Vi keder os sammen selvom vi lige har fået et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.501 visninger
11 svar
3 synes godt om
12. juni 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har for 3 måneder siden fået et barn. En sød og charmende basse. Vi elsker ham overalt på jorden. Problemet er at vi keder os eller er bare for os selv selvom vi er sammen. Min svigermor er på besøg for hun bor i udlandet. Hun laver mad og ligende så jeg passer for det meste babyen. Jeg på barsel og han er ledig og hjemme hele dagen. Han sidder altid og er på facebook eller søger på nettet imens jeg leger med baby eller omvendt. Nogen gange går vi med barnevogn men som regel siger vi ikke så meget. Vi keder os. Vi leger med baby men ved heller ikke hvordan vi skal lege når han altid er vågen. Mangler ideer. Vi har ikke dyrket sex siden jeg har født. Det interessere ham ikke rigtig. Vi ved ikke hvad vi skal finde på. Er der nogen der har nogle ideer hvordan vi skal finde gnisten igen og underholde os og babyen. Vores baby er bare så lille til at vi kan lave noget og får mere ud af hverdagen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Mama85

Anonym skriver:

Min mand og jeg har for 3 måneder siden fået et barn. En sød og charmende basse. Vi elsker ham overalt på jorden. Problemet er at vi keder os eller er bare for os selv selvom vi er sammen. Min svigermor er på besøg for hun bor i udlandet. Hun laver mad og ligende så jeg passer for det meste babyen. Jeg på barsel og han er ledig og hjemme hele dagen. Han sidder altid og er på facebook eller søger på nettet imens jeg leger med baby eller omvendt. Nogen gange går vi med barnevogn men som regel siger vi ikke så meget. Vi keder os. Vi leger med baby men ved heller ikke hvordan vi skal lege når han altid er vågen. Mangler ideer. Vi har ikke dyrket sex siden jeg har født. Det interessere ham ikke rigtig. Vi ved ikke hvad vi skal finde på. Er der nogen der har nogle ideer hvordan vi skal finde gnisten igen og underholde os og babyen. Vores baby er bare så lille til at vi kan lave noget og får mere ud af hverdagen. 

Prøv at få en god rytme for baby hvor han sover om formiddagen og til middag..Og når I har gjort det, så kan I lave en lækker frokost som I kan nyde sammen, Planlægge evt. Barnedåb og lav noget fælles sammen i stedet for at den ene leger med baby og den anden sidder ved com? Og hvad med babysvømning hvor både dig og din kæreste kan være med? 

Anmeld

12. juni 2014

TbCp

Var det ikke muligt at svigermor kunne passe den lille et par timer, bare så i kunne gå en tur sammen, gå ud at spise eller lign?

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Vi har været til baby svømning men baby faldt i søvn efter 10 min Så vi tog hjem og resten af dagen lavede vi ingenting. Hun vil gerne passe ham men så har jeg lidt dårlig samvittighed. Hvornår kan man begynde at tager baby med på caffee osv. 

Anmeld

12. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Din kæreste burde bruge sin tid på at skaffe et arbejde, men han lyder mere doven end motiveret - måske du kunne støtte ham i at blive en nyttig samfundsborger i stedet for at spilde sin tid dagen lang??

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Det gør han også men det kan man ikke gøre dagen lang hverdag. Selvfølgeligt vil det være det bedste for vores familie og for os.. Men det er svært for ham.. Vi var ellers vænt til at arbejde og nærmest sås kun om aften men nu er vi sammen hele dagen. Så vi mangler inspiration til hverdagen.. 

Anmeld

12. juni 2014

TbCp

Anonym skriver:

Vi har været til baby svømning men baby faldt i søvn efter 10 min Så vi tog hjem og resten af dagen lavede vi ingenting. Hun vil gerne passe ham men så har jeg lidt dårlig samvittighed. Hvornår kan man begynde at tager baby med på caffee osv. 

For et par timer er der ingen grund til dårlig samvittighed. Sørg for at den lille er madet lige inden i tager afsted, så går det fint. Og svigermor vil garanteret blive glad for at få lov. 

Jeg havde min den ældste med på age tidligt. Som regel stod hun dog ude og sov i barnevogn i mens. Så sad jeg ved et vindue så jeg kunne se vognen. 

Går du ikke i mødregruppe?

Anmeld

12. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

her er baby tit med på cafe eller andre steder.. har vi gjort længe. Baby er 15uger. Og hvis baby sover meget,  er der jo ikke nogrt proolem i at man sidder på en cafe eller går en rundt i byen. Bare fordi baby er lille skal man jo ikke være inde hele dagen, babyer har godt af frisk luft. Ned i barnevognen og af sted med jer.

Anmeld

12. juni 2014

Mama85

Anonym skriver:

Det er også tidligt at begynde at få baby passet- han er jo kun 3 mdr. Gl.

Anmeld

12. juni 2014

Mama85

Anonym skriver:

Det er også tidligt at begynde at få baby passet- han er jo kun 3 mdr. Gl. Men I kan sagtens have ham med på café, ingen problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.