Dårlig samvittighed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
16 svar
3 synes godt om
13. juni 2014

Happy_

Ja, som overskriften siger så har jeg dårlig samvittighed over for min 2,5 måned søn.

Han er flaskebarn og sover fra 22.00 til ca 06.00 så spiser han og nogen gange så leger vi i enbtime hvor han så sover andre gange sover han med det samme. Og jeg sover med ham. Når han får sit anden flaske leger vi. Han ligger på sofa hvor vi snakker en 10-15 min og han begynder og lege for sig selv. Han småsover lidt og leger indtil 13.00-14.00 hvor vi har fået frokost og så lægger vi os til at sove igen og sover et par timer. Så vågner vi og han får flaske. Vi snakker lidt med ham og så kommer han på sit aktivitets tæppe er der en time og efter derefter kommer han i barnevogn og vi går en tur. Så kommer vi hjem og får flaske og jeg ligger ham med legetøjet og han døser han. Så kommer han i seng og falder i søvn af sig selv. Men jeg har dårlig samvittighed om han sover for meget, stimulere jeg ham nok. Han er glad og græder kun når han er sulten.. Burde jeg gør mere? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

stjernehimmel

Det skal du ikke ha....små børn sover MEGET.... og har brug for det :-)

Anmeld

13. juni 2014

Pige2009

Happy_ skriver:

Ja, som overskriften siger så har jeg dårlig samvittighed over for min 2,5 måned søn.

Han er flaskebarn og sover fra 22.00 til ca 06.00 så spiser han og nogen gange så leger vi i enbtime hvor han så sover andre gange sover han med det samme. Og jeg sover med ham. Når han får sit anden flaske leger vi. Han ligger på sofa hvor vi snakker en 10-15 min og han begynder og lege for sig selv. Han småsover lidt og leger indtil 13.00-14.00 hvor vi har fået frokost og så lægger vi os til at sove igen og sover et par timer. Så vågner vi og han får flaske. Vi snakker lidt med ham og så kommer han på sit aktivitets tæppe er der en time og efter derefter kommer han i barnevogn og vi går en tur. Så kommer vi hjem og får flaske og jeg ligger ham med legetøjet og han døser han. Så kommer han i seng og falder i søvn af sig selv. Men jeg har dårlig samvittighed om han sover for meget, stimulere jeg ham nok. Han er glad og græder kun når han er sulten.. Burde jeg gør mere? 

Jeg synes, du gør det rigtig godt og giver ham masser af opmærksomhed Nogle børn sover bare mere end andre

Anmeld

13. juni 2014

Happy_

Jeg har dårlig samvittighed fordi han leger nogen gange selv og jeg ser tv. Jeg kan ikke rigtig finde på noget og han smiler til mig og alle andre hvis man snakker til ham. Er bare lidt usikker om han er tilfreds. Men tænker det må han være når han smiler og pludrer.. Græder slet ikke meget mere.. 

Anmeld

13. juni 2014

Monski

Happy_ skriver:

Jeg har dårlig samvittighed fordi han leger nogen gange selv og jeg ser tv. Jeg kan ikke rigtig finde på noget og han smiler til mig og alle andre hvis man snakker til ham. Er bare lidt usikker om han er tilfreds. Men tænker det må han være når han smiler og pludrer.. Græder slet ikke meget mere.. 

Min ældste søn sov som en nyfødt de første 6 måneder og han har stadig et kæmpe sovehjerte. Han er 4 år nu og sover 13-14 timer om natten

Min yngste er 5 måneder og vores dag ser ret meget ud som jeres, han sover dog en del mindre, men det med at snakke lidt og så aktivitetstæppet osv det gør vi ret ens.

Anmeld

13. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Synes det lyder fint. Eneste ting er at jeg synes 1 time på legetæppe er længe, hvis han ligger alene i hele den time altså.

Anmeld

13. juni 2014

Happy_

Ok, så er jeg lidt mere lettet. En time er måske for meget skrevet. Men 30-45 min lidt alene lidt hvor jeg er sammen med ham eller min mand. Han plejer at ligger i en hjørne på vores sofa, vendt mod os med lille pude og en uro og jeg sidder lige ved siden af. Men jeg kigger på ham mere end tv i frygt for at han ikke skal føle sig alene. Nogen gang synes jeg det er kedeligt bare kig på ham og snakke men så får jeg dårlig samvittighed igen så jeg bliver ved. En anden ting-når jeg giver ham flaske så gider han ikke kig på mig. Men vi gerne når jeg ligger ham og så griner han. Men når han er i min favn så gider han ikke

Anmeld

15. juni 2014

Happy_

Det seneste døgn har jeg tænkt meget på øjekontakt og synes det er svært at fange. Mine omgivelse synes jeg bekymre mig for meget. Jeg synes bare han burde nu være mere tilknyttet mig eller far, men griner til alle folk lige meget. Bekymre jeg mig for meget? Anyone?

Anmeld

15. juni 2014

modesty

Det seneste døgn har jeg tænkt meget på øjekontakt og synes det er svært at fange. Mine omgivelse synes jeg bekymre mig for meget. Jeg synes bare han burde nu være mere tilknyttet mig eller far, men griner til alle folk lige meget. Bekymre jeg mig for meget? Anyone?

Ja, jeg synes at du bekymrer dig for meget. 

Det er helt normalt at babyer ikke vil have øjenkontakt når de spiser, men gerne vil være lidt i deres egen verden.

Jeg synes umiddelbart at det er lidt meget at baby ligger i 30-45 minutter alene. Men det er nok også fordi jeg har en dreng der bare IKKE gad ligge alene.  Vi havde en mor i vores mødregruppe hvis pige lå alene på den måde, og hun havde problemer med øjenkontakt og tilknytning. Men det lyder jo fint at din dreng smiler til jer, og til andre. Så måske det slet ikke er et problem for din dreng - alle babyer er forskellige og har forskellige behov.

Jeg synes slet ikke at det er et problem at han interesserer sig lige så meget for andre mennesker som for jer. Det er da bare dejligt med en social dreng.

Hvis du bekymrer dig meget, så synes jeg at du skal ringe til din SP og høre om hun ikke vil se på ham en ekstra gang så du kan være sikker på at alt er fint. Bare så du kan få lidt ro.

Anmeld

15. juni 2014

B&J

jamen du får din søvn dit barn får sin søn lige så snart barnet er vågen så er du klar til opmærksomhed og leg og kærlighed og mad jamen du er jo en god mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.