Særligt sensitive barn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
15 svar
4 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Har lige fundet ud af at mit barn er det :/

Skal jeg sige det til børnehaven?

Ham har altid følt sig utryg med mange mennesker omkring ham og vidste aldrig hvad dwt var :/

Hva kan man gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

bøllen

Anonym skriver:

Ham har altid følt sig utryg med mange mennesker omkring ham og vidste aldrig hvad dwt var :/

Hva kan man gør?

Jeg ville nævne det. Har selv en dreng på 4,5 som er meget sensitiv og han har mange reaktioner i hverdagen som følge af det. 

Anmeld

10. juni 2014

stjernehimmel

Jeg ville bestemt sige det....

Har selv en datter på 8 år, som lider meget under det når folk ikke tager hensyn eller viser forståelse for hendes udfordringer og måder at reagere på...

Anmeld

10. juni 2014

Mathilde

Jeg ville også sige det.

Jeg har selv en datter, der er sensitiv og signalstærk og der er mange situationer i hverdagen, hvor det kommer til udtryk. Derfor synes jeg det er vigtigt at inddrage børnehaven, da barnet tilbringer en del tid der.

Så kan pædagogerne tage hensyn og de vil få en bedre forståelse for barnet og dets reaktioner.

Anmeld

10. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Hva kan man gør?

Det bedste man kan gøre for et sensitivt barn er at give tryghed. 
Disse børn overrumples med større kraft af indtryk fra omgivelserne end andre børn, og derfor er det vigtigt at barnet bliver hjulpet sikkert frem. Sensitive børn er også tit tøvende og kan virke nervøse/angste for at skulle prøve nye ting. Så hvis det er muligt i dit barn børnehave, at en pædagog kan være mere "på" dit barn og hjælpe og støtte, så ville jeg mene, at det kunne være vejen frem. Det kan også være en super idé, at give dit barn en "timeout". De mange sanseindtryk skal fordøjes og der skal lades op. Kugledyner/kædedyner og andre sansestimulerende hjælpemidler kan give barnet tryghed, ro og kropsbevidsthed.

Det var bare lige nogle råd fra en ergoterapeut.
Lykke til! 

Anmeld

10. juni 2014

Tip!

Anonym skriver:

Hva kan man gør?

Må jeg spørge om hvordan du pludselig har fundet ud af det? 

Anmeld

10. juni 2014

Albertsen92

Twinkle little star skriver:

Hun har vel fået kendskab til begrebet særlig sensitiv?

Anmeld

10. juni 2014

Tip!

Albertsen92 skriver:

Hun har vel fået kendskab til begrebet særlig sensitiv?

Men at få kendskab til begrebet, og så barnet er sensitiv, der er da stor forskel?  

Synes blot vi tilægger børn for mange diagnoser, og ikke ser barnet bag diagnosen... 

Anmeld

10. juni 2014

Albertsen92

Men at få kendskab til begrebet, og så barnet er sensitiv, der er da stor forskel?  

Synes blot vi tilægger børn for mange diagnoser, og ikke ser barnet bag diagnosen... 

Nu er det at være sensitiv jo ikke en diagnose

Men hun har vel fået en "forklaring" på, hvorfor hendes barn har været anderledes, efter hun fik kendskab til begrebet..

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mine Svigerforældre og andre folk jar tit påpeget at han er dårlig opdraget . Da han ikke kam styre sig når der eramge mennesker i samme rum med ham og især folk han ikk har set

Han er en skøn dreng i ferien men så snart han starter i børnehaven igen så bliver han anderledes. Hidsig og utålmodig .

Han skal se ting/personer/lege først og kende det godt før han springer ud i det

Han er meget genert og utrolig begavet

Alle tegnene passede bar

Vi har altid undret os over hvorfor han opfører sig sådan og hvorfor han er så følsom over småting .

Vi ik sikker på om det er det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.