Inseminering - og hvad gør I så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.432 visninger
21 svar
10 synes godt om
11. juni 2014

Chewy

Hej piger

Jeg har lige et spørgsmål til jer der enten er i IUI nu eller har prøvet det.

Når nu I når insemineringsdagen og bliver insemineret - gør I så noget anderledes i dagene efter for at "passe på" jer selv?

Min gyn siger, at jeg ikke må løbe eller træne og i den dur ca. 5 dage efter inseminering, så føler bare mit liv går helt i stå... Vil jo gerne prøve at tænke så lidt som muligt over det for ikke at stresse min krop, men føler konstant jeg bliver mindet op det, fordi jeg er bange for at lave noget, der forhindrer ægget i at sætte sig fast

Vi skal til 3 IUI nu her og har virkelig brug for at høre fra andre. Også gerne de gode historier, hvis der er nogen der har lyst til at fortælle.

Tak piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

KatjaBN

Chewy skriver:

Hej piger

Når nu I når insemineringsdagen og bliver insemineret - gør I så noget anderledes i dagene efter for at "passe på" jer selv?

Min gyn siger, at jeg ikke må løbe eller træne og i den dur ca. 5 dage efter inseminering, så føler bare mit liv går helt i stå... Vil jo gerne prøve at tænke så lidt som muligt over det for ikke at stresse min krop, men føler konstant jeg bliver mindet op det, fordi jeg er bange for at lave noget, der forhindrer ægget i at sætte sig fast

Vi skal til 3 IUI nu her og har virkelig brug for at høre fra andre. Også gerne de gode historier, hvis der er nogen der har lyst til at fortælle.

Tak piger

Hej..

Jeg har prøvet inseminering 4.gange.

Og om ved ikke som sådan om jeg gjorde, noget anderledes. men lidt alligevel måske?

De første 3. gange var jeg på job både om morgen inden inseminering og direkte tilbage efter.

den 4 gang, havde vi faktisk helt "opgivet" og var trætte og udkørte over alle, de undersøgelser vi havde været igennem, homon sprøjter, nogle af hospitalets personale ( som var ubehøvlet overfor os) kost omlægningen (tog al for meget af min opmærksomhed) Har PCO..

Men skulle inseminesres en onsdag, og var faktisk syg op til og havde ikke været på job dagene op til, og heller ikke dagene efter.  Så man må sige jeg i den grad slappede af ..

og 14 dage efter skulle brodprøven tages, og vupti POSITIV!..

Vi var ellers forberedte på at holde en pause efter, da det var utroligt hårdt for begge partere.

Men nu står vi og venter den største gave nogensinde, og det har været det hele værd <3 .. termin: 11-11-14

Anmeld

11. juni 2014

esioul

Chewy skriver:

Hej piger

Tak piger

Jeg træner ikke i 14 dage efter.

Det er pisse hårdt, når jeg plejer at træne.

Anmeld

11. juni 2014

Miss BananaHammock

Jeg gjorde ikke noget anderledes end ellers - husker heller ikke at jeg fik nogle anvisninger om at holde mig i ro. Jeg kan ikke sige om det gør nogen forskel, da vi ikke blev gravide ved IUI, men måtte igennem IVF. Nogle klinikker anbefaler at man holder sig i ro, andre gør ikke. Jeg synes du skal forkæle dig selv og tage en slapper. Måske kan I tage ud og spise og nyde hinanden eller bare ud og nyd det dejlige vejr. Jeg vil selv blive sindsyg af at ligge hjemme på sofaen, da det jo som du også selv siger, bare giver endnu mere tid til at fylde hovedet med "hvad nu hvis'er"!

for Jer!

Anmeld

12. juni 2014

Chewy

esioul skriver:

Jeg træner ikke i 14 dage efter.

Det er pisse hårdt, når jeg plejer at træne.

Okay, hvad så med kost? Er du ekstra obs på ikke at få sukker, light sodavand osv?

Anmeld

12. juni 2014

Chewy

Miss BananaHammock skriver:

Jeg gjorde ikke noget anderledes end ellers - husker heller ikke at jeg fik nogle anvisninger om at holde mig i ro. Jeg kan ikke sige om det gør nogen forskel, da vi ikke blev gravide ved IUI, men måtte igennem IVF. Nogle klinikker anbefaler at man holder sig i ro, andre gør ikke. Jeg synes du skal forkæle dig selv og tage en slapper. Måske kan I tage ud og spise og nyde hinanden eller bare ud og nyd det dejlige vejr. Jeg vil selv blive sindsyg af at ligge hjemme på sofaen, da det jo som du også selv siger, bare giver endnu mere tid til at fylde hovedet med "hvad nu hvis'er"!

for Jer!

Dejligt at høre, du bare var dig selv. Det ville jeg også ønske jeg kunne. Jeg er bare sådan indrettet, at jeg analyserer alt og skal helst gøre alt tænkeligt for at det lykkedes. Ville ønske jeg bare kunne være i det og slappe af!

Jeg har bare tænkt om motion ikke kunne være godt for kroppen. Kunne jo bare lade være med at løbe (de siger det er de der stød i kroppen, man helst skal undgå) og måske bare sidde på en kondicykel... Hmm, må prøve at spørge næste gang.

Hvordan var det at være igennem IVF?

Og tak for svar

Anmeld

12. juni 2014

Chewy

KatjaBN skriver:

Hej..

Jeg har prøvet inseminering 4.gange.

Og om ved ikke som sådan om jeg gjorde, noget anderledes. men lidt alligevel måske?

De første 3. gange var jeg på job både om morgen inden inseminering og direkte tilbage efter.

den 4 gang, havde vi faktisk helt "opgivet" og var trætte og udkørte over alle, de undersøgelser vi havde været igennem, homon sprøjter, nogle af hospitalets personale ( som var ubehøvlet overfor os) kost omlægningen (tog al for meget af min opmærksomhed) Har PCO..

Men skulle inseminesres en onsdag, og var faktisk syg op til og havde ikke været på job dagene op til, og heller ikke dagene efter.  Så man må sige jeg i den grad slappede af ..

og 14 dage efter skulle brodprøven tages, og vupti POSITIV!..

Vi var ellers forberedte på at holde en pause efter, da det var utroligt hårdt for begge partere.

Men nu står vi og venter den største gave nogensinde, og det har været det hele værd <3 .. termin: 11-11-14

Åh tusind tak for den dejlige historie Det havde jeg lige brug for

Vi har en dreng på tre, og vil bare så gerne at han skal være storebror. Og synes bare alle vennepar omkring os bliver gravide med nr. 2 for tiden

Tror jeg vil overveje en sygedag næste gang, det kan jo ikke skade at prøve

Og kæmpe tillykke med lillefisen i maven

Anmeld

12. juni 2014

Savvy

Jeg havde selv ferie i 2 uger efter insemineringen fordi jeg skulle til london ugen efter - så jeg slappede også af, lavede absolut ikke det vilde i den første uge. Det var vores første IUI forsøg og der var gevinst - er nu 27 dage fra termin

jeg krydser fingre for i står med positiv test snart

Anmeld

12. juni 2014

Chewy

Savvy skriver:

Jeg havde selv ferie i 2 uger efter insemineringen fordi jeg skulle til london ugen efter - så jeg slappede også af, lavede absolut ikke det vilde i den første uge. Det var vores første IUI forsøg og der var gevinst - er nu 27 dage fra termin

jeg krydser fingre for i står med positiv test snart

Nej hvor dejligt Stort tillykke med graviditeten

Hvad har gjort I skulle igennem IUI? Har du også PCO?

Tak for svar

Anmeld

12. juni 2014

BigHope13

Chewy skriver:

Hej piger

Tak piger

Vi var igennem to forsøg før vi blev gravide, og den første gang var jeg så nervøs, turde intet vi have ingen sex, jeg turde ikke løfte noget, gik ikke meget ud af hjemmet osv virkelig lavet intet i de 14 dage.
Første gange mislykkedes det så. 2 gang havde jeg bare en forventning om at det heller ikke ville lykkedes , så var meget mere aktiv. Gik lange ture hver dag, gik i motionscenter, og vi havde sex, hver eneste dag tror jeg og der var sku gevinst. Og det allerbedste ved det hele var at de 14 dages ventetid bare fløj afsted fordi jeg dik afledt tankerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.