Hvad spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

L&V

Vi har et mad/husholdning s buget der hedder 4500. Vi er 2 voksne og 2 børn på knap 3 og 1. Der er bleer, mme og alt hva vi ska bruge af rengøringsmiddler osv os med i. Vi spiser efter en forholdsvis dyr diæt lchf og vi kan sagtens få det til at slå til. Vi handler 1 gang i ugen og planlægger derfor ofte ud fra tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er mit budget jo godt nok kun til 1 voksen, men jeg bruger 1200 kr om måneden på mad. Og det er kun mad, sådan noget som toiletpapir osv. kommer på diverse posten. 

Jeg har tidligere haft rigtig store problemer med at overholde mit budget, men for mig har det virkelig hjulpet at få et seperat kort med seperat konto der KUN bruges til mad indkøb. Og så kun handle 1-2 gange om ugen, lave madplan og indkøbsliste, og rent faktisk holde det også.

Og gå efter tilbudene! Køb kød der er lige ved at løbe på datoen og smid det i fryseren.

Anmeld

6. juni 2014

(august)

Vi bruger 4000-5000 afhængig af hvor mange helligdage og ferie der er i måneden. Vi er 2 voksne og snart 3 børn (4,2 og 0år), og der skal være til alt dog uden hårshampoo og parfume til mig. 

Vi handler 1 gang om ugen stort og måske en enkelt gang frugt og grønt hvis der er blevet spist meget af det i løbet af ugen. Pengene dækker også hvis vi for en sjælden gang skyld skulle tage take away. 

Kan kun anbefale at handle en gang om ugen og lave madplan og lave store portioner som så kan fryses til senere. 

Anmeld

6. juni 2014

nielsen80

Vi bruger ret mange penge på mad - vi prioterer at få økologisk mad, og 5 gange om ugen får vi aftensmad fra årstiderne.Vi har begge fuldtidsarbejde, hvorfor vi laver denne priotering. Det sparer os tid på indkøb og madlavning(får kvikkassen), Tid vi så i stedet bruger med vores datter. I alt bruger vi cirka 5000kr om måned på mad.

Hvis I har mulighed, ville jeg sørge for:
1) Madplan baseret på tilbud, og planlæg så der er så lidt spild som muligt(hvis man laver kylling salat den ene dag, kan resten af salaten måske genbruges næste dag til pitabrød eller lign.)
2) Køb til en uge/måned af gangen
3) Sørg for at portionsanrette - når man stiller gryder og pander på bordet, har man en tendens til at overspise

Anmeld

6. juni 2014

Rikkemor89

Lige pt er vi 2 voksne & 1 barn & vi har 2000kr til mad.. Men vi bruger tit under 500kr om ugen, det er med kød & grønt osv..

Det bliver spændene hvor meget vores mad konto kommer på nu når jeg bliver alene med min dreng her fra den 21 juni..

Anmeld

6. juni 2014

stjernehimmel

Rikkemor89 skriver:

Lige pt er vi 2 voksne & 1 barn & vi har 2000kr til mad.. Men vi bruger tit under 500kr om ugen, det er med kød & grønt osv..

Det bliver spændene hvor meget vores mad konto kommer på nu når jeg bliver alene med min dreng her fra den 21 juni..

Det er altså rigtig flot klaret...

Anmeld

6. juni 2014

Rikkemor89

stjernehimmel skriver:

Det er altså rigtig flot klaret...

Vi synes ikke vi mangler noget som helst (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.