Ny bil vs. brugt bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
18 svar
3 synes godt om
10. juni 2014

Mutti2

Hej baby.dk-brugere

Jeg har fået nyt job, og livet er skønt her....

Jeg har længe gerne villet have en bil, og planen er at købe en inden for det næste ½ år.... Skal lige have den nye indkomst, og have det hele op og køre.
Men samtlig familie bor i THY, vi bor i Randers.... Ønsker at min datter skal få en bedre og tættere kontakt til familien, og derfor er ønsket om en ny bil, så stort og brændende.

Men selv om det ligger lidt frem i tiden, er jeg alligevel gået i gang med mine overvejelser ift. dette.

Mit spm. til jer går så på:

Er det bedst at vælge en af de her nye billig-biler som Toyota Aygo osv.

Eller ville i foretrække at investere i en brugt bil?

Og hvorfor??...

Andre gode råd modtages med kyshånd

Ha en fantastisk dag

P.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mange brugte biler (som er dyrere end Aygo, Ka osv fra ny) har ganske enkelt flere km i sig. Så selvom du køber en der har gået eks 150.000, så er der maaaange km endnu før den står af. Min kærestes gamle golf fx, kørte 500.000 km og blev egentlig kun skrottet pga rust. Det får du altså ikke en af de små billigbiler til udover det, er der virkelig sparsom plads i de små biler, og det kan blive rigtig trængt med børne oppakning 

tilgengæld får du selfølgelig et par års garanti på en ny bil, gratis service tjek osv, 

hvis JEG skulle vælge, ville jeg købe en brugt til 25-35.000. Du kan få en RIGTIG god bil til de penge, der sagtens kan køre 10år! Hvis du kender en bilnørd, kan hun eller han hjælpe dig med at styre efter de modeller der er billige i dele = billigere ture til mekanikeren  

Anmeld

10. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi købte en brugt seat ibiza fra 1999, i 2004. Elskede den bil! Den afgik desvære ved døden i sep 2013. vi gav 95.000 kr for den. Fik 2000 kr for den i skrodt.

Samtidig har vi haft en godt brugt Peugeot 305, fra 1999, den var vi også ok lade for. Vi gav 35.000 kr for den. Fik 3000 kr for den i skrodt, før jul.

Nu har vi en brugt bilingo fra 2007, som virklig ik havde kørt ret langt, da vi købte den. Vi gav 65.000 kr, og er virklig glad for den! 

Så har vi/ jeg en helt ny wolkevogen move up, som jeg fik før jul, og jeg elsker den bil. Den er lille, men der er virklig meget plads i den alligevel. Vi har 2 autostole i den, og relativt stor bagagerum. Vi kommer til at gi 120.000 for den i alt, når den er betalt af. 

Så her vil jeg sige at der er fordele og ulemper ved både ny bil og brugt bil. At det kommer meget an på hvor meget i ska bruge bilen osv. Vh stine

Anmeld

10. juni 2014

Trekløver(:

Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Jeg har længe gerne villet have en bil, og planen er at købe en inden for det næste ½ år.... Skal lige have den nye indkomst, og have det hele op og køre.
Men samtlig familie bor i THY, vi bor i Randers.... Ønsker at min datter skal få en bedre og tættere kontakt til familien, og derfor er ønsket om en ny bil, så stort og brændende.

Men selv om det ligger lidt frem i tiden, er jeg alligevel gået i gang med mine overvejelser ift. dette.

Og hvorfor??...

Ha en fantastisk dag

P.

Jeg ville købe en ny bil eller en demobil, men ikke en minibil når i har børn, da det godt kan blive et problem med pladsen.

Vil ikke selv investere i en brugt bil (brugt som i mere end 2 år gammel). Det kan blive en stor udgift, hvis man er uheldig. Ville nok se om i kunne få en der har kørt under 100.000 km i hvert tilfælde.

Kan anbefalde Skoda. Vi er meget glade for vores Fabia Combi Greenline. Vi købte den i februar og den er bare dejlig, og har massere af plads til barnevogn osv.

Anmeld

10. juni 2014

Lucky05

Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Og hvorfor??...

Ha en fantastisk dag

P.

Jeg siger ny bil  

Du kommer næsten til at sidde for det samme, Som i en brugt.  

nye biler er mere økonomiske, og vægtafgiften er billig. Vi giver 300 kr halvårligt for den ene, og 380 for den anden. De kører omkring 23-25 km pr / l. 

Men så er der selvfølgelig afdrag på dem. 

På en gammel er afgiften dyr, og du kan risikere mekaniker regninger. Så en opsparing til dette vil være nødvendigt. 

Men det er en holdningssag. Vi køber nye biler. 

Anmeld

10. juni 2014

Ciss

Jeg vil aldrig købe en brugtbil med mindre, jeg har hjælp af en bilkyndig, jeg kender godt. Det er så utrolig nemt at købe noget, som giver store eller stadige problemer efter kort tid og/eller at blive snydt prismæssigt.

Hvis jeg skulle købe en brugtbil, skulle den ikke være særlig gammel, og jeg ville stille som krav, at den skulle være sikrere end den dyreste nye bil, jeg ellers ville have købt.

For mig er sikkerheden det vigtigste, når jeg skal se på om en ny eller eller brugt bil er bedst.

Anmeld

10. juni 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg ville købe en større lidt brugt bil

De små minibiler er virkelig små med børn og med tanke på at i skal køre nogen længere ture, så ville jeg foretrække en lidt større bil.

Anmeld

10. juni 2014

MoartilMarc

Putte-mor skriver:

Hej baby.dk-brugere

Og hvorfor??...

Ha en fantastisk dag

P.

Her fortryder vi at have købt en ny bil da den skal til service hvert år som er rigtig dyrt og vi kan gøre det for endnu billigere penge hvis det havde været en brugt bil. også har vi ikke særlig meget plads i den da det er en lille bil. vi kan lige have vores barnevogn vores søn også min kæreste og jeg men så kan der bare heller ikke være mere i den.

Anmeld

10. juni 2014

Fuglemor

Min mand siger at skal man købe brugt skal det være et pålideligt mærke som feks Skoda og vw" ikke sagt de andre ikke er gode" men dem her ville han stole på

Anmeld

10. juni 2014

L&V

Jeg vil sige det kommer meget an på hvilken bil og hvilke kriterier i har til en bil. Hvis i ka nøjes med en minibil ville jeg klart købe ny. Hvis den ska være større og i gerne vil ha en brugt så ville jeg undersøge hvilke der "holder" bedst og ville ik købe en der har kørt mere end 100.000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.