når jalousi tager overhånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.507 visninger
13 svar
6 synes godt om
17. juni 2014

Anonym trådstarter

jeg har virkelig brug for råd og vejledning.

har haft en kæreste i snart 8 mdr. vi fandt sammen sidst i Oktober.

har har før været gift og har 2 børn med eks konen. hun flyttede ud oktober forrige år. har spurgt om de har haft noget sammen siden dengang og det har han klart sagt nej til og han var længe ovre hende.

jeg finder så ud af igår aftes at de har set hinanden on og off hele 2014... de stoppede sidste gange kun et par måneder før vi mødte hinanden.

de gik fra hinanden første gang fordi hun havde en affære.

så tænker jeg jo.. hvis hun har været så stor en heks og han allgevei ikke kan slippe hende - så er der tale om rigtig meget kærlighed.

den kærlighed kan man ikke komme over på få måneder... altså fra de stoppede sidst og til vi fandt sammen .

jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller føle. er helt fortabt.

han har løjet overfor mig og jeg fryter at han lyver overfor sig selv nu. fordi jeg er "let" at elske.. der følger ikke noget med, hvis i forstår.

han siger konstant at han elsker mig og kun mig og vil blive gammel med mig osv. men jeg tør ikke tro på ham.

det ville knuse mig fuldstændig hvis jeg tager chancen og stoler på ham og så får bekræftet at det er forkert.

hvad gør jeg ?

ved godt jeg burde ligge fortiden bag mig og tænke på fremtiden, men det er jo en fortid der altid vil indhente os..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

fo82

Denne her kommer til at lyde lidt hård:

1: hvad kommer det dig ved om han har hygget sig med hende før du kom til? Det er fortid - hun er fortid du er fremtid

2: mon ikke han har sagt nej fordi at han ved hvordan du vil reagere? Allerede her lægger du mere i det end det måske er? Du gør det til en betydningsfuld løgn, og frygter jeres fremtid på grund af hans fortid - hun er hans ex af en årsag - husk det.

3: hvorfor tvivler du nu på hvad han siger når han siger at han elsker dig og vil dig? Gjorde du også det før du fandt ud af hvad han lavede FØR dig?

4: hvorfor tvivler du på hans kærlighed? Følelser kender ingen anstændighed hvad angår tid. Så om han har ligget med gense dagen før i mødtes er så uendeligt ligegyldigt når det er dig han er faldet for.

Anmeld

17. juni 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Altså sådan som jeg forstår det at han stadig ser hende. Er det forstået rigtigt?

Anmeld

17. juni 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Årh sorry læste forkert

men jeg synes det ligegyldig når nu han ikk har haft noget med hende at gøre siden han mødte dig. 

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

jeg ved godt det er mig selv jeg skal arbejde med og ikke ham der gør noget forkert.

jeg er SÅ bange for at tro på at han elsker mig og gerne vil det her.

jeg frygter sådan at hvis hun en dag kommer og sige hun vil ha ham tilbage så er jeg ude af vagten..

og jeg ved ikke hvordan jeg kommer over den følelse..

Anmeld

17. juni 2014

AnthonsMor

Uden at lyde som en strid kælling, så skal du simpelthen tage en chill-pill og lade fortiden ligge..

Jeg er helt sikker på, at han har skånet dig med vilje, han har vidst hvordan du ville føle, hvis han sagde at de først rigtig brød op, få måneder før du kom til..

Så stol på, at når han siger, at han elsker dig, så gør han det også!

Jeg er selv et jalousimonster mildt sagt.. Og jeg VED godt hvor svært det er, men nogle gange er man bare nødt til at stole på de dersens mænd

Og hvis han virkelig ville hende eks'konen, så var han ikke sammen med dig NU

Anmeld

17. juni 2014

Babybrain

Er enig med de ovenstående svar. De har været gift og vil derfor altid have det samme, men det er fuldstændig lige gyldigt i forhold til jeres forhold nu.

I indlægget synes jeg, at du udtrykker usikkerhed i forhold til, om du tør hengive dig til forholdet eller ej, af frygt for at han ikke er kommet over sin eks. Men i overskriften skriver du jalousi. Er du jaloux på eks-konen og det de har haft sammen? eller hvordan?

Anyways, så mener jeg, at hvis du elsker ham og vil være sammen med ham, så må du stole på ham og jeres fremtid, og accepterer at der er en chance for at det ikke går eks-kone eller ej, men der er også en chance for at det holder forevigt. Der er aldrig nogen garanti

Du må tage et valg, om du vil tage chancen eller ej. For alle har jo en fortid, og jeg ser det ikke som noget der vil "indhente jer", men det er en del af jer. Så du tager vel imod ham og hans fortid, lige som han tager imod dig og din, for det er det, der har gjort jer til de mennesker i er nu.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

ved ikke om jeg er jaloux på hende.. eller jo det er jeg, jeg er jaloux på de ting og de følelser de har haft sammen.

men jeg er bange for at de ikke er færdige med hinanden. min mavefornemmelse siger mig at de ikke er færdige og jeg bare er en erstatning.

han gør virkelig alt det rigtige og er der for mig. men jeg tør bare ikke lukke op og stole på at det faktisk er mig han vil.

har lidt overvejet en psykolog eller coach af en art og så tage kæresten med så han kan hjælpe mig igennem alt det her. men ved ikke om det er en god eller dårlig ide ?

Anmeld

17. juni 2014

Babybrain

Nu ved jeg jo ikke om du i forvejen har problemer med at stole på folk og lukke dem ind. Men sådan som jeg tolker det, så kunne det måske godt være du kunne have glæde af en psykolog.

På en lidt hård måde synes jeg lidt, at det er enten eller mht. til din kæreste. Enten så føles det rigtig nok til at du kan stole på ham og arbejde med din usikkerhed, eller også gør det ikke. Det er jo også lidt din opgave at bekræfte ham i at du vil ham og stoler på ham, og ikke kun ham der skal bekræfte dig i at han ønsker en fremtid med dig og er kommet over eksen.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

jeg har rigtig store problemer med at stole på folk. er blevet såret MANGE gange før. derfor passer jeg nok lidt på mig selv og er hurtig til at droppe det for at han ikke skal komme for tæt på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.