Kan "man" blive vaccineret mod H1N1??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Så tror jeg bestemt han vil blive vaccineret... Det jeg husker fra goaften dk var kronisk syge, astmapatienter, folk med BMI over 40 og der blev sikkert nævnt flere... Mener også gravide i 1. trimester, men er ikke sikker.. 

Det håber jeg virkelig....tænk hvis der skete ham noget...puha...men han er ikke som sådan kronisk syg, han har "bare" ikke nogen milt, så hans modstandskraft er kraftigt forringet..
Tak for dit svar.-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Honningblomst

Beck skriver:

Vaccinen kommer i loebet af efteraaret..

Influenzaen er mildere end den influenza vi kender... Grunden til saa mange er blevet ramt af H1N1, er fordi vi ikke har dannet antistoffer imod den endnu, fordi det er en ny virus.

Knus

Og det er jo præcis det der er bekymrende, at den virkelig kan ramme de udsatte...men jeg tror nu nok min x vil blive vaccineret eller få medicin...ellers må jeg jo sørge for det-smiler

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

De har lige sat en STOR plakat op i vuggestuen + børnehaven omkring det.....syntes det hele er lidt overdramatiseret, i England siger de jo osse den nu er på retur igen!

Jeg har selv været i panik over det, men tager det lidt mere roligt nu - den er jo ikke så farlig, som de først sagde. Selvfølgelig frygter jeg den da, ingen ønsker jo sine nærmeste syge, vel?

Er sikker på din x er i den såkaldte risikogruppe, så han kan få den. Min mor har diabetes og er osse i risikogruppen. Men hun vil osse bede om den helt alm. influenzavaccine nu hvert år.
Mener vist kun det er børn under 2 år der skal passe på, alle andre som er sunde og raske - børn mv., får den ikke tilbudt.
Men de ved vist slet ikke om vaccinen hjælper endnu!!

Lone

Jeg må indrømme at jeg ikke spekulerer mere på den end andre sygdomme....men kunne jeg ville jeg da helt gå fri fra det hele vha vaccine, men det er vidst ikke muligt...

Men det var nu også bare min x...vil sørme ikke risikere at stå som helt ene og alene mor...så ender drengene sgu med at deres mor løber hjemmefra-griner- ej, det ville jo være tragisk..

Knus..

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Og det er jo præcis det der er bekymrende, at den virkelig kan ramme de udsatte...men jeg tror nu nok min x vil blive vaccineret eller få medicin...ellers må jeg jo sørge for det-smiler

hvis han er udsat immunologisk og er blevet fulgt på hospital kan han bare tale med den afdeling om han er i højrisikogruppe.. hvis han er det bliver han sat i behandling så snart nogen i hans omgangskreds får influenza symptomer.. jeg har allerede en recept, selvom ingen i min omgangkreds er syge
De fraråder vaccinen til "svækkede" da man risikerer at blive mere syg af den end af selve influenzaen... Men synes da han skal tale med sin læge, for det er rart at vide hvordan man skal forholde sig..

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

hvis han er udsat immunologisk og er blevet fulgt på hospital kan han bare tale med den afdeling om han er i højrisikogruppe.. hvis han er det bliver han sat i behandling så snart nogen i hans omgangskreds får influenza symptomer.. jeg har allerede en recept, selvom ingen i min omgangkreds er syge
De fraråder vaccinen til "svækkede" da man risikerer at blive mere syg af den end af selve influenzaen... Men synes da han skal tale med sin læge, for det er rart at vide hvordan man skal forholde sig..

Ved ikke hvor meget han er fulgt af lægerne, men får han feks. feber så skal han straks tjekkes og evt have penicillin..han får også den der pneumokok-vaccine hver 5 år, tror jeg det er...så han er svækket efter han fik fjernet sin milt og mon ikke det er grund nok?
KNus og tak for svar..

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ved ikke hvor meget han er fulgt af lægerne, men får han feks. feber så skal han straks tjekkes og evt have penicillin..han får også den der pneumokok-vaccine hver 5 år, tror jeg det er...så han er svækket efter han fik fjernet sin milt og mon ikke det er grund nok?
KNus og tak for svar..

jo, det tror jeg helt sikkert er nok! afsted til lægen med ham
kram

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

jo, det tror jeg helt sikkert er nok! afsted til lægen med ham
kram

Har lige ringet og malet fanden på væggen for ham-smiler- så nu ville han ringe til lægen i morgen....havde slet ikke tænkt over det før min mor sagde det...han lever jo bare uden den milt og er ellers aldrig syg....men, ingen grund til at tage chancer...
Knus til dig..

Anmeld

13. august 2009

Vingummien

Eva skriver:

Nogen der ved om man kan blive vaccineret eller hvem der kan blive det...er der nogle mennesker der pga sygdom eller andet kan blive det??

Knus Eva,..

Ved at folk med astma og diabetis kan blive det når den kommer, i det hele taget folk der har noget med luft vejene.
Men lad os nu se om det ikke ender med at alle kan, man ved jo aldrig, de startede jo med at det kun var ældre, og bliver flere og flere der kan

Anmeld

13. august 2009

Sara.

Eva skriver:

Nogen der ved om man kan blive vaccineret eller hvem der kan blive det...er der nogle mennesker der pga sygdom eller andet kan blive det??

Knus Eva,..

Hej Eva..
De har sagt i radioen at man sparer en halv sygedag hvis man får vaccinationen....og bivirkningerne på børn hvis de får vaccinationen er kvalme og mareridt.......
Så tror man som ganske normal og rask skal tænke sig om inden man tager vaccinationen.....
Knus

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Hej Eva..
De har sagt i radioen at man sparer en halv sygedag hvis man får vaccinationen....og bivirkningerne på børn hvis de får vaccinationen er kvalme og mareridt.......
Så tror man som ganske normal og rask skal tænke sig om inden man tager vaccinationen.....
Knus

Det var heller ikke til mig....men til børnenes far...men kan læse at han nok skal få behandling, da det vidst er mere end en sygedag der står på højkant for ham..
Men tak for svar-smiler
knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.