Jeg tror der er mange som går fra hinanden på den måde der med at være lidt on and off i en periode, fordi det simpelthen er svært at slippe et forhold - også selvom man er helt forkerte for hinanden
Det har ofte ikke så meget at gøre med at det er en stor kærlighed man har til hinanden - det handler nok mere om vane og tryghed (er min erfaring).
Jeg kan sådan set godt forstå at du tænker lidt ekstra over det når han har løjet om deres on and off forhold. Men at han har løjet behøver jo egentlig ikke at betyde mere end at han har været bange for hvordan du ville reagere på det. Hvis han har vidst med sig selv at nu er det definitivt ovre med ex'en,så har han måske også tænkt at der ikke var nogen grund til at gøre dig mere usikker ved at fortælle at de har været sammen kort tid før i mødtes. Ja - han skulle da bare have sagt det, men der behøver ikke være en udspekuleret tanke bag at han ikke fik det gjort.
Jeg synes da det er rigtigt fint du er åben omkring din usikkerhed. Snak endelig med ham om det - men hvor du måske mere drejer snakken over i at du gerne vil have han er ærlig (også selvom du bliver usikker af det han fortæller), fordi du netop før er blevet svigtet. Forvent at han faktisk har de bedste intentioner og at han faktisk elsker dig højt
og tal med ham hvis du bliver usikker på situationen - men uden at beskylde ham og skælde ud. Det er okay at være usikker - men jeg synes ikke det lyder som om der er noget at være bekymret for umiddelbart. Hvis du synes det tager alt for meget over med usikkerheden, så synes jeg da en terapeut/psykolog er en god ide - alene eller sammen med manden.
Derudover tror jeg også du vil opleve med tiden at i bliver mere sikre på hinanden. Jo længere tid der går hvor i har det godt sammen, jo mindre vil din usikkerhed også blive
Stol på at du har noget godt i jeres forhold, som varer ved
Anmeld