¨Pulvermødre¨søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Emmaskatten

Kære piger...
håber virkelig der er nogen der kan hjælpe..
Har en datter på seks mdr. der er igang med grød men hun vil kun spise pulvergrød...(det man bare blander med kogt vand)
Har prøvet at give hende så meget andet men så sidder hun og ¨kaster¨det op igen....
Det er virkelig frustrende for vil jo gerne have at hun vil spise min hjemmelavede grød....
Er der andre end mig der serverer pulvergrød til deres barn????Hun elsker det virkelig og vil jo bare gerne have at hun får noget at spise.De siger jo at børn bliver kræsne hvis de kun får pulvergrød....
Håber der er nogen der kender til det...Søger virkelig råd fra andre i samme båd eller bare gode råd..
10000 knus fra os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

TbCp

Emmaskatten skriver:

Kære piger...
Har en datter på seks mdr. der er igang med grød men hun vil kun spise pulvergrød...(det man bare blander med kogt vand)
Har prøvet at give hende så meget andet men så sidder hun og ¨kaster¨det op igen....
Det er virkelig frustrende for vil jo gerne have at hun vil spise min hjemmelavede grød....
Er der andre end mig der serverer pulvergrød til deres barn????Hun elsker det virkelig og vil jo bare gerne have at hun får noget at spise.De siger jo at børn bliver kræsne hvis de kun får pulvergrød....
Håber der er nogen der kender til det...Søger virkelig råd fra andre i samme båd eller bare gode råd..
10000 knus fra os

Liva fik stort set kun pulvergrød i starten og det skyldtes kun dovenskab fra min side.
Hun var vild med stort set det hele og spiste godt så det blev det jeg valgte. Gad ikke at bruge tiden på at forberede en masse når jeg i stedet kunne lave et nemt og hurtigt måltid, så havde jeg ekstra tid til min skønne datter

Liva blev ikke kræsen, slet ikke. Da hun begyndte at kunne spise almindelig/vores mad var der igen problemer.

Så hvis din datter kun vil spise pulvergrød så ser jeg intet galt i at give hende det.
I kan jo sagtens stadig ind imellem tilbyde hende det andet grød hvis du vil forsøge dig med det

Anmeld

13. august 2009

Valle81

Hejsa:0)

Spørger kun for at provokere lidt, og der er intet ondt i det overhovedet, du må endelig ikke tage det forkert:0)

Men hvad ville du have gjort hvis der ikke fandtes pulvergrød:0)

Jeg synes du skal gøre det, som du selv føler. Du skal ikke have dårlig samvittighed fordi du giver pulvergrød. Men synes det er synd for dig, idet du jo så gerne vil give din datter det du selv laver:0

Jeg har altid selv kun givet min datter hjemmelavet grød, og hun synes bestemt heller ikke om det i starten, men havde besluttet at sådan skulle det være så gav ikke op:0)

Der er jo kæmpe mæssig forskel på pulver og hjemmelavet, og tror at pulver er lavet lige til at tilpasse os mennesker naturlige trang til sødt og den bider børnene også, og hvis din datter har fået bryst, så minder pulver mere om den søde søde modermælk:0) Det hjemmelavede er mere "rustikt" og anderledes, så tror det generelt kræver større tilvænning:0)

Held og lykke med det hele:0)

Anmeld

13. august 2009

Emmaskatten

TbCp skriver:

Liva fik stort set kun pulvergrød i starten og det skyldtes kun dovenskab fra min side.
Hun var vild med stort set det hele og spiste godt så det blev det jeg valgte. Gad ikke at bruge tiden på at forberede en masse når jeg i stedet kunne lave et nemt og hurtigt måltid, så havde jeg ekstra tid til min skønne datter

Liva blev ikke kræsen, slet ikke. Da hun begyndte at kunne spise almindelig/vores mad var der igen problemer.

Så hvis din datter kun vil spise pulvergrød så ser jeg intet galt i at give hende det.
I kan jo sagtens stadig ind imellem tilbyde hende det andet grød hvis du vil forsøge dig med det

Tak for svar.Dejligt at høre fra en der kender det.....Tror også det bliver enden af det med pulvergrøden....orker snart ikke at kokkerere mere..
Hvor længe fik Liva grød??Eller hvornår begyndte du at servere andet for hende?

Anmeld

13. august 2009

cille22

Vi har nu barn nummer 3 og selvom jeg har lavet hjemmelavet grød, til dem alle 3, ja så var der ingen af dem der ville have det.
Så min unger er pulver unger!!!

Jeg prøvede ellers en masse forskellige gryn, men ak ak det var kun pulveret der kunne bruges.
Og min 2 "store" på snart 5 og 3 år er ikke kræsene.
Jeg spurgte sp om hvad jeg skulle gøre og hun sagde at pulver var lige så sundt som hjemmelavet og jeg ville jo alligevel ikke kunne tvinge det andet i dem.

HIlsen cecilie som nu alligevel vil prøve om hun ikke kan lokke silje til andet end pulver...

Anmeld

13. august 2009

Lusi

Min datter ville heller ik spise andet end det pulvergrød, i starten..
Men det gik hurtigt over, for blev bare ved med at lave f.eks havregrød og så med banan i (hun eeeelsker banan) så gled det ned..
Nu får hun altid tykmælk eller havregrød med forskellige friske frugter eller frugtmos i, til morgenmad.

Anmeld

13. august 2009

Lise

Synes at have hørt at pulvergrøden er nøjagtig lige så god som den du selv laver. Det eneste man skal være opmærksom på er sukkerindholdet i pulverprodukterne

Anmeld

13. august 2009

netdaddy

Vi har også prøvet med hjemmelavet grød uden succes og har måttet bruge pulvergrød.

Men vores søn er absolut ikke kræsen. Han spiser stort set alt hvad vi serverer for ham - både oliven, feta, gorgonzola ost (bagt i ovenen), gulerødder, rødbeder, agurk, tomat....ja jeg kunne blive ved.

Så tror altså det er lidt af en skrøne at børn bliver kræsne hvis de kun får pulvergrød.

Anmeld

13. august 2009

Emmaskatten

Hvor er det bare så dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der er ¨pulver¨mor....
Min dag er bare blevet reddet nu hvor jeg har hørt så meget positiv respons fra alle jer dejlige damer...(hihi)
Det gør lige dagen lidt nemmere når man ved at man ikke gør det helt forkert...
Tusind millioner tak for alle jeres skønne råd...
Knus fra Emna og mor

Anmeld

13. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Emmaskatten skriver:

Kære piger...
10000 knus fra os

Astrid får kun pulver grød.. pulver grød med pære/banan...
Det får hun til middag og så til aften får hun kartofler med gulerødder..
Må desværre fortælle at ikk alle børn vil have hjemmelavet grød. (har ikke selv prøve at lave, men har passet børn der ikke ville have hvad deres mor lavede)
så altså alt i alt er det ikk unaturligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.