? til jer med børn der ikke tåler mælk!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

Mutti2

Tak for svar piger.

Hvor er det dejligt altid at kunne regne med jer :-)

Jeg vidste intet om det med at der er hormon i soyamælk, det var lægen der sagde at det kunne erstatte mælk :-(

Hun er hermed taget af det. Jeg fandt noget andet i dag. Noget laktosefri mælkedrik fra arla!! Så den vil jeg lige prøve. Hun har i dag små sår på armen!! Jeg ved så ikke rigtigt om det er fordi hun har krasset sig, eller om hun har fået noget hun ikke kan tåle :-(

Da jeg var ved lægen med hende, fik jeg at vide at man ikke kunne teste for mælke allergi når de var så små :-( Men jeg har prøvet i 4 uger hvor hun ikke har fået mælk!! En dag gav jeg hende så et kvart børneglas med mælk, og dagen efter havde hun gigantiske store står der væskede og var helt gule :-(

Da jeg snakkede med lægen om det igen, nægtede de igen at teste hende, men mente at jeg klart kunne konstatere at hun ikke kan tåle mælk.

Som sagt prøvede jeg så at give hende nogle vitaminpiller. Men dem reagerede hun rigtigt voldsomt på og skreg i flere dag!! Så dem stoppede jeg med igen!!

Jeg har ikke fået nogen henvisning til noget som helst!! :-(

Knus Pernille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

anette4

vores søn er født med astmatisk bronkitis og var meget syg de første 8-9 måneder så var vi ved lægen fordi han havde fået væske i ørene der fik vi at vide at vi skulle give ham økologisk mælk i stedet for almindeligt mælk det er noget med at de ikke kan tåle at det er homogerniseret, det er ikke offentliggjort at det virke men han syntes det var værd at prøve for os så det gjord vi og han bliver 1 år på søndag og han har kun haft snotnæsen en enkelt uge siden vi skiftet han er kommet af alt han medicin for hans bronkitis og væsken iørene forsvandt efter en lille uge så jeg tror på det er det der har virket for vores søn og der kan jo aldrig ske noget ved at prøve det, vores læge sagde at vi skulle give det ca 14 dage før vi kunne se om det havde en effekt men vi kunne se det meget før og det er skønt at have en søn det har det meget bedre

Anmeld

14. august 2009

Tina2

ka-ri-na skriver:

ja Nikoline er også lige blevet priktestet uden resultat :0)  hun har eksem på kinderne, hænderne, maven, ryggen og armene og det svinger meget... jeg smører med Locobase repair (den har virket bedst indtil nu) og A-derma den der gode med den lysegrønne stribe....

jeg tror også hun ikke kan tåle nekatrin lige nu.... det virker som om det blisser op af det... men ellers er jeg på bar bund... hun har haft det siden hun var godt 3 mdr. og det eneste hun har fået hele tiden er jo MME.... hun kaster ikke op og har ikke dårlig mave.... priktesten viste at det ikke var skimmel eller husstøvmider.... vi vasker uden parfume og skyllemiddel, hendes dyner vaskes jævnligt, bruger kun babysæbe af og til i hendes bad osv.... what to do?

Jeg synes helt klart du skal prøve at udelukke mæk og mælkeprodukter i 4 uger, og se om det hjælper på eksemen.
Nektariner og citrusfrugter kan også give den slags eksem, så pas på det også....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.