psykologhjælp efter dårligt parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Der er ingenting at være nervøs for, overhovedet! Nu ved jeg godt der er forskel på folk og sikkert også på de forskellige psykologer, men alligevel.

Jeg har gået siden januar, og det er noget af bedste jeg nogensinde har oplevet og jeg skulle have gjort det mange år før. Det var en befrielse at gå derfra første gang og jeg kunne vitterligt mærke trykket fra mine skuldre og bryst blive løftet, bare ved at have været der første gang.

Tænk at man kan sidde der og tale med en professionel om sine "problemer". Det er vidunderligt. Der hvor jeg går, der er altid sådan en hyggelig stemning når man kommer ind. Levende lys og stille musik på anlægget, bløde sofaer og puder i venteværelset. Bliver altid budt på the/kaffe/vand osv. og inde i selve værelse er der også levende lys. Man sidder op, og ikke ligger ned som de altid viser på film, i hvert fald der hvor jeg går. Hun er et af de sødeste mennesker jeg nogensinde har mødt og jeg er så glad for at jeg endelig fik taget mig sammen til at komme derind. Hun spurgte selv den første gang hvor lang tid jeg ville have der skulle gå i mellem hver aftale, det var forskelligt hvad folk ville have. Jeg går ca. hver 2. uge, nogle gange kan der gå lidt længere hvis tiderne ikke lige passer eller der er helligdage som der jo lige har været mange af. Det passer fint med mig og ligeså snart jeg går ud af døren så ser jeg frem til den næste aftale.

Det er guld værd og noget af det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Sådan er det i hvert fald for MIG. Held og lykke med det.

Tusind tak for udfyldende svar! Det hjælper lidt at have nogle billeder i hovedet - selv om der helt sikkert kan være store forskelle fra sted til sted, så er det i hvert fald noget, jeg kan se lidt for mig. Langt bedre end det, min fantasi klarer at konstruere lige nu. Krydser fingre for, at det bliver lige så vellykket for mig, som det er for dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej

Efter næsten 8 års ægteskab flyttede min mand ud i efteråret. Det var ikke 8 lykkelige år, og samlivet var præget af brutalitet og foragt fra hans side. (Kom gradvis, og blev først virkelig ilde efter, at børnene var født).

Efter en meget tung vinter og et forår præget af stress, syge børn, dårlig kommunikation og stadige konflikter, var det hele i sidste uge ved at blive for meget.

Jeg snakkede med en sp, som jeg kender godt fra da børnene var små, og hun hjælper mig nu med at komme i kontakt med med psykolog, som hun siger har stor erfaring inden for dette feldt.

Jeg har aldrig i mit liv gået til psykolog før, og jeg er rasende nervøs, for jeg har ingen klar ide om, hvad der venter mig. Er der nogen, som kan fortælle mig lidt om, hvad jeg kan forvente?

Jeg kan desværre ikke åbne for anonyme svar...

Du skal være ærlig. Det er skide svært. En psykolog er jo også bare et menneske og man kan blive forlegen og pinligt berørt når man skal sidde dér og krænge sin sjæl ud. Men det er vigtigt at du er ærlig, ellers kan psykologen ikke hjælpe dig. Og det letter! Det er skønt at få lov til at kunne sige ting højt, som man ellers kun tænker. Se det som dit frirum, dér hvor du kan fortælle ALT, velvidende at det ALDRIG bliver fortalt videre.

Pøj pøj med det - jeg har været meget glad for at gå til psykolog. Det er sejt og modigt at du tager springet!

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal være ærlig. Det er skide svært. En psykolog er jo også bare et menneske og man kan blive forlegen og pinligt berørt når man skal sidde dér og krænge sin sjæl ud. Men det er vigtigt at du er ærlig, ellers kan psykologen ikke hjælpe dig. Og det letter! Det er skønt at få lov til at kunne sige ting højt, som man ellers kun tænker. Se det som dit frirum, dér hvor du kan fortælle ALT, velvidende at det ALDRIG bliver fortalt videre.

Pøj pøj med det - jeg har været meget glad for at gå til psykolog. Det er sejt og modigt at du tager springet!

Tusind tak! Ja, det er jo noget af det, jeg er nervøs for: Hvordan jeg skal klare at være helt ærlig over for denne person, jeg ikke kender? Det er skræmmende. Men du har helt ret. Jeg ved, at jeg er nødt til at være ærlig. Jeg er så udslidt af det alt sammen nu, at jeg er bare nødt til at finde ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.