skal jeg sige noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej kloge kvinder!

Jeg er lidt bekymret for min lille niece..
hun bliver 5 uger på søndag.
Hendes mor har ikke kunnet amme, først fordi hun havde for ondt, og derefter fik hun brystbetændelse og havde en byld der sprang. Så lillepigen får flaske med mme. Det er ikke det jeg er bekymret over.
Hun var gul da de kom hjem med hende, men det er gået over igen. Hun sover RIGTIG meget... tidligere sov hun 7-9 timer i træk før hun vågnede og forleden fortalte hendes far mig at hun dagen inden havde sovet 11 timer i træk og så valgte han altså at vække hende.
Jeg ved ikke om de har fortalt det til deres sp, men jeg tror det ikke.. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal kommentere det mere end jeg allerede har gjort (fine hentydninger), for det er da ikke normalt!?
Skal lige siges at hendes mor vist har en mild fødselsdepression, og ikke rigtig tør være alene med lillepigen og hun kan hverken få hende til at holde op med at græde, give hende flaske eller få  hende til at sove..
Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Sweet1978

Hvis det er i dagtimerne hun sover så meget ville jeg gøre noget, er det om natten er hun jo bare et roligt barn som sover igennem og det skal man ikke ændre på. Man kan jo gøre det uden at dømme eller irettesætte. Måske sige at det er din erfaring at de har bedst af at få mad ca. hver 3 time og at de måske burde vække hende til måltiderne.

Det er i al fald det jeg fik at vide af sp med min datter som også sov fra sulten mm. og hun kom hurtigt i en rytme om dagen efter få vækninger.

Anmeld

13. august 2009

stine_olesen

Det er bestemt ikke noget godt tegn 6 timer max skal de sove i dagtimerne, men lyder logisk hun er ved at gå ind i sig selv hvis moren stresser sådan om hende, tag en ordentlig snak med dem og sig de skal fortælle sp det ellers må du fortælle sp det for det lyder bestemt til at der skal gøres noget drastisk før det går ud over den lille

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Du skal gøre noget nu...det er alarmerende at barnet ikke giver tegn på mangel på kontakt, mad osv...der skal ikke gå lang tid før så små børn går ind i sig selv hvis ikke deres behov dækkes...uha, kontakt evt sundhedsplejersken, så kan hun måske komme ud og observere og snakke med dem...
Knus Eva...

Anmeld

13. august 2009

Moderator

jeg ved at deres sp var der dagen efter jeg snakkede med faren.. og han er skide hamrende god med deres datter.. det er altid ham der står op om natten og ordner flasker, skifter osv - også selvom han skal på arbejde næste morgen!
Men jeg ved ikke om de talte med sp om det forleden, for jeg tror de synes det er normalt nok, og dejligt, at hun "sover igennem"... men jeg mener... hun skal jo for pokker aktiveres lidt!?

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

jeg ved at deres sp var der dagen efter jeg snakkede med faren.. og han er skide hamrende god med deres datter.. det er altid ham der står op om natten og ordner flasker, skifter osv - også selvom han skal på arbejde næste morgen!
Men jeg ved ikke om de talte med sp om det forleden, for jeg tror de synes det er normalt nok, og dejligt, at hun "sover igennem"... men jeg mener... hun skal jo for pokker aktiveres lidt!?

Altså, de aktiveres jo bare ved at pusles, nusses og synges for osv...det jeg tænker er at hun da næsten ikke kan nå at få det mad hun skal have hvis hun sover halvdelen af døgnet og uden at få mad undervejs....det lyder på ingen måde normalt synes jeg....men kan du ikke finde noget materiale om det og så bare sende det til dem og sig at du blev lidt bekymret...hvis de er fornuftige, så vil de da blive glade for det...tror du ikke??

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Eva skriver:

Altså, de aktiveres jo bare ved at pusles, nusses og synges for osv...det jeg tænker er at hun da næsten ikke kan nå at få det mad hun skal have hvis hun sover halvdelen af døgnet og uden at få mad undervejs....det lyder på ingen måde normalt synes jeg....men kan du ikke finde noget materiale om det og så bare sende det til dem og sig at du blev lidt bekymret...hvis de er fornuftige, så vil de da blive glade for det...tror du ikke??

Jeg er ikke sikker på de ville sætte pris på det tror de ville se det som om jeg synes de er dårlige forældre el. lign, men det gør jeg jo ikke.. jeg tror bare hun kunne have godt af at måske få flere, lidt mindre måltiden så hun heller ikke får så ondt i maven. Hun har svært ved at falde i søvn når hun har spist, og er rigtig ked af det Måske skal jeg forsøge at tale med faren. Han er nok den jeg nemmest kan tale med uden at det virker fornærmende... Men moren tager alting meget nært - måske netop fordi hun ikke har det så nemt i forvejen

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Jeg er ikke sikker på de ville sætte pris på det tror de ville se det som om jeg synes de er dårlige forældre el. lign, men det gør jeg jo ikke.. jeg tror bare hun kunne have godt af at måske få flere, lidt mindre måltiden så hun heller ikke får så ondt i maven. Hun har svært ved at falde i søvn når hun har spist, og er rigtig ked af det Måske skal jeg forsøge at tale med faren. Han er nok den jeg nemmest kan tale med uden at det virker fornærmende... Men moren tager alting meget nært - måske netop fordi hun ikke har det så nemt i forvejen

Altså, jeg ville ikke kunne lade være....hvis du gør det så har du gjort hvad du kunne og kan ikke senere bebrejde dig selv at du ikke  sagde eller gjorde noget...
Held og lykke med det..
Knus..

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Eva skriver:

Altså, jeg ville ikke kunne lade være....hvis du gør det så har du gjort hvad du kunne og kan ikke senere bebrejde dig selv at du ikke  sagde eller gjorde noget...
Held og lykke med det..
Knus..

tak skal du have, Eva

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Kan moderen måske have fået en fødsels depri?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.