psykologhjælp efter dårligt parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
12 svar
4 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej

Efter næsten 8 års ægteskab flyttede min mand ud i efteråret. Det var ikke 8 lykkelige år, og samlivet var præget af brutalitet og foragt fra hans side. (Kom gradvis, og blev først virkelig ilde efter, at børnene var født).

Efter en meget tung vinter og et forår præget af stress, syge børn, dårlig kommunikation og stadige konflikter, var det hele i sidste uge ved at blive for meget.

Jeg snakkede med en sp, som jeg kender godt fra da børnene var små, og hun hjælper mig nu med at komme i kontakt med med psykolog, som hun siger har stor erfaring inden for dette feldt.

Jeg har aldrig i mit liv gået til psykolog før, og jeg er rasende nervøs, for jeg har ingen klar ide om, hvad der venter mig. Er der nogen, som kan fortælle mig lidt om, hvad jeg kan forvente?

Jeg kan desværre ikke åbne for anonyme svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej

Efter næsten 8 års ægteskab flyttede min mand ud i efteråret. Det var ikke 8 lykkelige år, og samlivet var præget af brutalitet og foragt fra hans side. (Kom gradvis, og blev først virkelig ilde efter, at børnene var født).

Efter en meget tung vinter og et forår præget af stress, syge børn, dårlig kommunikation og stadige konflikter, var det hele i sidste uge ved at blive for meget.

Jeg snakkede med en sp, som jeg kender godt fra da børnene var små, og hun hjælper mig nu med at komme i kontakt med med psykolog, som hun siger har stor erfaring inden for dette feldt.

Jeg har aldrig i mit liv gået til psykolog før, og jeg er rasende nervøs, for jeg har ingen klar ide om, hvad der venter mig. Er der nogen, som kan fortælle mig lidt om, hvad jeg kan forvente?

Har ingen personlig erfaring men du skal overhovedet ikke være nervøs, det værste der kan ske ved at tale med en professionel er vel at der igen ændring er, men vil da tro du vil få det bedre

Ihvertfald vil jeg ønske dig held og lykke med din fremtid

Monica

Anmeld

10. juni 2014

Mettefpigen

Der er ikke noget at være nervøs for... du fortæller bare det du føler for, det vigtigste er bare at du er ærlig!

Anmeld

10. juni 2014

SandraXOXO

Du skal ikke være nervøs, det hjælper. Det hjælper rigtig meget. Glæd dig, se frem til at få det meget bedre. Det kan være skidehårdt at snakke om tingene, nu kender jeg ikke dig men jeg er blevet lidt kynisk og god til at holde alt inden i og netop ikke sige noget/ snakke med nogen om de ting. Men når først det er ude, så er det dejligt. Som at ha fået fjernet flere års indelukket sønderrivende frustation, sorg, smerte, raseri, sårede følelser, nedbrudt stolthed og selvtillid og en lyst til bare at skrige uden at turde ARRRHGGGGGGGGG fra sit indre. Og ud kommer et nyt menneske.

Anmeld

10. juni 2014

LeneKE

DEt er SÅ hårdt de første par gange, men du kommer til at elske det! Det er så rart at der sidder en uvildig person, som lytter og kan give dig nogle værktøjer, som du kan bruge til at arbejde med dig selv  Jeg har været rigtig glad for at gå ved psykolog, og gik der i næsten 2 år og det var lige før at det var helt sørgeligt at stoppe 

Anmeld

10. juni 2014

BabyMus

Anonym skriver:

Hej

Der er ingenting at være nervøs for, overhovedet! Nu ved jeg godt der er forskel på folk og sikkert også på de forskellige psykologer, men alligevel.

Jeg har gået siden januar, og det er noget af bedste jeg nogensinde har oplevet og jeg skulle have gjort det mange år før. Det var en befrielse at gå derfra første gang og jeg kunne vitterligt mærke trykket fra mine skuldre og bryst blive løftet, bare ved at have været der første gang.

Tænk at man kan sidde der og tale med en professionel om sine "problemer". Det er vidunderligt. Der hvor jeg går, der er altid sådan en hyggelig stemning når man kommer ind. Levende lys og stille musik på anlægget, bløde sofaer og puder i venteværelset. Bliver altid budt på the/kaffe/vand osv. og inde i selve værelse er der også levende lys. Man sidder op, og ikke ligger ned som de altid viser på film, i hvert fald der hvor jeg går. Hun er et af de sødeste mennesker jeg nogensinde har mødt og jeg er så glad for at jeg endelig fik taget mig sammen til at komme derind. Hun spurgte selv den første gang hvor lang tid jeg ville have der skulle gå i mellem hver aftale, det var forskelligt hvad folk ville have. Jeg går ca. hver 2. uge, nogle gange kan der gå lidt længere hvis tiderne ikke lige passer eller der er helligdage som der jo lige har været mange af. Det passer fint med mig og ligeså snart jeg går ud af døren så ser jeg frem til den næste aftale.

Det er guld værd og noget af det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Sådan er det i hvert fald for MIG. Held og lykke med det.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Har ingen personlig erfaring men du skal overhovedet ikke være nervøs, det værste der kan ske ved at tale med en professionel er vel at der igen ændring er, men vil da tro du vil få det bedre

Ihvertfald vil jeg ønske dig held og lykke med din fremtid

Monica

Tusind takk.

Det er nok mest det, at det er en helt ukendt situation, så jeg klarer ikke helt at forestille mig, hvad jeg går til, og så bliver jeg ekstra nervøs. Men jeg tænker, som du siger, at det kan nu ikke blive værre end at gå alene med det hele og mærke, at man er ved at bukke under...

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Der er ikke noget at være nervøs for... du fortæller bare det du føler for, det vigtigste er bare at du er ærlig!

Tak. Pyh, tanken på at være virkelig ærlig gør mig både glad og svedt på en gang. Men hvis ikke er der jo virkelig ikke noget point i at gå.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Du skal ikke være nervøs, det hjælper. Det hjælper rigtig meget. Glæd dig, se frem til at få det meget bedre. Det kan være skidehårdt at snakke om tingene, nu kender jeg ikke dig men jeg er blevet lidt kynisk og god til at holde alt inden i og netop ikke sige noget/ snakke med nogen om de ting. Men når først det er ude, så er det dejligt. Som at ha fået fjernet flere års indelukket sønderrivende frustation, sorg, smerte, raseri, sårede følelser, nedbrudt stolthed og selvtillid og en lyst til bare at skrige uden at turde ARRRHGGGGGGGGG fra sit indre. Og ud kommer et nyt menneske.

Tusind tak. Det er jo netop det. Jeg har også holdt alt inden i og ladet som om der ikke var noget galt. Det går bare ikke længere. Er virkelig nervøs for at skulle fortælle nogen om det hele, men på en måde glæder jeg mig også, for det giver jo håb om, at det er muligt at få det bedre i fremtiden.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

DEt er SÅ hårdt de første par gange, men du kommer til at elske det! Det er så rart at der sidder en uvildig person, som lytter og kan give dig nogle værktøjer, som du kan bruge til at arbejde med dig selv  Jeg har været rigtig glad for at gå ved psykolog, og gik der i næsten 2 år og det var lige før at det var helt sørgeligt at stoppe 

Tak. Det er rigtig godt at høre - men ja, jeg er supernervøs. Det er skræmmende at skulle se på al ting igen i stedet for bare at skubbe det væk og forsøge at glemme det. Krydser fingre for at det kommer til at gå mig, som det gik dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.