arbejdesplad, hvor meget skal man finde sig i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
20 svar
6 synes godt om
11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål er -

Hvor meget skal man finde sig i på en arbejdesplads?

Her er hvad jeg ofte står model til.

- du har ikke husket at tømme kaffen (den blev tom i morges inden jeg mødte ind)
- tømmer opvaskemaskine.
- vander blomster
- tør bladene af på blomsterne
- gør kaffemaskine ren
- rydder op
- gør køkken ren
- markulere papir

- alle "dumme" opgaverne får jeg

- bliver 3gange om ugen ca, talt grimt og nedladene til.

jeg er for at være kontorassisten. - og sån ser min dag ud.

kan mærke at jeg har mistet troen på mig selv, udmyget, ikke lyst til at være her, græder indeni / uden på til tider ved tanken om at jeg skal afsted.
synes slet ikke det er rart mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

SandraXOXO

Du skal da ikke finde dig i noget som helst!! Jamen for dælen da! Ingen skal snakke nedladene til dig. Ingen fortjener at blive trådt på!

Anmeld

11. juni 2014

fo82

Det er svært at sige...

hvis det er noget der indgår i dine faste arbejdsopgaver og er noget du har tendens til at glemme vil jeg mene at man godt kan påpege dette - på en ordentlig måde.

og alt afhængigt af hvad det er for en virksomhed og hvilke aftaler der er om hvem der gør hvad, så tager man sin del af tørnen uanset om man synes det er "dumme opgaver" eller ej. 

Nu ved jeg ikke om du er fastansat, elev eller praktikant, det kan jo - desværre - også være med til at afspejle behandlingen af dig.

og du kan roligt sige fra, er det ikke dine opgaver må du forklare dem at de roligt kan hjælpe til med de opgaver. Er det dine opgaver må du bede dem huske dig på det på en ordentlig måde. 

Anmeld

11. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Mit spørgsmål er -

Hvor meget skal man finde sig i på en arbejdesplads?

Her er hvad jeg ofte står model til.

- du har ikke husket at tømme kaffen (den blev tom i morges inden jeg mødte ind)
- tømmer opvaskemaskine.
- vander blomster
- tør bladene af på blomsterne
- gør kaffemaskine ren
- rydder op
- gør køkken ren
- markulere papir

- alle "dumme" opgaverne får jeg

- bliver 3gange om ugen ca, talt grimt og nedladene til.

jeg er for at være kontorassisten. - og sån ser min dag ud.

kan mærke at jeg har mistet troen på mig selv, udmyget, ikke lyst til at være her, græder indeni / uden på til tider ved tanken om at jeg skal afsted.
synes slet ikke det er rart mere.

Det er svært at sige.

Vi ved jo ikke hvordan arbejdsopgaverne er lagt ud ved en evt. Samtale.

Men kan da fortælle at som frisør er de opgaver du har normale det første år, feje, tørre hylder af, samt at observere arbejdet for at lære...

Så i vores fag ville det du beskriver være normalt, og noget man skal finde sig i.

Men man skal selvfølgelig tales pænt til

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Det er svært at sige.

Vi ved jo ikke hvordan arbejdsopgaverne er lagt ud ved en evt. Samtale.

Men kan da fortælle at som frisør er de opgaver du har normale det første år, feje, tørre hylder af, samt at observere arbejdet for at lære...

Så i vores fag ville det du beskriver være normalt, og noget man skal finde sig i.

Men man skal selvfølgelig tales pænt til

os når det er løntilskud, for at komme ud og få erfaring?

Anmeld

11. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

os når det er løntilskud, for at komme ud og få erfaring?

Især der ja, da vi jo så intet kan sætte dem til af frisør fagligt arbejde

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Du skal da ikke finde dig i noget som helst!! Jamen for dælen da! Ingen skal snakke nedladene til dig. Ingen fortjener at blive trådt på!

personen er knotten over at jeg kom i løntilskud her, og siden da ikke altis været særlig sød. endda været møde, da en anden synes personen var for meget efter mig og ingenting var godt nok ,,

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Det er svært at sige...

hvis det er noget der indgår i dine faste arbejdsopgaver og er noget du har tendens til at glemme vil jeg mene at man godt kan påpege dette - på en ordentlig måde.

og alt afhængigt af hvad det er for en virksomhed og hvilke aftaler der er om hvem der gør hvad, så tager man sin del af tørnen uanset om man synes det er "dumme opgaver" eller ej. 

Nu ved jeg ikke om du er fastansat, elev eller praktikant, det kan jo - desværre - også være med til at afspejle behandlingen af dig.

og du kan roligt sige fra, er det ikke dine opgaver må du forklare dem at de roligt kan hjælpe til med de opgaver. Er det dine opgaver må du bede dem huske dig på det på en ordentlig måde. 

er i løntilskud, så mener da at jeg burde sidde og lærer tingene ..
vil da os gerne tage en tørn, men når det er det eneste jeg kan bruges til, er det da ikk rart..

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi ved jo ikke hvad der rent faktisk ER dine opgaver hvis du selv er i tvivl om det virkelig kun er dig der skal tømme opvasker og vande blomster, så gå til din chef og hør ad, få styr på forventningerne.  Tonen skal selfølgelig ALTID være ordenlig! Det er aldrig okay at være nedladende!!! Og det kan du roligt påpege for din chef samtidig 

Anmeld

11. juni 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

personen er knotten over at jeg kom i løntilskud her, og siden da ikke altis været særlig sød. endda været møde, da en anden synes personen var for meget efter mig og ingenting var godt nok ,,

det er jo lige meget hvorfor eller hvordan du har fået arbejdet. Folk skal tale pænt. Sådan er det bare. Jeg synes simpelthen bare du skal bede ham/hende tale pænt til dig, sig at du ikke vil finde dig i at blive talt ned til, du er ikke en hund!
selve opgaverne er der nok ikke så meget at gøre ved. Uanset hvor og hvad man laver kan man vist blive nødt til at være lidt flexibel med hvad man laver. Man bliver jo ikke sat til hovedeopgaver med det samme, men som man viser sit værd får man jo ofte mere og større ansvar hen af vejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.