arbejdesplad, hvor meget skal man finde sig i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jamen vi kan jo ikke vide hvad dine arbejdsfunktioner er/ skal være. Hvad står der i din kontrakt? 

Hvad har I talt om du skulle stå for da du blev ansat? 

Men der skal selvfølgelig ikke tales ned til dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Mit spørgsmål er -

Hvor meget skal man finde sig i på en arbejdesplads?

Her er hvad jeg ofte står model til.

- du har ikke husket at tømme kaffen (den blev tom i morges inden jeg mødte ind)
- tømmer opvaskemaskine.
- vander blomster
- tør bladene af på blomsterne
- gør kaffemaskine ren
- rydder op
- gør køkken ren
- markulere papir

- alle "dumme" opgaverne får jeg

- bliver 3gange om ugen ca, talt grimt og nedladene til.

jeg er for at være kontorassisten. - og sån ser min dag ud.

kan mærke at jeg har mistet troen på mig selv, udmyget, ikke lyst til at være her, græder indeni / uden på til tider ved tanken om at jeg skal afsted.
synes slet ikke det er rart mere.

Du skal så absolut ikke tolerer at der bliver talt ned til dig! Ikke under nogle omstændigheder.

Du er der for at lære og ikke for at være skraldespand, og nej selvom du er i løntilskud burde du ikke KUN have de sure pligter. Det er jo ikke fair, og det lærer man jo ikke meget af. Vi allesammen kan vride en karklud.

Da jeg var i praktik i en børnehave, da jeg var under uddannelse, var det ALTID mig der skulle skifte ble på alle ble børnene efter frokost, og efter 1 uge sagde jeg fra. Jeg ville ikke være den eneste der skulle skifte 5 børn hver dag flere gange om dagen. Derefter skiftedes vi (hvilket de også gjorde inden jeg kom).

Så ville fortælle chefen hvordan du har det, og sig at du ønsker noget mere udfordring.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Du skal så absolut ikke tolerer at der bliver talt ned til dig! Ikke under nogle omstændigheder.

Du er der for at lære og ikke for at være skraldespand, og nej selvom du er i løntilskud burde du ikke KUN have de sure pligter. Det er jo ikke fair, og det lærer man jo ikke meget af. Vi allesammen kan vride en karklud.

Da jeg var i praktik i en børnehave, da jeg var under uddannelse, var det ALTID mig der skulle skifte ble på alle ble børnene efter frokost, og efter 1 uge sagde jeg fra. Jeg ville ikke være den eneste der skulle skifte 5 børn hver dag flere gange om dagen. Derefter skiftedes vi (hvilket de også gjorde inden jeg kom).

Så ville fortælle chefen hvordan du har det, og sig at du ønsker noget mere udfordring.

den her chef, ser jævntligt hvad jeg laur, og det er det rene rengøring og oprydning jeg laver.. :-s

føler mig så dum osv, fordi jeg KUN kan bruges til disse ting.
har mistet troen på mig selv, overskud, glæde og selvtillid pga det her :s ..
har snart i 7mdr tænkt, "jeg kan godt klare det, bare smil" men nu er det altså blevet for meget, er så nedtrygt :s
det ligner sleeet ikke mig ..

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jamen vi kan jo ikke vide hvad dine arbejdsfunktioner er/ skal være. Hvad står der i din kontrakt? 

Hvad har I talt om du skulle stå for da du blev ansat? 

Men der skal selvfølgelig ikke tales ned til dig. 

jeg skal være kontorassistent, og få lidt erfaring ..
aldrig blevet snakket om at jeg sku være rengørnings dame..

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi ved jo ikke hvad der rent faktisk ER dine opgaver hvis du selv er i tvivl om det virkelig kun er dig der skal tømme opvasker og vande blomster, så gå til din chef og hør ad, få styr på forventningerne.  Tonen skal selfølgelig ALTID være ordenlig! Det er aldrig okay at være nedladende!!! Og det kan du roligt påpege for din chef samtidig 

chefen ved det med tonen, da der har været møde om det.

jeg skal prøve eller se over skulder med alt inde for kontor arbejde..

Anmeld

11. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

den her chef, ser jævntligt hvad jeg laur, og det er det rene rengøring og oprydning jeg laver.. :-s

føler mig så dum osv, fordi jeg KUN kan bruges til disse ting.
har mistet troen på mig selv, overskud, glæde og selvtillid pga det her :s ..
har snart i 7mdr tænkt, "jeg kan godt klare det, bare smil" men nu er det altså blevet for meget, er så nedtrygt :s
det ligner sleeet ikke mig ..

Det er du ikke tjent med, du må gribe knoglen og få sagt fra, da det jo tager på dit selvværd og det skal der gøres noget ved.

Sig at du ikke længere kun vil tage rengøringen, men gerne vil ind over det andet arbejde også så du føler du lærer noget. Ellers ville jeg kigge efter et andet job selvom det kan være svært at få. Det lyder som en kedelig arbejdsplads at de kan behandle medarbejdere sådan.

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

chefen ved det med tonen, da der har været møde om det.

jeg skal prøve eller se over skulder med alt inde for kontor arbejde..

Så er det jo at tage en snak om at du føler dig lidt til grin med al det rengøring, når du dybest set er der for at se de andre ansattes opgaver og lære om det. Det er jo reelt nok at sige "jeg vil vildt gerne lære noget om jobbet, men synes ikke rigtig jeg får muligheden"

Anmeld

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jeg skal være kontorassistent, og få lidt erfaring ..
aldrig blevet snakket om at jeg sku være rengørnings dame..

Men tror du ikke det er en del af jobbet

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det er du ikke tjent med, du må gribe knoglen og få sagt fra, da det jo tager på dit selvværd og det skal der gøres noget ved.

Sig at du ikke længere kun vil tage rengøringen, men gerne vil ind over det andet arbejde også så du føler du lærer noget. Ellers ville jeg kigge efter et andet job selvom det kan være svært at få. Det lyder som en kedelig arbejdsplads at de kan behandle medarbejdere sådan.

Tror det fordi jeg er i løntilskud at man kan blive behandlet sån.

Ja det tager rigtig meget på mit selvværd , har snart fundet mig i det i 7 mdr det bliver hårdere og hårdere

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men tror du ikke det er en del af jobbet

Jo, men så har du vel også det "rigtige" inde over og Ikk kun rengøring næsten ./

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.