Råd omkring mad til dåb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.456 visninger
14 svar
9 synes godt om
6. juni 2014

Tystys14

Vi bliver omkring 30 til dåben af vores datter på søndag D 8/6. Vi havde tænkt os at lave omkring 60 pølsehorn, frikadeller og kartoffelsalat. 

Nu mit spørgsmål, kan jeg lave pølsehorn og kartoffelsalaten idag ?  Kan se vi får rigtig meget at lave i morgen lørdag, så vil meget gerne havde det lavet idag der kan holde sig og stadigvæk være super godt på selve dagen. 

Jeg bager aldrig pølsehorn og aner ikke om de vil blive tørre eller bløde ved at stå lidt over et døgn. 

Og mit andet spørgsmål, hvis i ligger inde med en god opskrift på kartoffelsalat og har lyst til at dele den med mig  Bliver jeg meget glad. (Kan den holde sig i over et døgn eventuelt)

håber ser lige er nogen der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

stm2812

NV skriver:

Vi bliver omkring 30 til dåben af vores datter på søndag D 8/6. Vi havde tænkt os at lave omkring 60 pølsehorn, frikadeller og kartoffelsalat. 

Nu mit spørgsmål, kan jeg lave pølsehorn og kartoffelsalaten idag ?  Kan se vi får rigtig meget at lave i morgen lørdag, så vil meget gerne havde det lavet idag der kan holde sig og stadigvæk være super godt på selve dagen. 

Jeg bager aldrig pølsehorn og aner ikke om de vil blive tørre eller bløde ved at stå lidt over et døgn. 

Og mit andet spørgsmål, hvis i ligger inde med en god opskrift på kartoffelsalat og har lyst til at dele den med mig  Bliver jeg meget glad. (Kan den holde sig i over et døgn eventuelt)

Med hensyn til pølsehornene så kan du bage dem 2/3 færdig og så smide dem i fryseren. På dagen tager du dem op og giver dem lidt tid i ovnen. Så er de som nybagte��

held og lykke med dagen

Anmeld

6. juni 2014

BabyMus

NV skriver:

Jeg fik den bedste kartoffelsalat den anden dag. Det var bare nye kartofler, eller hvad de hedder. De små runde, stadig med skræl på. Ned i skyr med lidt karry i og så var der en lille smule flydende sød i, da den var blevet lidt for sur først. Det smagte SÅ godt og det har holdt sig i flere dage efter.

Pølsehorn kan sagtes bages i forvejen, og de er stadig gode efter et par dage. Dog sjældent jeg har bagt nogle to dage i forvejen, for jeg plejer altid at spise dem med det samme  men det har da sket at der har været nogle tilbage efter nogle dage, og de er stadig gode.

Anmeld

6. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
NV skriver:

Ang. kartoffelsalaten så har jeg en opskrift som bare er et kæmpe hit hvergang den bliver serveret - Og den kan sagtens holde sig i køleskabet i et par dage.

Jeg laver den altid af nye kartofler, fordi det synes jeg smager bedst. 

Men det du skal bruge er egentlig bare

Kartofler

Grønsager efter behag. F.eks. peberfrugt, radisser, forårsløg, gullerød. - Fantasien sætter grænser

Og så lave en olie/eddike dressing. 

Tilsæt salt, peber og evt. sød efter smag

Anmeld

6. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Med pølsehornene så tror jeg at jeg havde valgt at fryse

Dem ned sammen med frikadellerne.

Når det er en fest så laver jeg altid kartoffelsalat der er usund og ikke sparer på noget(det kan man i hverdagene).

Som andre skriver; lav den sf nye kartofler skåret i mundrette stykker.

Som dressing bruger jeg græsk yoghurt og creme fraiche(græsk 10% og fraiche 18%) smager til mer liiiiiidt sennep(hader personligt sennep, men i små mængder smages det ikke), lidt mayonnaise, lidt løg, karry, salt og peber. 

Smager bedst anden dagen.

Min far bruger altid flødeskum i stedet for den græske yoghurt, den bliver altid et hit. 

Når man laver den med yoghurten bliver den meget fast, hvilket jeg godt kan lide, på anden dagen kan man lige blande lidt ekstra creme fraiche hvis den er for fast.

Generelt et godt råd er at smage sig frem. Kom lidt i af hvert og smag, tilføj lidt mere og se hvad der sker.

God fest

Anmeld

6. juni 2014

Købmagerkonen

Jeg kan desværre ikke hjælpe med pølsehornene, men den opskrift vi altid bruger til kartoffelsalat er:

Nye kartofler skåret i mundrette stykker

Ymer - hovedingrediens

Evt lidt god mayonaise

Dijonsennep - tag kun lidt ad gangen, og smag til løbende så det ikke bliver for stærkt

Lidt karry

Salt og peber

Det er en nem og hurtig kartoffelsalat

Jeg ville dog nok vente med at blande dressing og kartofler til dagen hvor det skal bruges...

Anmeld

6. juni 2014

Tystys14

Tusind tak for jeres svar Det en stor hjælp

Anmeld

6. juni 2014

Tystys14

SDD skriver:

Med pølsehornene så tror jeg at jeg havde valgt at fryse

Dem ned sammen med frikadellerne.

Når det er en fest så laver jeg altid kartoffelsalat der er usund og ikke sparer på noget(det kan man i hverdagene).

Som andre skriver; lav den sf nye kartofler skåret i mundrette stykker.

Som dressing bruger jeg græsk yoghurt og creme fraiche(græsk 10% og fraiche 18%) smager til mer liiiiiidt sennep(hader personligt sennep, men i små mængder smages det ikke), lidt mayonnaise, lidt løg, karry, salt og peber. 

Smager bedst anden dagen.

Min far bruger altid flødeskum i stedet for den græske yoghurt, den bliver altid et hit. 

Når man laver den med yoghurten bliver den meget fast, hvilket jeg godt kan lide, på anden dagen kan man lige blande lidt ekstra creme fraiche hvis den er for fast.

Generelt et godt råd er at smage sig frem. Kom lidt i af hvert og smag, tilføj lidt mere og se hvad der sker.

God fest

Hvor meget græsk yoghurt i forhold til cremefraichen ? Plejer man ikke at komme purløg og alm løg i ?  

Anmeld

6. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
NV skriver:

Hvor meget græsk yoghurt i forhold til cremefraichen ? Plejer man ikke at komme purløg og alm løg i ?  

Jeg plejer at bruge ca lige dele. Ellers kommer jeg lidt ekstra fraiche i hvis den bliver for tyk. Hvis du bruger flødeskum så 1 del fløde og 2 dele creme fraiche ca.

Man kan komme alt i man vil. Det er kun fantasien der sætter grænser. Jeg kan bare bedst lide den med karry.

Anmeld

6. juni 2014

Louisejulia

Vi skal oogså holde dåb på søndag.  Jeg bagte pølsehorn for omkring 14 dage siden, jeg har bare smidt dem i fryseren og så kommer de en gang i ovnen på søndag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.