Ny bil vs. brugt bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

CaWi

Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Jeg har fået nyt job, og livet er skønt her....

Jeg har længe gerne villet have en bil, og planen er at købe en inden for det næste ½ år.... Skal lige have den nye indkomst, og have det hele op og køre.
Men samtlig familie bor i THY, vi bor i Randers.... Ønsker at min datter skal få en bedre og tættere kontakt til familien, og derfor er ønsket om en ny bil, så stort og brændende.

Men selv om det ligger lidt frem i tiden, er jeg alligevel gået i gang med mine overvejelser ift. dette.

Mit spm. til jer går så på:

Er det bedst at vælge en af de her nye billig-biler som Toyota Aygo osv.

Eller ville i foretrække at investere i en brugt bil?

Og hvorfor??...

Andre gode råd modtages med kyshånd

Ha en fantastisk dag

P.

Jeg har selv haft bil fra ny, og en "brugt ny".
Vil helt klart anbefale at købe en brugt bil. Personligt ville jeg købe WV, Audi, Volvo eller Skoda. Det er biler der holder (i min verden)
En brugt bil (feks 5 år gammel) har meget mere ekstra udstyr, end man har råd til at putte i en ny bil. De har som regel overholdt alle service osv.
Har man børn ville jeg aldrig købe en af "små bilerne".
Jeg ville ganske enkelt bliver træt af den manglende plads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville aldrig købe en minibil. De er sikkert udmærket biler til en rimelig pris, men mit valg er mærket af, at jeg for nylig blev ramt ret hårdt bagfra af en uopmærksom bilist, der overså en kø på motorvejen. Min bil blev ret skadet bagtil på trods af, at modparten kørte i en lille Toyota Auris (nummeret større end Aygo) , og jeg tænker bare, at havde jeg kørt i en minibil, havde skaden på min bil nok været endnu større og, der er ikke ret langt ind til, hvor min datter ville sidde i bilen, da mange af dem jo ikke har ret meget bagagerum.

Hvis pengene ikke rækker til ny mellemstørrelse bil, ville jeg derfor hellere købe en brugt større bil, end en lille minibil, da jeg simpelthen ville være nervøs for, at en minibil ville krølle så meget sammen bagtil, at min datter på bagsædet ville blive ramt af det.

Vi plejer at købe bilerne fra nye, men overvejer en brugt næste gang, da jeg gerne vil have noget i SUV størrelse og på hvide plader, koster de en del fra ny af.

Anmeld

10. juni 2014

Albertsen92

Jeg ville købe en brugt bil, der er noget større. Det ville i ikke fortryde tror jeg. Og helst tysk

Anmeld

10. juni 2014

Ciss

Janey skriver:

Jeg ville aldrig købe en minibil. De er sikkert udmærket biler til en rimelig pris, men mit valg er mærket af, at jeg for nylig blev ramt ret hårdt bagfra af en uopmærksom bilist, der overså en kø på motorvejen. Min bil blev ret skadet bagtil på trods af, at modparten kørte i en lille Toyota Auris (nummeret større end Aygo) , og jeg tænker bare, at havde jeg kørt i en minibil, havde skaden på min bil nok været endnu større og, der er ikke ret langt ind til, hvor min datter ville sidde i bilen, da mange af dem jo ikke har ret meget bagagerum.

Hvis pengene ikke rækker til ny mellemstørrelse bil, ville jeg derfor hellere købe en brugt større bil, end en lille minibil, da jeg simpelthen ville være nervøs for, at en minibil ville krølle så meget sammen bagtil, at min datter på bagsædet ville blive ramt af det.

Vi plejer at købe bilerne fra nye, men overvejer en brugt næste gang, da jeg gerne vil have noget i SUV størrelse og på hvide plader, koster de en del fra ny af.

Sikkerhed er virkelig vigtigt. Nogle små biler er jo sikre, men mange af de små billigbiler stoler jeg virkelig ikke på. En tidligere nabo blev dræbt i sådan en for et par år siden. Han var så glad for den. Det var første gang i sit liv, han havde taget sig råd til at købe en ny bil (han var pensionist). To uger efter, at han fik den, kolliderede han med en mellemstørrelsebil, som kom over i forkert felt i en sving på en landevej, og så var det sket.

Anmeld

10. juni 2014

Pigent

Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Jeg har længe gerne villet have en bil, og planen er at købe en inden for det næste ½ år.... Skal lige have den nye indkomst, og have det hele op og køre.
Men samtlig familie bor i THY, vi bor i Randers.... Ønsker at min datter skal få en bedre og tættere kontakt til familien, og derfor er ønsket om en ny bil, så stort og brændende.

Men selv om det ligger lidt frem i tiden, er jeg alligevel gået i gang med mine overvejelser ift. dette.

Og hvorfor??...

Ha en fantastisk dag

P.

Jeg ville købe ny, men nu hvor i har et barn ville jeg nok vælge noget andet end Aygo, Ka osv.

Jeg vil forslå Suzuki Swift, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Skoda Fabia og der er mange flere.

Anmeld

10. juni 2014

Kløver

Synes det kommer an på hvilke behov der er, og som børnefamilie ville jeg aldrig vælge sådan en lille bil som Aygo, wv up, ka osv og ville nok hellere købe en nyere brugt bil hvis det var, da de mister så meget værdi de første par år 

Anmeld

10. juni 2014

Muffinmus

Hmm, den er svær... For med tre børn er de heeeelt små udelukket her. Foruden jeg ville få fnidder af bare at skulle prøve at pakke dem. Der kan ikke engang være en kasse øl i flere af dem. Vi kender mange småbilsejere som er trætte af bagagerummet eller manglen på den. S ikke en Aygo F.eks, men tag en lidt større model. Yaris måske. Men, skal det være den allersidste som Aygo så køb nyt. Skal det være en lidt større, så kig evt efter brugt, bare 2-3 år kan tage 40.000 af prisen. Eller mere hvis det er en større dyrere bil.

Anmeld

10. juni 2014

maria kristine julie pedersen

KØB EN HELT NY!!!

Og med det mener jeg ikke en af de små økonomi biler for de krøller sammen ved uheld.

Du kan feks købe en ny toyota yaris og gi 319 kr om mrd. og så er alle service gratis de første 5 år. På den måde ingen grimme udgifter.

Det kan du også med en Hyundai i10, i20 og i30 der er 5 års fabrikationsgaranti.

Du kan selvfølgelig være heldig med en god brugt bil. MEN du kan også være uheldig

Anmeld

10. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Og hvorfor??...

Ha en fantastisk dag

P.

http://www.fdm.dk/nyheder/ny-eller-brugt-bil-5-gode-raad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.