Hvad spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.141 visninger
16 svar
8 synes godt om
5. juni 2014

mortilsilke

Håber det er okay at jeg laver denne debat der minder meget om en anden jeg lavede, synes dog ikke der kom alverdens svar, og tænker tit på det... Vores budget til 2 voksne er 2500kr om måneden.. 

Af toiletpapir osv køber jeg det på tilbud og bruger shampoo og balsam fra loreal elvital når det er på tilbud... Jeg ved der er folk der lever for færre penge end os, men vores budget holder aldrig.. Tror nærmest vi bruger det dobbelte! 

Hvis vi kan komme ned og bruge 2500 har vi nemlig råd til at bruge 500kr på og selv, og har ikke fået make up, parfumer eller længe da vi netop ikke kan holde det...

Jeg vil gerne have grøntsager og/eller salat hver aften da jeg ikke er glad for kartofler og brun sovs og mad i den art.. Derudover kan jeg ikke lide fisk.. Jeg er lidt i tvivl om det måske er vores portioner også? Om vi spiser for meget?? 

Vil i ikke skrive jeres budget og hvad/hvor meget i spiser?? Vil såååå gerne have styr på det her budget inden lille pigen kommer :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

VenterVanessa skriver:

Håber det er okay at jeg laver denne debat der minder meget om en anden jeg lavede, synes dog ikke der kom alverdens svar, og tænker tit på det... Vores budget til 2 voksne er 2500kr om måneden.. 

Af toiletpapir osv køber jeg det på tilbud og bruger shampoo og balsam fra loreal elvital når det er på tilbud... Jeg ved der er folk der lever for færre penge end os, men vores budget holder aldrig.. Tror nærmest vi bruger det dobbelte! 

Hvis vi kan komme ned og bruge 2500 har vi nemlig råd til at bruge 500kr på og selv, og har ikke fået make up, parfumer eller længe da vi netop ikke kan holde det...

Jeg vil gerne have grøntsager og/eller salat hver aften da jeg ikke er glad for kartofler og brun sovs og mad i den art.. Derudover kan jeg ikke lide fisk.. Jeg er lidt i tvivl om det måske er vores portioner også? Om vi spiser for meget?? 

Vil i ikke skrive jeres budget og hvad/hvor meget i spiser?? Vil såååå gerne have styr på det her budget inden lille pigen kommer :-)

Da Lasse og jeg boede sammen brugte vi fra 1500-3000 kr på mad om måneden (mest i den lave ende).

Vi havde en stor kummefryser, og derfor var det muligt for os at købe stort ind mht kød (vi købte ofte xl pakker af kylling, hotwings osv i Bilka og så kan man købe 10 kilo magert oksefars for 425 kr ved en slagter i en by tæt på hans hus). 

Men det der især sparede os penge var:

1. MADPLAN! Jeg brugte ofte 1-2 timer på at lave madplan for 4-5 uger. Og så handlede vi kun til det! Enkelte gange røg der også lidt slik og chips, men det var en af de ting vi ellers skulle bruge vores 'lommepenge' på (og så tænker man over det en ekstra gang )

2. Vi købte stort ind i revet ost og frosne grønsager når der var tilbud. Og så ned i fryseren med skidtet. 

Kan anbefale simple retter som kylling (evt stegt i soya for at spare på salt og fedtstof) med nogle grønsager til, fx porrer, broccoli og kål (evt også stegt på panden i soya). Det er rimelig billigt og sundt 

Anmeld

6. juni 2014

M &.I

VenterVanessa skriver:

Synes 2500 er for lidt hos os, min mand spiser meget , og jeg giver mit barn 4-5 gang om dag mad, og jeg spiser tit kun lidt. tror vi bruger mad ca 4-5000 om mdr. 

Anmeld

6. juni 2014

Flødebollen

VenterVanessa skriver:

Når jeg laver madplan til 14. Dage og x 2(til en måned), kan jeg handle ind for 2000 i det hele. 

Vi er 2 voksne. 

Spiser retter hvor det er oplagt med rester dagen efter. 

Har rugbrødsdage osv.

Anmeld

6. juni 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Vi bruger ca 3000 hver md.
Til to voksne og 2 børn (3 og 6 år).

Jeg gør det at jeg laver en uge plan og så kun handler det ind der står.

Anmeld

6. juni 2014

Troldemommi

Vores madbudget er nu på 3500 kr, for to voksne og to børn på 2,8 år og 9 måneder, det er inklusiv babymad og modermælkserstatning.

Monica

Anmeld

6. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har ikke et fastlagt madbudget, men vil tro vi bruger omkring 3000kr(inkl bleer).

Jeg tænker om I har kødfrie dage (rugbrød/grød eller suppedag)? 

Vi kører i bilka og køber stort ind(de har mange familietilbud) så fylder vi fryseren og har stort set til hele måneden så vi kun skal købe friske grøntsager og sådan. 

Anmeld

6. juni 2014

B&J

vi er 2 voksende

1 barn

+ min mor spiser her 2 gange om ugen

og der er med det hele også madpakke osv.

og vi bruger 3000kr MAX

men jeg kigger alle tilbuds aviserne og cykler rundt for at finde de tilbud og vi laver en måneds plan for det vi skal handle og vores krav er tit her hjemme mad til 2 dage

Anmeld

6. juni 2014

serinasmor

VenterVanessa skriver:

Når du skriver du gerne spiser grøntsager og ikke kartofler er det så fordi i ikke spiser det samme?

Et godt råd til at handle mad på budget er :
hæv pengene og handl for kontanter - så er i nødt til at tænke over hvad der kommer i Vognen

Handl kun en gang om ugen

Lav madplan

Køb kød på tilbud pak det om og frys det ned i mængder der passer til jeres behov ... I er 2 så 2 koteletter, 2 kyllingefileter, 250-300 g hk kød er passende ...det behøver man ikke en stor fryser for - vores er af typen med 3 skuffer. Vi har også plads til is og frostgrønt...

Køb aldrig/meget sjældent fastfood - ej heller fra frost

Det er svært at råde jer til hvad i ellers kan lave om når jeg ikke kender jeres madvaner og rutiner

Anmeld

6. juni 2014

Masig

Vi har også rigtig svært ved at overholde budgettet, men tror bare det er dovenskab og sløseri... Vi bruger lidt over 4000 kr hver måned på 2 voksne og et barn (og hund og kat, men deres mad holder som regel et par måneder)...

Vi kunne sagtens leve billigere hvis vi tog os sammen og handlede de billige steder. Vi har en Brugs i byen og det er bare nemmere at handle dér, fremfor at køre ind til den næste by og handle i Lidl, Rema og de andre billige steder... Det er fjollet, da vi ville spare mange penge på det... Og så er jeg nok også rigtig dårlig til at holde mig til indkøbslisten, jeg får altid lige øje på noget andet jeg tænker er smart at have... 

Hvis I er gode til at overholde jeres planer og sådan, så kunne madplaner og indkøbslister måske være en ide, og ellers hæve pengene og have dem med i kontanter istedet for at bruge kort, det har hjulpet her nogle gange, så har man bare et lidt bedre overblik synes jeg, og hvis man så ligefrem lader kortet blive hjemme, og kun tager de penge med man har regnet ud man skal bruge, så er der jo ikke mulighed for at bruge mere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.