Kønsbestemmelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Lrm

Jeg vil bare gerne have en synd og rask baby be om lad mig blive gravid i juli måned!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Krussedulle

*Heidi* skriver:

Jeg læste faktisk i går, at der er 70% chance for at få samme køn ved 2. graviditet.
Ved ikke om det passer?

Det er en skrøne

I og med at det jo faktisk er manden som bestemmer kønnet (da kvinden jo kun har et x)

Og det er ganske tilfældigt hvilken lille sædcelle der kommer først (x eller y)

Anmeld

13. juni 2014

lineog4

Krussedulle skriver:

Det er en skrøne

I og med at det jo faktisk er manden som bestemmer kønnet (da kvinden jo kun har et x)

Og det er ganske tilfældigt hvilken lille sædcelle der kommer først (x eller y)

Har nu ellers hørt at surheden i kvindens skede også kan have en medbestemmelse, da det kan gøre et eller andet ved de små sædceller i forhold til om det er x eller y der svømmer hurtigst og overlever....

Men ellers vil jeg sige, kunne man planlægge kønnet mon så ikke alle fik det ønskede køn (hvis de havde er ønske). Vi har ikke tænkt over det, så aner ikke om der er en grund til vi har to drenge og to piger...

Men der sker jo aldrig noget ved at afprøve skrønerne og så glædes ved det barn man er så heldig at få

Anmeld

13. juni 2014

Christine

mullesmith2 skriver:

Hvordan ved du det? 

Her har det ikke rigtigt passet. Har også hørt at hvis kvinden spiser meget frugt og grønt, så øger det chancen for en pige pga magnesium, og det skader jo aldrig at prøve 

Læste en amerikansk undersøgelse om hvad 3 barn bliver fordi det altid rygtes at to børn af samme køn = samme 3. Gang. Undersøgelsen viste dog at par med to drenge fik en pige 3. Gang i 49 komma noget % tilfælde og havde man to piger var chancen for en dreng ca 47% og der er således altid ca 50% chance for et bestemt køn.

Anmeld

13. juni 2014

Krussedulle

lineog4 skriver:

Har nu ellers hørt at surheden i kvindens skede også kan have en medbestemmelse, da det kan gøre et eller andet ved de små sædceller i forhold til om det er x eller y der svømmer hurtigst og overlever....

Men ellers vil jeg sige, kunne man planlægge kønnet mon så ikke alle fik det ønskede køn (hvis de havde er ønske). Vi har ikke tænkt over det, så aner ikke om der er en grund til vi har to drenge og to piger...

Men der sker jo aldrig noget ved at afprøve skrønerne og så glædes ved det barn man er så heldig at få

Nå jo, man kan købe en sæbe og gnubbe sig med den og så håbe på at det virker

Jeg mente nu mere generelt! At fordi man har 2 drenge, så er det ikke ensbetydende med at der er 70% sandsynlighed for endnu en dreng

Anmeld

13. juni 2014

lineog4

Krussedulle skriver:

Nå jo, man kan købe en sæbe og gnubbe sig med den og så håbe på at det virker

Jeg mente nu mere generelt! At fordi man har 2 drenge, så er det ikke ensbetydende med at der er 70% sandsynlighed for endnu en dreng

En sæbe - den ville nok sælge godt

Anmeld

13. november 2014

VNB

mullesmith2 skriver:

Er ikke gravid endnu, men vil lige høre om nogen har erfaring med at lave endten en pige eller en dreng? Ja ved godt det i bund og grund er 50/50 men alligevel har jeg læst at hvis man har sex et par dage før ægløsning er der størst chance for en pige og hvis man har sex på ægløsningsdagen er der størst chance for en dreng, pga at sædcellerne der laver drenge er hurtige men har ikke så lang levetid som sædcellerne der laver piger og derfor kan pigecellerne overleve drengecellerne og derfor klare de to dages ventetid inden ægget er klar. Nogen der har erfaring med denne form for kønsbestemmelse? 

Man kan jo aldrig vide sig sikker, men sjovt nok så passer ægløsnings-teorien på mig...

da vi lavede vores to drenge havde vi sex på selve ægløsnings dagen (jeg tog teste dengang) 

og med den lille pige som ligger i min mave nu havde vi sex ca 2-3 dage før ægløsning... Helt tilfældigt. Har først efterfølgende kunne regne mig frem til det via termins dato og min cyklus. 

Så altså - måske er der noget om snakken? 

Anmeld

13. november 2014

Bb2015

Har læst at man ikke kan be- eller afkræfte teorien om ægløsning og sædceller, så det er jo et forsøg værd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.