8årig bekymret over vægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
12 svar
5 synes godt om
17. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej piger

I morges inden vi skulle afsted begyndte min papsøn at snakke om at han er for tyk. Jeg blevet meget chokeret, da drengen er absolut slank og ligger helt fint og følger alle kurver.
Snakkede med ham og han og han fortalte at hans mor hele tiden siger hun er for tyk og nu også tror han selv er det.. Hvilket ingen af dem er.

Skal min kæreste snakke/informere moderen herom?
Jeg syntes bestemt IKKE at den slags bekymringer og kropsidealer høre til hos en 8årig slank dreng. Og bliver da bekymret for ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

RosSofi

Anonym skriver:

Hej piger

I morges inden vi skulle afsted begyndte min papsøn at snakke om at han er for tyk. Jeg blevet meget chokeret, da drengen er absolut slank og ligger helt fint og følger alle kurver.
Snakkede med ham og han og han fortalte at hans mor hele tiden siger hun er for tyk og nu også tror han selv er det.. Hvilket ingen af dem er.

Skal min kæreste snakke/informere moderen herom?
Jeg syntes bestemt IKKE at den slags bekymringer og kropsidealer høre til hos en 8årig slank dreng. Og bliver da bekymret for ham.

Altså helt ærligt ja så synes jeg at i skal snakke med moren. Hun har selvfølgelig lov til at have sine egne holdninger og sin egen krop og sine egne kropsidealer, men synes ikke det er helt okay at dele dem med drengen på den måde. Det må hun squ sige til nogen veninder eller familie eller andre.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Altså helt ærligt ja så synes jeg at i skal snakke med moren. Hun har selvfølgelig lov til at have sine egne holdninger og sin egen krop og sine egne kropsidealer, men synes ikke det er helt okay at dele dem med drengen på den måde. Det må hun squ sige til nogen veninder eller familie eller andre.

Præcis sådan tænker jeg det også!

Førhen har der været lidt småbemærkninger fra ham omkring det.

Jeg kan heller ikke lide min krop, men ville aldrig fortælle det til min 8årig.

Han er en meget følsom dreng og går meget op i hvad andre siger og tænker... Hvilket moderen også godt ved.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Og ja, hun kan da tænke om sin krop hvad hun vil, men at ytre sådan foran børn, er bare ikke ok.

Anmeld

17. juni 2014

RosSofi

Anonym skriver:

Præcis sådan tænker jeg det også!

Førhen har der været lidt småbemærkninger fra ham omkring det.

Jeg kan heller ikke lide min krop, men ville aldrig fortælle det til min 8årig.

Han er en meget følsom dreng og går meget op i hvad andre siger og tænker... Hvilket moderen også godt ved.

Jeg har også engang bygget meget af mit selvværd op omkring mit udseende, så ved det ikke er nemt at have det sådan og havde by the way også en mor, der altid sagde hun var tyk, (nok nærmere slank eller helt almindelig) og  det smitter da af på børns holdning til kropsidealer. Plus at det ikke er særlig sundt at ens selvværd er opbygget om eller afhængig af hvordan man skal se ud.Så ville bestemt tale med moren.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Jeg har også engang bygget meget af mit selvværd op omkring mit udseende, så ved det ikke er nemt at have det sådan og havde by the way også en mor, der altid sagde hun var tyk, (nok nærmere slank eller helt almindelig) og  det smitter da af på børns holdning til kropsidealer. Plus at det ikke er særlig sundt at ens selvværd er opbygget om eller afhængig af hvordan man skal se ud.Så ville bestemt tale med moren.

Vi snakker med drengen igen efter aftensmad og spørger lidt ind til det, og så snakker vi bestemt med moderen..
Selvfølgelig uden at anklage angribe hende.

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi snakker med drengen igen efter aftensmad og spørger lidt ind til det, og så snakker vi bestemt med moderen..
Selvfølgelig uden at anklage angribe hende.

Hvorfor snakke bestemt til hende. Det er nok ikke noget hun er bevidst om. Jeg ville nu heller ikke bore mere i det og måske gøre det til noget større end det er ved at tage snakken igen med drengen. 

Jeh ville udtrykke min bekymring overfor mor og tage den derfra. 

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor snakke bestemt til hende. Det er nok ikke noget hun er bevidst om. Jeg ville nu heller ikke bore mere i det og måske gøre det til noget større end det er ved at tage snakken igen med drengen. 

Jeh ville udtrykke min bekymring overfor mor og tage den derfra. 

Mener at vi bestemt vil snakke med moderen.

Ikke snakke surt. Men at vi ikke rigtig kan overse dette.

Som skrevet vil vi ikke angribe eller bore eller noget, men syntes bestemt at hun skal vide det.

Forstår du?

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Mener at vi bestemt vil snakke med moderen.

Ikke snakke surt. Men at vi ikke rigtig kan overse dette.

Som skrevet vil vi ikke angribe eller bore eller noget, men syntes bestemt at hun skal vide det.

Forstår du?

Ja nu gør jeg

jeg synes også der skal tages en snak med mor og I sammen kan finde en måde at håndtere det på. 

Men jeg ville ikke tage nogen snak med drengen endnu

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Ja nu gør jeg

jeg synes også der skal tages en snak med mor og I sammen kan finde en måde at håndtere det på. 

Men jeg ville ikke tage nogen snak med drengen endnu

Godt nok
Kunne ikke drømme om at tale hårdt eller nedladende. Vi gør alle ting vi ikke bevidste om.

Kan godt være vi bare skal lade ham være.. Jeg syntes det er svært. For jeg syntes bestemt det er vigtigt han ved at han ikke er for tyk,og selvom han var så vil han stadig være en million værd for os.

Igår til fødselsdag snakkede han om han var en speciel dreng, hvortil jeg selvfølgelig svarede at der bestemt også skal og er plads til specielle børn, og de er mindst lige så dejlige som andre børn.
Hvad han præcist tænkte på, aner jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.