Kan "man" blive vaccineret mod H1N1??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Honningblomst

Nogen der ved om man kan blive vaccineret eller hvem der kan blive det...er der nogle mennesker der pga sygdom eller andet kan blive det??

Knus Eva,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Pige2009

Eva skriver:

Nogen der ved om man kan blive vaccineret eller hvem der kan blive det...er der nogle mennesker der pga sygdom eller andet kan blive det??

Knus Eva,..

Medicinen som skal behandle H1N1 hedder Tamiflu, men der er ingen vaccine mod virussen endnu.

Anmeld

13. august 2009

Stumpen

Så vidt jeg ved kommer den til september, men det vil blive de udsatte gruppe som får den, samt dem der holder dk igang f.eks sundhedspersonale osv..

Anmeld

13. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Knus Eva,..

Vil du gerne vaccineres??

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Så vidt jeg ved kommer den til september, men det vil blive de udsatte gruppe som får den, samt dem der holder dk igang f.eks sundhedspersonale osv..

Ok...det lyder rigtig godt....er lidt bekymret for min x, da han er mere udsat end andre for at få sygdomme og ike mindst have svært ved at nedbryde dem...så mon ikke han vil få hvis han beder om det??
Knus..

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

linda2009 skriver:

Medicinen som skal behandle H1N1 hedder Tamiflu, men der er ingen vaccine mod virussen endnu.

Ja, så kan du se hvor meget jeg har fulgt med i det-griner- medicin og ikke vaccine, så-smiler

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Vil du gerne vaccineres??

Mig og mine børn og ele min familie....ja, det ville jeg da gerne hvis det var muligt...men det var nu ikke mig eller ungerne jeg tænkte på-smile
Knus..

Anmeld

13. august 2009

Becks

Vaccinen kommer i loebet af efteraaret..

Influenzaen er mildere end den influenza vi kender... Grunden til saa mange er blevet ramt af H1N1, er fordi vi ikke har dannet antistoffer imod den endnu, fordi det er en ny virus.

Knus

Anmeld

13. august 2009

Stumpen

Eva skriver:

Ok...det lyder rigtig godt....er lidt bekymret for min x, da han er mere udsat end andre for at få sygdomme og ike mindst have svært ved at nedbryde dem...så mon ikke han vil få hvis han beder om det??
Knus..

Så tror jeg bestemt han vil blive vaccineret... Det jeg husker fra goaften dk var kronisk syge, astmapatienter, folk med BMI over 40 og der blev sikkert nævnt flere... Mener også gravide i 1. trimester, men er ikke sikker.. 

Anmeld

13. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Mig og mine børn og ele min familie....ja, det ville jeg da gerne hvis det var muligt...men det var nu ikke mig eller ungerne jeg tænkte på-smile
Knus..

De har lige sat en STOR plakat op i vuggestuen + børnehaven omkring det.....syntes det hele er lidt overdramatiseret, i England siger de jo osse den nu er på retur igen!

Jeg har selv været i panik over det, men tager det lidt mere roligt nu - den er jo ikke så farlig, som de først sagde. Selvfølgelig frygter jeg den da, ingen ønsker jo sine nærmeste syge, vel?

Er sikker på din x er i den såkaldte risikogruppe, så han kan få den. Min mor har diabetes og er osse i risikogruppen. Men hun vil osse bede om den helt alm. influenzavaccine nu hvert år.
Mener vist kun det er børn under 2 år der skal passe på, alle andre som er sunde og raske - børn mv., får den ikke tilbudt.
Men de ved vist slet ikke om vaccinen hjælper endnu!!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.