min baby - mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

Tildemor

M (: skriver:

Som flere skriver ligger det primært i generne (det har dog naturligvis også betydning om du tager 6, 14 eller 25 kg på under graviditeten). 

Jeg tog 11 kg på i graviditeten, har ikke smurt maven en eneste gang og jeg har fået et lille strækmærke (0,5 cm langt) i arret fra min navlepiercing. 

Okay jeg har haft en piercing men den er blevet taget ude for over 3 måneder siden så håber ikk det giver nogle mærker men nu får vi at se

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Tildemor

HKMK86 skriver:

Tja..... Jeg brugte olie fra matas specielt til gravide mavser... brugte det hver dag, og har ikk fået et eneste strækmærke.. Om jeg ville ha undgået det alligevel ved jeg ikke... men det skader ihvertfald ikk... og det meget rart med noget creme/olie på maven, når den vokser, huden kan nemlig godt komme til at klø ret meget, når den udvider sig....

Åh smart jeg kan da lige så godt prøve mig frem end slet ikk at gøre noget

Anmeld

17. juni 2014

Isabella_mor

man kan smøre maven ind for at undgå at huden tørre ud, er huden tør kan det godt gøre ret ondt i den når det strækkes også selvom man ikke får strækmærker.

men strækmærker kan man ikke forebygge.. det er genetisk... 

Anmeld

17. juni 2014

M (:

Okay jeg har haft en piercing men den er blevet taget ude for over 3 måneder siden så håber ikk det giver nogle mærker men nu får vi at se

Jeg havde heller ikke piercingen i under graviditeten, men strækmærket kom alligevel.. 

Anmeld

17. juni 2014

Bertris

til det med hvor meget man tager på og hvor mange strækmærker man får kan jeg tilføje at jeg kun tog 5 kg på i hele min graviditet og alligevel er min mave fyldt med stræk mærker
Det er en naturlig ting mange kvinder bare får, ligesom rynker osv

Anmeld

17. juni 2014

Papillon

Jeg når termin lige om lidt og har ét strækmærke fra navlepiercingen. Har kun smurt min mave med almindelig lotion, når huden kløede.

Min mor har gennem tre graviditeter også kun fået et strækmærke, så jeg tror bestemt på, at det er genetisk bestemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.