundt på en kirkegård... Der er mange som går rundt eller cykler rundt eller går en tur med hunden, så smut I bare på kirkegården, nu hvor hun så gerne vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.