når jalousi tager overhånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg har virkelig brug for råd og vejledning.

har haft en kæreste i snart 8 mdr. vi fandt sammen sidst i Oktober.

har har før været gift og har 2 børn med eks konen. hun flyttede ud oktober forrige år. har spurgt om de har haft noget sammen siden dengang og det har han klart sagt nej til og han var længe ovre hende.

jeg finder så ud af igår aftes at de har set hinanden on og off hele 2014... de stoppede sidste gange kun et par måneder før vi mødte hinanden.

de gik fra hinanden første gang fordi hun havde en affære.

så tænker jeg jo.. hvis hun har været så stor en heks og han allgevei ikke kan slippe hende - så er der tale om rigtig meget kærlighed.

den kærlighed kan man ikke komme over på få måneder... altså fra de stoppede sidst og til vi fandt sammen .

jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller føle. er helt fortabt.

han har løjet overfor mig og jeg fryter at han lyver overfor sig selv nu. fordi jeg er "let" at elske.. der følger ikke noget med, hvis i forstår.

han siger konstant at han elsker mig og kun mig og vil blive gammel med mig osv. men jeg tør ikke tro på ham.

det ville knuse mig fuldstændig hvis jeg tager chancen og stoler på ham og så får bekræftet at det er forkert.

hvad gør jeg ?

ved godt jeg burde ligge fortiden bag mig og tænke på fremtiden, men det er jo en fortid der altid vil indhente os..

Kan det være at det år hvor de har været on and off var en del af processen til at komme videre og til sidst virkelig slippe hinanden?

jeg synes du skal prøve at glemme den hvide løgn som sikkert kun er blevet sagt for at undgå jaoluxi og konflikter, da han jo altid kommer til at være i kontakt med hende i og med de har børn sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Babybrain

Så ville det måske netop hjælpe, at få afklaret nogle ting hos en evt. psykolog. Hvis det er noget, du kunne have lyst til.

Man skal selvfølgelig passe på sig selv, men man skal også lukke de rigtige mennesker ind, når de dukker op, for at få en chance for at opleve glæde. Og på en måde lære at acceptere, at der er en risiko for, at man bliver såret.

Anmeld

17. juni 2014

SandraXOXO

Tja. Min veninde og hendes eks gik fra hinanden for 2 år siden og de sås lidt on off og slap så endelig hinanden tilsidst, de var ikke gode for hinanden og han havde såret hende ved at være utro men når man har børn er man jo knyttet sammen og det var hårdt for dem, de afsluttede det så helt og min veninde mødte en ny og svævede på en lyserød sky og alt var fryd og de skulle både flytte sammen og forloves og så da faren til børnene ville ha hende igen var hun klar og smed kæresten ud, så helt ovre ham har hun jo ikke været det selv om hun sagde det :-S Følg din mavefornemmelse. Hvis de ikke er færdige med hinanden så pas godt på dine følelser. For av for satan hvor må det gøre ondt at blive droppet på den måde. Man skal passe på sig selv.

Anmeld

17. juni 2014

lille-fisen

Jeg tror der er mange som går fra hinanden på den måde der med at være lidt on and off i en periode, fordi det simpelthen er svært at slippe et forhold - også selvom man er helt forkerte for hinanden  Det har ofte ikke så meget at gøre med at det er en stor kærlighed man har til hinanden - det handler nok mere om vane og tryghed (er min erfaring).

Jeg kan sådan set godt forstå at du tænker lidt ekstra over det når han har løjet om deres on and off forhold. Men at han har løjet behøver jo egentlig ikke at betyde mere end at han har været bange for hvordan du ville reagere på det. Hvis han har vidst med sig selv at nu er det definitivt ovre med ex'en,så har han måske også tænkt at der ikke var nogen grund til at gøre dig mere usikker ved at fortælle at de har været sammen kort tid før i mødtes. Ja - han skulle da bare have sagt det, men der behøver ikke være en udspekuleret tanke bag at han ikke fik det gjort.

Jeg synes da det er rigtigt fint du er åben omkring din usikkerhed. Snak endelig med ham om det - men hvor du måske mere drejer snakken over i at du gerne vil have han er ærlig (også selvom du bliver usikker af det han fortæller), fordi du netop før er blevet svigtet. Forvent at han faktisk har de bedste intentioner og at han faktisk elsker dig højt  og tal med ham hvis du bliver usikker på situationen - men uden at beskylde ham og skælde ud. Det er okay at være usikker - men jeg synes ikke det lyder som om der er noget at være bekymret for umiddelbart. Hvis du synes det tager alt for meget over med usikkerheden, så synes jeg da en terapeut/psykolog er en god ide - alene eller sammen med manden.

Derudover tror jeg også du vil opleve med tiden at i bliver mere sikre på hinanden. Jo længere tid der går hvor i har det godt sammen, jo mindre vil din usikkerhed også blive 

Stol på at du har noget godt i jeres forhold, som varer ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.