VenterVanessa skriver:
Håber det er okay at jeg laver denne debat der minder meget om en anden jeg lavede, synes dog ikke der kom alverdens svar, og tænker tit på det... Vores budget til 2 voksne er 2500kr om måneden..
Af toiletpapir osv køber jeg det på tilbud og bruger shampoo og balsam fra loreal elvital når det er på tilbud... Jeg ved der er folk der lever for færre penge end os, men vores budget holder aldrig.. Tror nærmest vi bruger det dobbelte!
Hvis vi kan komme ned og bruge 2500 har vi nemlig råd til at bruge 500kr på og selv, og har ikke fået make up, parfumer eller længe da vi netop ikke kan holde det...
Jeg vil gerne have grøntsager og/eller salat hver aften da jeg ikke er glad for kartofler og brun sovs og mad i den art.. Derudover kan jeg ikke lide fisk.. Jeg er lidt i tvivl om det måske er vores portioner også? Om vi spiser for meget??
Vil i ikke skrive jeres budget og hvad/hvor meget i spiser?? Vil såååå gerne have styr på det her budget inden lille pigen kommer :-)
Da Lasse og jeg boede sammen brugte vi fra 1500-3000 kr på mad om måneden (mest i den lave ende).
Vi havde en stor kummefryser, og derfor var det muligt for os at købe stort ind mht kød (vi købte ofte xl pakker af kylling, hotwings osv i Bilka og så kan man købe 10 kilo magert oksefars for 425 kr ved en slagter i en by tæt på hans hus).
Men det der især sparede os penge var:
1. MADPLAN! Jeg brugte ofte 1-2 timer på at lave madplan for 4-5 uger. Og så handlede vi kun til det! Enkelte gange røg der også lidt slik og chips, men det var en af de ting vi ellers skulle bruge vores 'lommepenge' på (og så tænker man over det en ekstra gang
)
2. Vi købte stort ind i revet ost og frosne grønsager når der var tilbud. Og så ned i fryseren med skidtet. 
Kan anbefale simple retter som kylling (evt stegt i soya for at spare på salt og fedtstof) med nogle grønsager til, fx porrer, broccoli og kål (evt også stegt på panden i soya). Det er rimelig billigt og sundt