¨Pulvermødre¨søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

tascia

tror ikke der er fare for at de bliver kræsne af at spise pulvergrød frem for hjemmelavet.

At jeg så personligt ikke synes det er særlig lækkert, er en anden snak Ü

hvor gammel er hun? der er jo ingen der siger at hun SKAL have grød, der er jo faktisk nogle børn som helt springer den fase over og går direkte til fast føde. min datter fik aldrig rigt grød, hun nægtede det, så hun levede næsten kun af mælk til hun var 8 mdr. der begyndte hun at spise rugbrød, og kartofler og grønsager i små mundrette stykker, og så skal jeg love for der blev kørt noget indenbords
min søn elskede derimod grød men da han blev 6 mdr. begyndte vi at lave små rugbrødsryttere, og det var et hit, så i løbet af relativ kort tid fik han kun rugbrød til middag.

//Natascia med 1 barn som aldirg lærte at spise grød hverken købe eller hjemmelavet og 1 barn som kun ville have mors hjemmelavet og intet andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

TbCp

Emmaskatten skriver:

Tak for svar.Dejligt at høre fra en der kender det.....Tror også det bliver enden af det med pulvergrøden....orker snart ikke at kokkerere mere..
Hvor længe fik Liva grød??Eller hvornår begyndte du at servere andet for hende?

Da hun var 6 mdr spiste hun lidt andet end pulvergrød.
F.eks. avocado/bananmos

Fra 7 mdr. begyndte hun at få andet end grød/mos. Der fik hun kogt kylling, rugbrødshapsere, Cultura naturel med en klat frugtmos, Kogte kødboller af svinekød

Så fortsaææte vi med at give hende mere og mere forskelligt og da hun var knap 10 mdr. spiste hun det samme som os

Anmeld

14. august 2009

pernille_p87

Selina fik kun pulvergrød. I starten fordi det lige var nemmest men senere fordi hun ikke ville have andet. Det blev heldigvis bedre da hun blev lidt ældre og kunne smage noget rigtig mad. Og nu spiser hun alt hvad vi giver hende. Der er ikk noget hun ikke vil have, så hun er i hvert fald ikk blevet kræsen af kun at få pulvergrød :-)

Anmeld

14. august 2009

Vingummien

Emmaskatten skriver:

Kære piger...
håber virkelig der er nogen der kan hjælpe..
Har en datter på seks mdr. der er igang med grød men hun vil kun spise pulvergrød...(det man bare blander med kogt vand)
Har prøvet at give hende så meget andet men så sidder hun og ¨kaster¨det op igen....
Det er virkelig frustrende for vil jo gerne have at hun vil spise min hjemmelavede grød....
Er der andre end mig der serverer pulvergrød til deres barn????Hun elsker det virkelig og vil jo bare gerne have at hun får noget at spise.De siger jo at børn bliver kræsne hvis de kun får pulvergrød....
Håber der er nogen der kender til det...Søger virkelig råd fra andre i samme båd eller bare gode råd..
10000 knus fra os

Vil slet ik bekymre mig, Emil har altid fået pulvergrød, det var mit valg. Og han elskede det, købte fuldkorngrød, havregrød, yoghurt gørd osv til ham og så en masse glad med frugt mos osv så vi havde det hjemme. Han er altid blevet mæt, og s er der lige nøjagtig det de har brug for i det af vitaminer osv, fuldkornsgrøden er virkelig god for dem.

Og tro mig Emil er IKKE kræsen, han spiser alt nu, selv citron en test vi lavede en dag fordi vi syntes det var sjovt at han spiste alt, så hans far mente han lige skulle teste det hehe. Det eneste han ikke vil spise er kartoffelmos det kan vi ik få i ham, han har altid fået kartoffelstykker. Så hvis vi får kartoffelmos herhjemme får han noget andet.

Så gi ham bare det han vil spise det, skal nok komme, og er jo kun nogle mdr han skal have det i

Anmeld

14. august 2009

mariamiss6

hejsa,....

hvad med om du lavede noget grød selv, til hende, og så blandede lidt af købegrøden i??? det gjorde jeg og det virkede, så kunne jeg stille og roligt tage pulvergrøden væk....

Anmeld

14. august 2009

Skouboe

Børn kan sagtens leve - og leve rigtigt godt af pulvergrød. Jeg tror at årsagen til at mange vælger at lave hjemmelavet grød er prisen. I forhold til hjemmelavet grød, er pulvergrød voldsomt meget dyrere.

Freja får begge dele. Jeg laver som regel grød til hende til morgenmad (hun får grønstagsmos mv. til både frokost og aften) - i øjeblikket er det enten af majsgryn eller hirseflager, og det tager vitterligt ikke mere end 5 minutter. Oveni putter jeg så noget frugtmos (enten købe eller hjemmelavet - kommer an på hvad jeg lige har)

Skal vi ud, eller gider hun ikke at spise den mos-kombi hun får serveret, ender det som regel med en gang "genvejsgrød" som pulvergrøden er blevet døbt herhjemme - det er altid et hit...

Anmeld

14. august 2009

4xGreve

Daniella fik også pulver grød og det hvade jeg det fint med, og jeg syntes bestemt ikke vi har en kræsen datter...
Det handler bare om at det ikke altid er den samme slags grød, f.eks kørt vi forskelligt grød ved hvert måltid og evt. gi lidt af det samme mad som i får når i føler hun er parat til det, evt lidt kartoffel med lidt smør på...

Tror ikke du skal bekymre dig så meget men bare tag det i din datters tempo, og her har daniella heller aldrig gidet hjemmlavet grød, men hun vil gerne oppe i DPéren tros det at det bliver lavet på præcis samme måde...

Knus Stina

Anmeld

14. august 2009

Mormilla

Min søn ville kun spise pulver grød. Så det lod jeg ham gøre! Kan ikke se noget galt i pulver grød

Anmeld

15. august 2009

LISBETH:-)

Min datter Amalie er 2 år nu men vi havde præcis samme problem. Hun nægtede alt hjemmelavet grød (Og alt anedet med den mindste antydning af en micro klump) Så hun fik kun pulver grød. Jeg købte det dog i en helse butik, hun kunne nemlig ikke tåle mælk (og det er der i alt alm. grød) samtidig følte jeg at det var lidt sundere at give hende det fra helsekost. Det var alt sammen økologisk og biodynamisk. Det kan også købes på nettet.

Lisbeth

Anmeld

16. august 2009

Vinker

Vi har også været det problem igennem herhjemme. Niklas Emil eeeelskede pulvergrød og ville heller ikke spise mit hjemmelavede grød men jeg gav ikke op for ville gerne vende ham af med pulvermaden igen..... Så jeg sødede min hjemmelavede grød godt og grundigt med frugter (gerne pære) og lavede det på sødmælk og ikke vand. Kælede lidt for grøden og vupti så fandt Niklas Emil ud af at mors mad faktisk slet ikke var så dårligt endda. Lige så stille trappede jeg så lidt ned for mængden af frugt i grøden så det var lidt mere moderat det der var i. Gik fra 1 hel pære til blot ½ pære.

Håber du kan lokke mors hjemmelavede mad ned, men vil også sige at du ikke skal have det dårligt med pulvermaden da det altså ikke er dårligt med på nogen måde. Der er jo de vitaminer og mineraler i det som de små har brug for!

mvh rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.