Venstrehåndet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

FrkGranger

Jeg har fået forklaret at jeg som barn gjorde alt med en tilfældig hånd og at de aldrig tvang mig til at bruge højre.. f.eks. tegnede jeg ned den hånd blyanten lå tættest på...

Jeg spiser nu med gaffel. Og ske i højre, men skal jeg brug kniv er den i venstre, det kan give lidt problemer til komsammen, da man så sider og skubber lidt til den der har kniven i højre... Jeg tager stadig tingene ned.den hånd der er tættest...

Men tror du kan gøre meget, ved som en anden skriver ligge/række ham tingene midt for og så tager han jo den måde der er lettest..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Chevro

Anonym skriver:

God aften

Jeg har en skøn dreng på 4 som er venstrehåndet.
Jeg har på det seneste tænkt en del over hvilken indflydelse det vil have på hans liv.
Om det overhovedet kommer til at betyde noget.
Om der er ting jeg skal være opmærksom på.
Selv synes jeg det der svært at huske at give ham tingene i den rigtige hånden og svært særligt når jeg skal lære ham nye ting. Fx at skære ting ud, klippe osv, fordi jeg jo automatisk bruger min højre.
Jeg kender ingen der er venstrehåndet, så håber at få lidt at høre fra nogen der er venstrehåndet

Overrække jeg det bare eller?!

Hejsa

Jeg selv, min kæreste og min far er venstrehåndet. Tror kun det var da min egen far gik i skole at der var problemer med det! ;-)

Har aldrig oplevet det - og at du selv siger "den rigtige hånd" irritere mig faktisk lidt! :/ Eftersom din søn bruger HANS rigtige ;-)

Men jeg ligger papiret den anden vej når jeg skriver.. (; Så jeg er aldrig blevet farvet på hænder, eller ik ku se hvad jeg skrev..

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Hejsa

Jeg selv, min kæreste og min far er venstrehåndet. Tror kun det var da min egen far gik i skole at der var problemer med det! ;-)

Har aldrig oplevet det - og at du selv siger "den rigtige hånd" irritere mig faktisk lidt! :/ Eftersom din søn bruger HANS rigtige ;-)

Men jeg ligger papiret den anden vej når jeg skriver.. (; Så jeg er aldrig blevet farvet på hænder, eller ik ku se hvad jeg skrev..

Med rigtige hånd, hentyder jeg til HANS venstre hånd
Det er jo den RIGTIGE for ham

Anmeld

9. juni 2014

Louisejulia

Anonym skriver:

God aften

Jeg har på det seneste tænkt en del over hvilken indflydelse det vil have på hans liv.
Selv synes jeg det der svært at huske at give ham tingene i den rigtige hånden og svært særligt når jeg skal lære ham nye ting. Fx at skære ting ud, klippe osv, fordi jeg jo automatisk bruger min højre.
Jeg kender ingen der er venstrehåndet, så håber at få lidt at høre fra nogen der er venstrehåndet

Jeg er venstrehåndet og gør næsten alt med venstre. Jeg har ingen problemer med noget. 

Det eneste der er irriterende er at man ikke kan se hvad man skriver når man skriver på papir 

Anmeld

10. juni 2014

Ciss

Min x er venstrehåndet. Vi boede sammen i over otte år. Bortset fra stadige diskutioner om f eks det er bedst at grydelapperne hænger på højre eller venstre side af komfuret, så er det aldrig noget, som har givet anledning til problemer.

Kender mange venstrehåndede børn, og de er jo lige så intelligente og kreative og forskellige som alle andre børn.

Jeg tror ikke, du kan gøre noget galt, så længe du ikke forhindrer ham i at bruge den hånd, som er naturlig for ham. Han kommer til at gøre det på sin måde helt automatisk. Giver du ham noget i højre hånd finder han snart ud af, at flytte det over i venstre.

Anmeld

10. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

God aften

At børn/voksne er venstrehåndet har ikke nogen betydning for deres fremtid. De børn lærer hurtigt hvilke metoder der virker for dem. Dog kan det være en fordel at købe fx sakse, små køkkenredskaber og andet ind, da disse redskaber er udviklet netop til personer der er venstrehåndet. 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Min x er venstrehåndet. Vi boede sammen i over otte år. Bortset fra stadige diskutioner om f eks det er bedst at grydelapperne hænger på højre eller venstre side af komfuret, så er det aldrig noget, som har givet anledning til problemer.

Kender mange venstrehåndede børn, og de er jo lige så intelligente og kreative og forskellige som alle andre børn.

Jeg tror ikke, du kan gøre noget galt, så længe du ikke forhindrer ham i at bruge den hånd, som er naturlig for ham. Han kommer til at gøre det på sin måde helt automatisk. Giver du ham noget i højre hånd finder han snart ud af, at flytte det over i venstre.

Tusind tak for svar

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

*Heidi* skriver:

At børn/voksne er venstrehåndet har ikke nogen betydning for deres fremtid. De børn lærer hurtigt hvilke metoder der virker for dem. Dog kan det være en fordel at købe fx sakse, små køkkenredskaber og andet ind, da disse redskaber er udviklet netop til personer der er venstrehåndet. 

Tak, hvad for redskaber ville du anbefale?

Anmeld

10. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Tak, hvad for redskaber ville du anbefale?

Sakse og køkkenredskaber som brødknive, urteknive

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

*Heidi* skriver:

Sakse og køkkenredskaber som brødknive, urteknive

Okay, det må jeg undersøge. Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.