Særligt sensitive barn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

ekebiv

Anonym skriver:

Har lige fundet ud af at mit barn er det :/

Skal jeg sige det til børnehaven?

Ham har altid følt sig utryg med mange mennesker omkring ham og vidste aldrig hvad dwt var :/

Hva kan man gør?

Jeg tænker lidt at børnehaven burde have opdaget det selv eller hvad? Det burde ikke komme sim en overraskelse for dem mener jeg. Min dreng på 4.5 er også sensitiv men det er klart børnehaven der har været anfører i hvad vi skulle gøre og hvilken hjælp vi kunne få og det var dem der sørgede for inklusionspædagog til ham. I det hele taget har det været et fantastisk forløb forstået på den måde at vi er blevet hørt og vejledt og guidet og underrettet om ALT hvad der havde med ham at gøre. Nu har vi en velfungerende dreng uden støttetimer, takket være dem :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

mor2011_

har børnehaven ikke opdaget det før? har selv barn som er meget sensitiv og børnehaven og vuggestuen har opdaget det hurtig der blev bl.a lavet sanse profil af fysen som viste hvor sensitiv er barnet osv. så snak med bh da måske man skal tage nogle hensyn til dit barn.

Anmeld

11. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Twinkle little star skriver:

Men at få kendskab til begrebet, og så barnet er sensitiv, der er da stor forskel?  

Synes blot vi tilægger børn for mange diagnoser, og ikke ser barnet bag diagnosen... 

Øhm, syntes faktisk det er en smule utidigt om du vil, at begynde og sætte spørgsmålstegn ved om barnet nu er særligt sensitiv, istedet for at svare på det som der bliver spurgt om.

Du kender (går jeg ikke udfra), barnet og kan vel derfor ikke udtale dig om hvorvidt barnet er sensitiv eller ikke og det er jo heller ikke det som er til debat.

Anmeld

11. juni 2014

lineog4

Anonym skriver:

Mine Svigerforældre og andre folk jar tit påpeget at han er dårlig opdraget . Da han ikke kam styre sig når der eramge mennesker i samme rum med ham og især folk han ikk har set

Han er en skøn dreng i ferien men så snart han starter i børnehaven igen så bliver han anderledes. Hidsig og utålmodig .

Han skal se ting/personer/lege først og kende det godt før han springer ud i det

Han er meget genert og utrolig begavet

Alle tegnene passede bar

Vi har altid undret os over hvorfor han opfører sig sådan og hvorfor han er så følsom over småting .

Vi ik sikker på om det er det.

Jeg tænker egentlig det er ligegyldigt om du kalder det særligt sensitivt eller hullabalu, for du har gjort nogen observationer om din dreng, og du ved garanteret også nogen lunde hvad hjælper i de forskellige situationer. Og hvis de situationer er gældende i hand hverdag og det kan gøre hans hverdag nemmere om bærnehaven er er obs og kender dine små trick - ja så er det bedst at give din viden videre, ved fra mig selv jeg er meget glad for de små trick forældre kan fortælle om.

Hvis han er særlig sensitiv kan det også hjælpe at sætte det ord på fordi det er nogen generelle træk det gør sig gældende og generelle hensyn, men igen er sensitive børn også utrolig forskellige.

Jeg har en dreng som er Liam, jeg kan da godt se han er anderledes (på den gode måde) og han er heldigvis ikke mærket af det i det sociale. Og jeg ved jeg tager hensyn uden egentlig at tænke over det, og jeg acceptere fx han sidder med en jumbobog på hele sejlturen i Tyrkiet for det er hans måde at rumme og så være med til det han finder skægt. Og den viden giver jeg videre til de som vil lytte

Anmeld

11. juni 2014

bøllen

mor2011_ skriver:

har børnehaven ikke opdaget det før? har selv barn som er meget sensitiv og børnehaven og vuggestuen har opdaget det hurtig der blev bl.a lavet sanse profil af fysen som viste hvor sensitiv er barnet osv. så snak med bh da måske man skal tage nogle hensyn til dit barn.

Vores dreng var altså 8-9 år før vi fik kendskab til han var sensitiv . Havde altså haft på fornemmelsen at der var " et eller andet " men hverken dagpleje , børnehave eller skole har opdaget noget trods mange tegn ( set i bakspejlet ) lillebror er også sensitiv og her er det også os forældre der har haft mistanken - hverken dagpleje eller børnehave havde set sammenhæng 

Anmeld

11. juni 2014

bøllen

ekebiv skriver:

Jeg tænker lidt at børnehaven burde have opdaget det selv eller hvad? Det burde ikke komme sim en overraskelse for dem mener jeg. Min dreng på 4.5 er også sensitiv men det er klart børnehaven der har været anfører i hvad vi skulle gøre og hvilken hjælp vi kunne få og det var dem der sørgede for inklusionspædagog til ham. I det hele taget har det været et fantastisk forløb forstået på den måde at vi er blevet hørt og vejledt og guidet og underrettet om ALT hvad der havde med ham at gøre. Nu har vi en velfungerende dreng uden støttetimer, takket være dem :-)

Her har ingen opdaget vores var sensitive . Den store var 8-9 inden vi blev bekendt med det . Og den lille blev også først opdaget da vi reagerede . Så det er bestemt langt fra alle fagfolk det har kendskab til sensitive børn og hvad det indebærer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.