Anonym skriver:
Hej
Efter næsten 8 års ægteskab flyttede min mand ud i efteråret. Det var ikke 8 lykkelige år, og samlivet var præget af brutalitet og foragt fra hans side. (Kom gradvis, og blev først virkelig ilde efter, at børnene var født).
Efter en meget tung vinter og et forår præget af stress, syge børn, dårlig kommunikation og stadige konflikter, var det hele i sidste uge ved at blive for meget.
Jeg snakkede med en sp, som jeg kender godt fra da børnene var små, og hun hjælper mig nu med at komme i kontakt med med psykolog, som hun siger har stor erfaring inden for dette feldt.
Jeg har aldrig i mit liv gået til psykolog før, og jeg er rasende nervøs, for jeg har ingen klar ide om, hvad der venter mig. Er der nogen, som kan fortælle mig lidt om, hvad jeg kan forvente?
Jeg kan desværre ikke åbne for anonyme svar...
Du skal være ærlig. Det er skide svært. En psykolog er jo også bare et menneske og man kan blive forlegen og pinligt berørt når man skal sidde dér og krænge sin sjæl ud. Men det er vigtigt at du er ærlig, ellers kan psykologen ikke hjælpe dig. Og det letter! Det er skønt at få lov til at kunne sige ting højt, som man ellers kun tænker. Se det som dit frirum, dér hvor du kan fortælle ALT, velvidende at det ALDRIG bliver fortalt videre.
Pøj pøj med det - jeg har været meget glad for at gå til psykolog. Det er sejt og modigt at du tager springet!

Anmeld