Det seneste døgn har jeg tænkt meget på øjekontakt og synes det er svært at fange. Mine omgivelse synes jeg bekymre mig for meget. Jeg synes bare han burde nu være mere tilknyttet mig eller far, men griner til alle folk lige meget. Bekymre jeg mig for meget? Anyone?
Ja, jeg synes at du bekymrer dig for meget. 
Det er helt normalt at babyer ikke vil have øjenkontakt når de spiser, men gerne vil være lidt i deres egen verden.
Jeg synes umiddelbart at det er lidt meget at baby ligger i 30-45 minutter alene. Men det er nok også fordi jeg har en dreng der bare IKKE gad ligge alene.
Vi havde en mor i vores mødregruppe hvis pige lå alene på den måde, og hun havde problemer med øjenkontakt og tilknytning. Men det lyder jo fint at din dreng smiler til jer, og til andre. Så måske det slet ikke er et problem for din dreng - alle babyer er forskellige og har forskellige behov.
Jeg synes slet ikke at det er et problem at han interesserer sig lige så meget for andre mennesker som for jer. Det er da bare dejligt med en social dreng.
Hvis du bekymrer dig meget, så synes jeg at du skal ringe til din SP og høre om hun ikke vil se på ham en ekstra gang så du kan være sikker på at alt er fint. Bare så du kan få lidt ro.

Anmeld